مقاله بررسی نتاثیر هزینه ها و زیر ساخت های حمل و نقا ریلی بر پتانسیل تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه با رویکرد مدل جاذبه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نتاثیر هزینه ها و زیر ساخت های حمل و نقا ریلی بر پتانسیل تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه با رویکرد مدل جاذبه دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نتاثیر هزینه ها و زیر ساخت های حمل و نقا ریلی بر پتانسیل تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه با رویکرد مدل جاذبه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نتاثیر هزینه ها و زیر ساخت های حمل و نقا ریلی بر پتانسیل تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه با رویکرد مدل جاذبه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نتاثیر هزینه ها و زیر ساخت های حمل و نقا ریلی بر پتانسیل تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه با رویکرد مدل جاذبه :

تعداد صفحات:۳۷

چکیده:

بخش حمل و نقل در علم اقتصاد یکی از بخشهای مهم و محرک رشد اقتصادی به شمار می آید و برنامه های توسعه تجارت و بازرگانی هر کشوری بدون توجه به بخش حمل و نقل ناقص و کند خواهد بود گسترش و افزایش سطح و کیفیت خدمات حمل و نقل به کاهش هزینه های جابجایی عوامل تولید و کالاهای تولید شده می انجامد و کاهش هزینه های تولید کاهش هزینه های تمام شده کالاها را نیز به دنبال دارد . کشور ایران به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهر مند بوده و با گسترش شبکه حمل و نقل و به ویژه سرمایه گذاری در زی ساخت های حمل و نقل ریلی به عنوان ابزاری پاک ،‌مقرون به صرفه ،‌مطمئن و کار آمد می تواند از این مزایا در راستای افزایش درآمدهای ارزی و ارتقای موقعیت استراتژیک خود در منطقه به نحو مطلوب استفاده کند. این مقاله پس از ارائه تصویری اجمالی از ساختار تجاری و اقصادی و زیر ساختهای حمل و نقل ریلی در مجموعه کشورهای آسیای میانه به عنوان منطقه ای که به لحاظ جغرافیایی علاوه بر قرار گرفتن در مسیرهای حمل و نقل بین المللی ،‌جزو شرکتهای محصور در خشکی (land luck) به شمار می روند و از این حیث تجارت با این کشورها رای کشور ما می تواند از جذابیت خاصی برخوردار باشد . موضوع تاثیر پارامترهای نختلف مربوط به بخش حمل و نقل و همچنین هزینه های مربوط به ان را با استفاده از مدل جاذبه ، تحلیل و بررسی می کند . نتایج به دست آمده از برآورد مدل جاذبه که با استفاده از داده های بین المللی سالانه ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ به روش داده های تلفیقی (panel data) انجام شده نشان می دهد که تمامی مدل ها تاثیر هزینه های حمل و نقل که در پارامتر فاصله بین کشورها متبلور شده است را منفر ارزیابی می کنند همچنین تاثیر پارامترهای مربوط به حمل و نقل ریلی ، مانند طول خطوط شبکه راه اهن و میزان بار جابجا شده از این طریق بر حجم تجارت میان ایران و سایر کشورهای مورد بررسی نسبتا قوی می باشد._

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.