مقاله در مورد آموزش الکترونیکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد آموزش الکترونیکی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد آموزش الکترونیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد آموزش الکترونیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد آموزش الکترونیکی :

آموزش الکترونیکی

امروزه اینترنت به خاطر صرفه جویی در هزینه ، زمان ، رفت و آمدها و ; در اکثر کاربردها نظیر تجارت ، ارتباطات ، آموزش و غیره جایگاه ویژه ای پیدا کرده است ، بطویکه استفاده از اینترنت در اکثر کاربردها امری اجتناب ناپذیر مینماید .

در حال حاضر انقلاب تکنولوژی عمیقاً نحوه تفکر عمل و بسیاری از فرآیندهای کاری را در زندگی ما تغییر داده و تحولات بزرگ جامعه بشری ، ما را به سویی می کشاند که آموزش از راه دور امری اجتناب ناپذیر خواهد شد و گاهاً میتوان در این عرصه فرصتهایی را یافت که نتیجه فرآیند آموزش را غنی تر نموده و چه بسا با در اختیار گرفتن امکانات کمک آموزشی دیداری و شنیداری پیشرفته در این نوع آموزش ، دروس و ارائه مطالب را بسیار جذاب تر کرد . آموزش الکترونیکی (E-Learning)

عبارت است از ارائه محتوای آموزشی و تجربیات اساتید مجرب هر رشته از طریق تکنولوژی الکترونیک به دانشجویان علاقه مند ، که این دانشجویان میتوانند در هر نقطه جهان از این آموزشها بهره مند گردند .
از نگاهی دیگر یک سیستم آموزش از راه دور کاری جدید و هنرمندانه و راه حلی جامع میباشد

که به موسساتی که خواهان حرکت در مسیر تکنولوژی روز و تغییر روشها و محیط های آموزشی خود هستند ، امکان دستیابی به شیوه های نوین آموزشی را فراهم مینماید.
اصطلاح آموزش الکترونیکی، شامل لیست بزرگی از کاربردها و عملکردها از جمله آموزش مبتنی بر وب (web based training)، آموزش مبتنی بر کامپیوتر، کلاسهای مجازی (Virtual claaroom)، و همکاریهای الکترونیکی (Digital cooperation) است.
آموزش از راه دور هم اکنون سالها است که در دنیا متداول و رایج است . اما ترکیب این نوع آموزش با اینترنت منجر به ابداع روش جدیدی از نحوه تدریس به نام e-learning شده است ، این آموزش الکترونیکی در عین حال که بسیار موثر و کار آمد است از لحاظ تجاری نیز مقرون به صرفه بوده و به سرعت قابل دسترسی برای تمامی افراد از هر قشر و موقعیتی می باشد .
در این روش با استفاده از ارتباط دو طرفه در اینترنت مشکل محدودیت زمانی مرتفع شده و ارتباط میان استاد و دانشجو و همچنین همکلاسیها مستقل از زمان و و مکان خواهد بود . در این سیستم آموزشی دانشجویان میتوانند از طریق اینترنت در مرکز ثبت نام نموده ، از میان دورس ارائه شده انتخاب واحد نمایند ، جزوه درس مورد نظر را مطالعه نموده و از جلسات

درس استاد استفاده نموده و در آخر دوره نیز امتحان بدهند .
همچنین میتوانند هر روز و هر لحظه که اراده نمایند با استاد و همکلاسیهای خود ارتباط برقرار نموده و به تبادل نظر و مباحث گروهی پیرامون مفاد درسی و یا تمرینهای داده شده از طرف استاد ، بوسیله اینترنت بپردازند .

در اینجا به تعریف بیشتر آموزش الکترونیکی به گفته کارشناسان مختلف میپردازیم:
Howard block میگوید : “ آموزش الکترونیکی توجه به یادگیری از طریق اینترنت است”

Elif trondsen میگوید: “ آموزش الکترونیکی نیروی شبکه را به کار میبرد برای کسانیکه به تکنولوژی های اینترنتی تکیه دارند که در ضمن کار با شبکه آنها را قادر به یادگیری نیز می کند.”
Elliott masie میگوید: “ آموزش الکترونیکی، تکنولوژی شبکه را برای طراحی، انتخاب، اداره کردن و بسط دادن آموزش به کار می برد.”
دست اندرکاران سیستم های cisco اینگونه معتقدند که : “ آموزش الکترونیکی یک یادگیر

