تحقیق در مورد رشته مدیریت خانواده
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق در مورد رشته مدیریت خانواده دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق در مورد رشته مدیریت خانواده کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد رشته مدیریت خانواده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق در مورد رشته مدیریت خانواده :
رشته مدیریت خانواده
رشته مد یر یت خا نواده دارای برنامه درسی میا ن رشته ای است که برای تربیت نیروی انسانی لایق وشایسته به عنوان مدیرخانواده ویا مادران آینده جامعه برنامه ریزی وسازماندهی شده است.
هدف برنامه ایجادمهارتهای پذیرش مسوولیت واعمال اصول مدیریت درتصمیم گیری ها واحساس مسوولیت هاومشارکت درحل مشکلات خانواده ی خویش وکمک به سایر خانواده ها ومشاوره با آنان به نحوشایسته است . به عبارت دیگر ، هدف برنامه در این رشته عبارتست از ایجاد مهارت و شایستگی در مدیر خانواده تا بتواند علاوه بر وظایف مادری همسری هدایت خانواده همزیستی با بستگان و خویشان وکمک به سایر خانواده ها جهت ارتقای فرهنگ خانواده وکمک به اقتصاد خانواده در حدتوان خویش تلاش نماید .
۲- ضرورت واهمیت تحقیقات نشان می دهد بیشتر ازهم پاشیدگی های خانوادگی به علت عدم توافق بر سروظایف ، تقسیم کار ، حدود و اختیارات درک متقابل از همسر ونقش او در خانواده است . لذا برنامه درپاسخگویی ورفع این مشکلات طراحی شده است وعرف جامعه به تامین نیازهای آینده این جامعه بپردازد ودختران امروز رابرای تصدی امور خانواده به عنوان مادران لایق برای خانواده وامداد به سایر خانواده ها یا از طریق آموزش به ایشان ویا مشاوره دادن به آنها تربیت کند .
۳- طول دوره ی تحصیلی و شکل نظام طول دوره تحصیلی پنج سال است و فارغ التحصیلان بعد از سه سال به اخذ دیپلم مدیریت خانواده فنی و حرفه ای و پس از ان به شرط موفقیت درکنکورسراسری پیوسته بعد از چهار نیم سال تحصیلی ، به دریافت مدارک کاردانی رشته ی مدیریت خانواده نایل خواهند شد .
۴- شرایط پذیرش ورود به این دوره بعد از سال سوم راهنمایی است که سال اول به صورت عمومی وسال های دوم سوم تحصیلی خاص این رشته است . ادامه تحصیل دانش آموزان بعداز دوره سه سال به شرط موفقیت در آزمون کاردانی خواهد بود. برنامه درسی این دوره پیوسته و به صورت پنج ساله است ولی اجرای آن به صورت سه سال به اضافه دو ساله خواهد بود .
۵- نقش وتوانایی فارغ التحصیلان- تنظیم ارتباطات درخانواده – آموزش مهارتهای مورد نیاز به خانواده ها- کمک به رشدوتوسعه اقتصاد خانواده- تغییر الگوی مصرف خانواده و صرفه جویی ناشی از مقیاس – تربیت فرزندان و رعایت حقوق آنان- مددکاری خانواده – تنظیم برنامه زندگی براساس درآمد خانواده -توانایی اداره سالمندان خانواده- توانایی دوخت البسه مورد نیاز – سازماندهی الگوی مصرف غذا وتناسبات آن با سن و جنس واقلیم – توانایی در شناخت بیماریهای
شایع کودکان – کمک رسانی در مصدومیت های جزیی وکمک به بیماران خانواده – توانایی همسرداری( مشارکت – مرافقت – همکاری) – توانایی استفاده بهینه از وسایل زندگی- توانایی در سازماندهی بهداشت درخانواده وهدایت دیگران در زمینه های بهداشتی -مشاغل قابل احراز – مددکاری اجتماعی در روستا – کاردان امور نفقه دردادگاه های خاص – سرپرستی کارگاههای خود اشتغالی روستایی و شهری ویژه زنان – خانه داری (مادری – همسرداری – مدیریت )- مسوول امور کودکان بی سرپرست – مشاور خانواده در مدارس – آموزشیار خانواده در روستا ها -مسوول مرکزمهارت اموزی روستایی درخانه های روستای-سرپرستی تولیدصنایع دستی -سرپرستی مراکزمشاوره خانوداه -مشاوره خا نواده
۷-توسعه رشته رشته مدریت خانواده به دلیل میان رشته ای بودن در هم جواری با سایر رشته ها می تواندتا سیس شودوهرگز نبا ید به صورت تک رشته ای ویا در مجاورت رشته های غیر متجانس دایر شود.بنابراین توصیه می شود این رشته درکنار رشته های:-صنایع دستی یا گرافیک -طراحی دوخت -حسابداری تاسیس گردد.استفاده ازنیروی انسانی وتجهیزات وفضای کارگاهی رشته های فوق ا لذکربرای ایجاد این رشته در هنرستان های فنی وحرفه ای توسعه این
رشته ها را تسهیل می کند وازسرمایه گذاری مجدد می کاهد . -مراکزمجری رشته مدریت خانواده در کشوردوره سه ساله درهمه استان های کشور دایر است ودربرخی از استان ها علا وه بر مرکز استان در شهرستان ها هم ایجاد شده است .آموزشکده های فنی وحرفه ای دختران دوره کاردانی رشته مدیریت خانواده درحال حاضر رشته مدریت خانواده در سطح کاردانی و در استان هایآذربایجانی غربی و شرقی اصفهان اردبیل خراسان رضوی وجنوبی مرکزی لرستان ویزد دایر است.
