مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی :

تعداد صفحات:۱۶

چکیده:

در این تحقیق ابتدا سعی شده است ماهیت دانش مهندسی تبیین شود، سپس با استفاده از آن و با نگاه به وضعیت کنونی آموزش در دورههای مهندسی ایران، پیشنهادهایی کاربردی جهت اصلاح ارائه شود. برای تبیین دانش مهندسی از نسبت بین علم و دانش مهندسی که نسبت عموم و خصوص منوجه است، استفاده کرده ایم. با این نسبت اگر تفاوتها و شباهتهای ایندو مشخص شود، در حقیقت ماهیت دانش مهندسی تبیین شده است.
تفاوتهای مهم بین علم و دانش مهندسی: عدم امکان بیان بخشهایی از دانش مهندسی بصورت گزاره، هویت هنجاری دانش مهندسی و غایتهای متفاوت ایندوست. در مورد شباهتها، رشد علم و دانش مهندسی و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر باعث پدیدآیی زمینهی مشترکی بین ایندو تحت عنوان علوم مهندسی شده است. علوم مهندسی از حیث ویژگیها با بقیه علوم متفاوت است.
دو الگو و نظام هم برای توصیف محتوای دانش مهندسی ارائه شده است. الگوی وینسنتی که دانش مهندسی را در ۶ دستهی: مفاهیمبنیادین طراحی، ضوابط و مشخصات طراحی، ابزارهای نظری، داده های کمی، ملاحظات عملی و دانش فرآیندی برمیشمرد. الگوی دوم، الگوی دیوریز است که برای دانش مهندسی ۱۵ جنبهی: ریاضیاتی، مکانی، جنبشی، فیزیکی، زیستی، حسی، منطقی، تاریخی، زبانی، اجتماعی، اقتصادی، زیباییشناختی، قانونی، اخلاقی و خالص را قائل است.
در بخش پایانی پیشنهاده ایی کاربردی جهت اصلاح سیستم آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران به این شرح داده شده است: گنجاندن درسی به نام فلسفه فناوری به عنوان یکی از دروس اصلی دورههای مهندسی، بررسی شخصیتی داوطلبان رشته های مهندسی، جدی گرفتن آموزش در حین کار در دورههای مهندسی، تاثیر دادن هویت هنجاری دانش مهندسی در آموزش آن، تاثیر دادن هویت بین رشته ای دانش مهندسی در آموزش آن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.