ی اینترنتی است که میتواند شامل رساندن مطلب در چندین شکل ، مدیریت آموزش و یک مجموعه شبکه شده از دانش آموزان و تعدادی توسعه دهندگان و کارشناسان خبره باشد. همچنین آموزش الکترونیکی یادگیری را سریعتر و با هزینه ای کمتر میسر میسازد. بعلاوه دستیابی به آموزش برای همه و شرکت همگان در فرآیند یادگیری را فراهم می سازد.”
Cornelia weggen میگوید: “ آموزش الکترونیکی رساندن مطلب از طریق تمام رسانه هایی که اینترنت، اکسترانت ها، به همراه broadcast ، نوار صوتی/ تصویری، تلویزیون محاوره ای و CD-ROM فراهم می کنند ، می باشند.”
“Greg priest” از شرکت آموزش الکترونیکی “Smat Force” موارد زیر را در تعریف E-Learning بیان می کند:
“ آموزش الکترونیکی پویاست. امروزه محتوای آن کاملاً به روز و Real Time است کارشناسان خبره بصورت on-line، بهترین منابع در دسترس هستند.
آموزش الکترونیکی بصورت real-time عمل می کند، شما نیازتان را میگیرید هر زمان که بخواهید.
آموزش الکترونیکی نوعی تشریک مساعی است، زیرا افراد از یک آموزش چندین نفر یاد می گیرند و نیز دانش آموزان را با افراد حرفه ای و خبره یک علم آ

شنا میکند.
آموزش الکترونیکی متعلق به تک تک افراد است، هر دانش آموز فعالیت مورد نظرش را انتخاب میکند و سپس میتواند ساعاتی در آن مورد اطلاعات کسب کند.
آموزش الکترونیکی جامع و فراگیر است، زیرا یادگیری را از منابع بسیار زیادی فراهم می کند و دانش آموز را قادر به انتخاب مدل آموزشی خاصی می سازد.”

مزایای مهم آموزش الکترونیکی چیست ؟
امروزه با پیدایش آموزش الکترونیکی ، تصورات قبلی در زمینه نیاز به وجود امکانات فیزیکی بسیار برای امر آموزش و یادگیری در سطح عمومی و آموزش عالی دچار تحول ودگرگونی جدی شده است.
اکنون با به صحنه آمدن دانشگاهها و مراکز آموزش الکترونیکی ، امکان یادگیری در هر زمینه ای ، برای هر فردی در هر زمان و مکانی به صورت مادام العمر فراهم شده است.
در شرایط جدید ، نیاز به تاسیس ساختمانهای و امکانات فیزیکی و صرف هزینه های گزاف نبوده و دانشجویان و مدرسان نیاز به ترک منزل و یا محل کار خود برای حصور در کلاسها ندارند.

افزون بر این ، ساعات شروع و خاتمه کلاسها ثابت نبوده و دانشجویان هر زمان که بخواهند میتوانند وارد کلاس شده و تا هر زمان که لازم باشد حضور در کلاس را ادامه دهند .
در این روش شما میتوانید هر روز و هر لحظه که اراده نمایید با استاد و همکلاسیهای خود ارتباط برقرار نموده و به تبادل نظر و مباحث گروهی پیرامون مفاد درسی و یا تمرینهای داده شده از طرف استاد ، بوسیله اینترنت بپردازید .
یکی از نکاتی که در این روش از آموزش توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کرده است ، آزادی در انتخاب موضوعات و سر فصلهای مورد علاقه افراد است . در این روش هیچ کس داقل زمان ممکن دسترسی پیدا کند.
به طور خلاصه میتوان گفت که مراکز آموزش الکترونیکی ، محدودیتهای مراکز آموزش سنتی را نداشته و در بسیاری از جهات مزایای زیادی نیز نسبت به آنها دارند .

به طور کلی میتوان این مزایا را بصورت زیر برشمرد
۱ – عدم نیاز به حضور فیزیکی استاد و دانشجو در کلاس درس:
از آنجا که در این نوع دانشگاه کلیه ارتباطات از طریق اینترنت انجام می شود، لزومی به حضور استاد و دانشجو در کلاس نیست، تنها کافیست دانشجو یا استاد از طریق یک دستگاه کامپیوتر از منزل یا نزدیکترین مرکز متصل به اینترنت، به سایت متصل شوند و از امکانات آن استفاده کنند. این امر خود سرمنشاء مزایای دیگری است، چرا ه با این اوصاف دیگری نیازی به صرف هزینه برای ساختمان سازی مجتمع های آموزشی نیز نخواهد بود. از سوی دیگر در شهرهای بزرگ منجر به کاهش رفت و آمد در شهر و در نتیجه کمتر شدن ترافیک شهری و آلودگی هوا می شود.