رشته مهارتی : مدیریت و برنامه ریزی خانواده
زمینه : خدمات
گروه : هنر
زیر گروه : کارهای هنری در خانه
شماره رشته مهارتی : ۳۰۳-۱۰۱-۱۰-۳ پایه اول : ۳۱ واحد
مهارتی : ۳۰ واحد
تکمیلی : ۲ واحد
اختیاری : ۱۱ واحد
عمومی : ۲۲ واحد
جمع کل : ۹۶ واحد
کد رایانه : ۹۸۵۸
توانایی :
دانش آموزان این رشته پس از پایان دوره مهارتی از عهده دستورات اخلاق اسلامی و تربیت فرزندان و بهداشت و رعایت اصول و نکات ایمنی در خانواده و اقتصاد منزل و تنظیم برنامه غذایی و انتخاب مسکن تزیین منزل و پخت وپز غذا و پذیرایی و پرستاری از بیمارو آراستگی در خانواده و نظافت منزل ، خاطی ، بافتنی ، گل دوزی ، شستشو ، اتو کاری ، تعمیر لوازم خانگی ، گل آرایی ، عروسک دوزی و; منزل بر می آید.
ویژگی رشته :
این رشته مجموعه ای است از فن و هنر خانه داری که دانش آموز تا حدودی از مطالب و مسائل مختلف زندگی آشنا می شود.
نکته از متون مختلف زندگی تحت عنوان مدیریت خانواده بیان شده سعی بر آن بوده که پی ریزی یک زندگی موفق در امور خانه داری که بنای تحکیم خانواده را در بر دارد آموزش داده می شود . فراگیری مطالب این رشته موجب حفظ و حراست ارزشهای جامعه و شایستگی برای سازندگی در خور شخصیت والای انسانی را یه وجود خواهد آمد.
عناوین دروس مهارتی و تکمیلی :
۱- مدیریت و برنامه ریزی خانواده ۲- کارآفرینی ۳- هنر در خانه ۴ – مهارتهای سالم زیستن
دروس اختیاری :
۱- آمارو مدلسازی
۲- تربیت بدنی
۳- ریاضی (۲)
۴- روانشناسی عمومی
۵- تعلیم و تربیت اسلامی
۶- روانشناسی رشد
۷- تدارکات و تهیه غذا
۸- تغذیه و بهداشت مواد غذایی
۹- گلیم بافی درجه (۲)
۱۰- فلابدوزی – پرده دوزی
۱۱- گلسازی – ابریشم دوزی
۱۲- سفره عقد – تکه دوزی
۱۳- پولک و نجوق دوزی
۱۴- جوراب بافی ماشینی درجه (۲) و (۱)
۱۵- تصویر برداری
۱۶- مبانی کاربرد رایانه
۱۷- زیست شناسی
۱۸- حقوق خانواده در اسلام
۱۹- مروارید بافی
۲۰- پیرایش زنانه
۲۱- عروسک دوزی
۲۲- بچه گانه و دخترانه دوزی
۲۳- قالی بافی درجه (۲)
۲۴- نازک دوزی زنانه درجه (۲)
۲۵- شیرینی پزی درجه (۱) و (۲)
۲۶- کانوا بافی ماشینی
۲۷- آشپزی مخصوص روز
۲۸- آشپزی سنتی
زمینه اشتغال فارغ التحصیلان :
فارغ التحصیلان این رشته می توانند در یکی از زمینه های شغلی زیر بکار مشغول شوند :
فارغ التحصیلان این رشته می توانند در انجام امور منزل اطلاعات مفیدی را که کسب نموده اند درخانواده به کار گیرد.