۲- عدم وابستگی کلاس درس به زمان خاص :
هر چند که این سیستم آموزشی از تکنولوژیهای Teleconferencing و مانند آن را نیاز به حضور در پشت کامپیوتر در زمانهای خاصی دارد، پشتیبانی می کند، ولی قسمت اعظم سیستم آموزشی مبتنی بر دروسی است که هر زمان دانشجو اراده کند می تواند به سایت مرکز متصل شود و دروس را دریافت کند. بنابراین این سیستم برای افراد شاغل که وقت آزاد محدودی برای تحصیل دارند کاملاً مناسب است، چرا که در هر ساعتی از شبانه روز می توانند به سایت مراجعه و دروس مورد نظر را دریافت کنند.

۳- کیفیت بالاتر ارائه دروس آموزشی :
در روش سنتی ، درس توسط یک استاد ارائه می شود که این امر مطلوب نیست، چرا که کیفیت مطالب ارائه شده در کلاس به پارامترهای زیادی وابستگی پیدا می کند. به عنوان مثال اگر جلسه ای استاد درس کسالت داشته باشد این مساله می تواند بر کیفیت مطالب ارائه شده در آن جلسه تاثیر منفی بگذارد. همچنین پارامترهای محیطی از قبیل سرما، گرما و ;. نیز می تواند بر کیفیت آموزش تاثیر منفی بگذارد . در حالی که در سایت این مشکلات وجود نداشته و در این  شوند و با استفاده از تکنولوژیهای مدرن و متنوع چند رسانه ای بنحو مطلوبی ارائه می شوند. علاوه بر آن ممکن است دانشجو در کلاس سنتی بر اثر مسائلی، گیرایی خوبی نداشته باشد و چون مطالب فقط یکبار ارائه می شود، بنابراین کیفیت آموزش پایین می آید، در صورتیکه در سایت این محدودیت وجود ندارد و دانشجو می تواند به کرات مطالب ارائه شده در جلسه را مشاهده کند و از این لحاظ کیفیت آموزش بهبود می یابد.
۴- پشتیبانی از تعداد زیاد دانشجویان در یک کلاس :

در مراکز آموزشی معمولی معمولاً به خاطر محدودیت ظرفیت کلاسها و همچنین بازدهی این مشکل وجود دارد که دانشجویان ممکن است به خاطر تکمیل ظرفیت کلاسها نتوانند در دروس مورد علاقه خود ثبت نام کنند. این مشکل طبعاً در سایت آموزش الکترونیکی وجود ندارد و دانشجویان ثبت نام شده در یک کلاس درس می تواند هزاران نفر باشد که تحقق آن نیازمند سخت افزارهای فوق العاده پیشرفته است.

۵- بالا بردن سطح علمی جامعه بخصوص نسل جوان :
در دانشگاههای واقعی معمولاً بخاطر محدودیت امکانات از لحاظ مکان، اساتید و ;. هر ساله تعداد محدودی از طریق آزمونهایی که برگزار می شود موفق به ورود به دانشگاه می شوند که بدین ترتیب خیل عظیمی از کسانی که در آزمونها شرکت می کنند شانس ادامه تحصیل در دانشگاه را از دست می دهند. ولی در مراکز آموزش الکترونیکی این محدودیتها وجودندارد. بنابراین تمامی افراد علاقمند به تحصیل شانس ادامه تحصیل را در آنها پیدا می کنند که این امر مطمئناً در بالا بردن سطح علمی و فرهنگی جامعه جوان کشور میتواند بسیار مؤثر باشد.

۶- دسترسی Online به کتابخانه دیجیتال :
در مراکز آموزشی واقعی بخاطر محدودیت ، معمولاً نسخه های محدودی از یک کتاب به خصوص در کتابخانه ها برای استفاده دانشجویان نگهداری می شود که این امر مشکلاتی ایجاد می کند. فرضاً اگر چندین دانشجو نسخ های کتاب بخصوصی را برای استفاده از کتابخانه به امانت گرفته باشند مابقی دانشجویان شانس استفاده از آن کتاب را در زمانی که به امانت برده شده است را از دست می دهند که این امر در مورد کتابهای کمیاب حادتر است. علاوه بر به مرور زمان کتابهای

موجود در کتابخانه به دلیل استفاده نامناسب دانشجویان از آنها از بین می رود یا کیفیت خود را از دست می دهند. تمامی مسائل گفته شده برای مقالات و مجلات نیز صادق است. ولی در سایت آموزش الکترونیکی با استفاده از کتابخانه دیجیتال، تمامی کتب ، مقالات بصورت Online در اختبار دانشجو است و مشکلات مطرح شده در مورد محدودیت استفاده از آنها زمان خاص یا از بین رفتن آنها به مرور زمان در اینجا صادق نیست. البته این امکان قبلا بصورت بسیار محدود در کالج بوجود خواهد آمد .

۷- بالا رفتن میزان اثر بخشی و بازده آموزشی :
در این روش چون فرایند آموزش و یادگیری به صورت گروهی میباشد و همچنین بخاطر ارتباط همیشگی بین خود دانشجویان و یا بین دانشجویان و اساتید دوره ها و مباحث گروهی و انجام تکالیف بصورت گروهی و جمعی ، طبیعی است که بازده آموزشهای داده شده بیشتر از حالت آموزش فردی بوده و دانشجو رغبت بیشتری به یادگیری و تمرین از خود نشان بدهد. در این سیستم چون کلیه مباحث درسی و پرسش و پاسخها در بانکهای اطلاعاتی ذخیره میشوند ، بنابراین حتی اگر دانشجویی در این مباحث گروهی شرکت نداشته باشد ، باز هم میتواند از نتیجه این مباحث انجام گرفته بهره مند شده و مطالب زیادی را آنها یاد بگیرد.

۸- هزینه دوره های آموزشی :
با توجه به جدید و نو بودن روش آموزش الکترونیکی و نا آشنا بودن اکثر کاربران و دانشجویان با این نوع آموزش در ایران و همچنین پایین بودن هزینه های آن نسبت به آموزش سنتی ، ما در این مرکز تصمیم داریم که هزینه های تحصیل را به حداقل ممکن برسانیم .
از طرف دیگر چون ۹۰ درصد دانشجویان مراکز آموزش الکترونیکی در ایران و جهان را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل میدهند ، بنابراین باید سیستمی پیاده سازی می شد که هزینه های آموزش در آن مرکز فشار زیادی به قشر جوان دانشجو و دانش آموز وارد نساخته و حتی در صورت امکان مجانی باشد . در این راستا ما یک طرح بنام طرح جامع توسعهIT کالج مجازی راه اندازی کرده ایم تا دوستانی که مایل به ثبت نام در کلاسها بصورت رایگان هستند ، بتوانند در این شرکت کرده و با کمی سعی و تلاش ، این سایت یا دوره های آموزشی آنرا به چندین نفر معرفی کرده و خودشان با استفاده از کارمزدی که دریافت میکنند ، بصورت رایگان ثبت نام نمایندو یا ایجاد درآمد کنند .
بطور خلاصه میتوان هزینه های آموزش در این مرکز را بصورت زیر بیان کرد:
۱- هزینه حق عضویت درکالج : عضویت در این کالج هیچ گونه هزینه ای ندارد اما برای عضویت باید حداقل یک کد اعتباری آموزش داشته باشید که می توانید از تمام مبلغ آن در کلاسهای کالج شرکت کنید ، لذا برای عضویت در کالج شرکت در کلاسها لازم است و هیچگونه هزینه از بابت حق عضویت پرداخت نمی شود .
۲- هزینه ثبت نام در دوره ها : هزینه های ثبت نام در دوره های این مرکز تقریبا یک دهم هزینه های کلاسهای آموزش سنتی در گرفته شده و برای دوره های مختلف با توجه به تعداد مخاطبان و دانشجویان کلاس و همچنین تخصصی بودن مباحث کلاس ، مختلف خواهد بود. برای روشن شدن مطلب به مثالهای زیر توجه نمایید :
• – یک دوره آموزش ASP.NET (مقدماتی
• – یک دوره آموزش ASP.NET (پیشرفته)
• – یک دوره آموزش OpenGL (مقدماتی)

• همانطور که در مثالهای بالا قابل مشاهده است ، هزینه ثبت نام تقریبا یک دهم هزینه های ثبت نام در یک کلاس درس سنتی در نظر گرفته شده تا امکان آموزش را برای همه بخصوص قشر جوان و بی پول جامعه ایران فراهم کرده باشیم تا جوانانی مثل خود ما مجبور نباشند برای آموزش یک دوره تخصصی هزینه های زیاد و کمر شکنی را متحمل گردند ویا قید ادامه تحصیل را بزنند. البته این

پایین بودن هزینه های آموزشی در این مرکز دلایل دیگری هم دارد که در زیر آورده شده است:
• – پایین بودن هزینه های جانبی برای راه اندازی مراکز آموزش اللترونیکی : در این نوع مراکز برخلاف مراکز آموشی سنتی ، احتیاجی به ساخت ساختمانهای بزرگ با هزینه های چند میلیاردی ، استخدام پرسنل اداری و ستادی ، فراهم کردن تجهیزات آموزشی گران قیمت مانند کامپیوتر و تجهیزات آزمایشگاه و ;; نبوده و میتوان کلاسها را با حداقل هزینه برگزار نمود .