نکاتی پیرامون پذیرش دوره کاردانی پودمانی غیرحضوری مدیریت خانواده
آموزشهای علمیـکاربردی پودمانی با هدف دستیابی به نیروی انسانی ماهر در بخشهای مختلف کشور، بر اساس نیازهای شغلی جامعه و متناسب با برنامههای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به منظور بهرهوری هر چه بیشتر نظام آموزشی کشور و اجتناب از آموزشهای غیرضروری اجرا میشود.
به طور کلی ماهیت آموزشی نظام پودمانی، ایجاد فرصت یادگیری مهارتهای مستقل است که در نهایت این مهارتها در کنار هم میتواند منجر به اخذ مدرک رسمی دانشگاهی گردد. لذا این نظام آموزشی با توجه به شرایط و فرصتها دارای روش، برنامه درسی و ارزشیابی ویژه خود میباشد.
پذیرش و ثبتنام دوره کاردانی علمیـکاربردی پودمانی غیرحضوری در حال حاضر صرفاً در رشته مدیریت خانواده، انجام میپذیرد. لازم به ذکر است کلیه متقاضیان در سراسر کشور میتوانند در این پذیرش شرکت نمایند.
تعاریف
تعاریف مربوط به برخی از اصطلاحاتی که در این دفترچه به کار رفته است به شرح زیر میباشد:
۱) دوره کاردانی علمیـکاربردی پودمانی: دوره کاردانی علمیـکاربردی پودمانی به نوعی از شیوه اجرای آموزشهای علمیـکاربردی اطلاق میگردد که در آن مهارتهای مورد نیاز در قالب پودمانهای مستقل، که مشتمل بر دو یا چند درس مرتبط به یکدیگر میباشد، آموزش داده میشود. هر یک از پودمانها مهارت خاص و مستقلی را ایجاد میکنند و در عین حال درکنار سایر پودمانها منجر به ایجاد مهارت جدید میگردند.
۲) دوره کاردانی علمیـکاربردی پودمانی غیرحضوری مدیریت خانواده: در دوره کاردانی علمی ـ کاربردی پودمانی غیرحضوری مدیریت خانواده هشت پودمان اجباری و هشت پودمان اختیاری ارایه میگردد که فرد برای فارغ التحصیلی میبایست ۱۱ پودمان (۸ پودمان اجباری و ۳ پودمان اختیاری) را با موفقیت بگذراند. نهایتاً دانشآموختگان این دوره میتوانند پس از شرکت در آزمونهای پایان پودمانهای آموزشی اجباری و اختیاری مطابق برنامه درسی مصوب دانشگاه و کسب حداقل نمره ۱۲ در هر درس، موفق به اخذ مدرک رسمی کاردانی علمیـکاربردی در رشته مدیریت خانواده گردند و در صورت تمایل ادامه تحصیل دهند. ضمناً طول دوره تحصیل بین ۳ تا ۶ سال است.
۳) پودمان آموزشی: مجموعهای از چند درس وابسته به هم است که به همراه هم مهارتی خاص را تعریف میکند.
۴) آزمون: فرآیندی است که به منظور ارزیابی، کارآیی و اثر بخشی شیوه تدریس و همچنین سنجش میزان فراگیری دانشجویان در پایان هر پودمان آموزشی و در تاریخ مقرر برگزار میگردد.
شرایط پذیرش داوطلبان
۱- مجاز بودن به تحصیل از نظر قوانین و مقررات جاری کشور و داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، برابر مصوبات شورای عالی فرهنگی
۲- داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (نظری و هنرستان) یا دیپلم سه ساله نظام جدید، دیپلم نظام جدید فنی و حرفهای و یا کار دانش.
نحوه ثبت نام و پذیرش دانشجو
– ثبتنام در دورههای کاردانی علمیـکاربردی غیرحضوری دانشگاه دوبار در سال و به صورت اینترنتی انجام میشود.
– پذیرش در ین دوره بدون آزمون ورودی و بدون محدودیت ظرفیت پذیرش میباشد.
– به دانشجویان ذکور دوره کاردانی علمیـکاربردی پودمانی غیرحضوری رشته مدیریت خانواده معافیت تحصیلی تعلق نمیگیرد.
– دانشجویان دوره کاردانی علمیـکاربردی پودمانی غیرحضوری مدیریت خانواده از آزمون جامع و ارزیابی حرفهای معاف میباشند.
– هر داوطلب بدون توجه به نوع دیپلم (نظام جدید، نظام قدیم و یا مهارتی) میتواند نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبتنام اقدام نماید
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.