• عدم محدویت تعداد دانشجو: در مراکز آموزش الکترونیکی محدودیتی از نظر تعداد دانشجویان ثبت نام کرده در یک کلاس وجود نداشته و میتوان در یک دوره آموزشی از چندین هزار دانشجو ثبت نام کرد.
• عدم نیاز به اساتید زیاد: در این سیستم چون میتوان در یک کلاس آموزشی حتی چندین هزار دانشجو را آموزش داد ، بنابراین احتیاجی به استخدام تعداد زیادی استاد و تحمیل هزینه های اضافی به مرکز آموزش نیست .
۳- هزینه اتصال به اینترنت : این هزینه در مقابل هزینه های رفت و آمد خصوصا در تهران بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است و بالاخره برای بدست آوردن هر چیز ارزشمندی باید هزینه کرد .
امکانات آموزشی دوره های مرکز

با توجه به عدم وجود زیر ساختهای مخابراتی مطلوب ، بدیهی است که برگزاری کلاسهای مجازی با امکاناتی مثل ویدیو و ;. در این بستر ارتباطی ، عملا غیر ممکن بوده و یا خیلی مشکل میباشد . اما کالج مجازی پارس با استفاده از پشتکار و نوآوری پرسنل خود توانسته است کلاسهای آموزشی را در اینترنت مشابه سازی کند و در کنار سایر امکانات منحصر بفرد آموزشی مجازی برای شما بهترین امکان آموزش را فراهم سازی خواهیم کرد .

بطور مثال : امکان تبادل نظر و پرسش و پاسخ در این روش یکی از بهترین امتیازات آن محسوب میشود ، بطوری که برخلاف آموزش سنتی دانشجویان در طول تمام زمان برگزاری دوره (مثلا دو ماه) بوسیله اینترنت همیشه باهم ارتباط داشته و در مورد مطالب مطرح شده در کلاس و یا تمرینهای ارائه شده از طرف استاد به بحثهای گروهی میپردازند تا به بهترین نتیجه ممکنه برسند

.
در حالی که در روش “یادگیری جمعی” فرایند یادگیری بصورت گروهی و دسته جمعی اتفاق افتاده و دانشجویان با هم از طریق Forum های اختصاصی هر کلاس ، در مورد مطالب درسی به تبادل نظر و گفتگو پرداخته و یافته ها و تجربیات خود را در اختیار بقیه همکلاسیها قرار میدهند که خود این تبادل نظرات و بحثهای گروهی ، از لحاظ بالا بردن بازده آموزشی از اهمیت بسزایی برخوردار

میباشد .
با توجه مطالب بالا ، امکانات آموزشی در نظر گرفته شده برای بالا بردن بازده آموزش و استفاده بهینه تر از امکانات موجود را میتوان به صورت زیر بیان نمود :
۱- جزوات درسی: جزوات درسی این مرکز اکثرا بصورت فایلهای PDF طراحی شده و بصورت فایلهایی قابل دانلود کردن ، در اختیار دانشجویان قرار میگیرید.
با توجه به کاربردی بودن دوره های آموزشی این مرکز ، اکثر جزوات آموزشی با استفاده از تصاویر راهنما و مثالها و تمرینهای مختلف و همچنین امکانات صوتی ارائه میگردد . البته با توجه به نوع دوره ها ، امکانات موجود در جزوه ها متغییر بوده و مثلا در جزوات مربوط به برنامه نویسی تاکید اساتید بیشتر بر روی تهیه مثالها و تمرینهای خوب و قابل فهم معطوف شده و از حجم فایلهای صوتی و انیمیشن کاسته شده است .

۲ – حضور استاد دوره : با توجه به کاربردی بودن دوره ها ، سعی شده است که از اساتیدی در این مرکز استفاده گردد که تجربه کارهای عملی و انجام پروژه های کاربردی را داشته و بجای آموزش مطالب صرفا تئوری که در هر کتابی پیدا میشود ، تجربیات و آموخته های خود را بهمراه مطالب تئوری جذاب در اختیار دانشجویان دوره ها قرار دهند تا شرکت کنندگان بتوانند هرچه بیشتر به نتیجه مطلوب برسند .

در سیستم آموزشی در نظر گرفته شده ، سعی میشود که دوره ها از حالت یکنواخت و بی تحرک کلاسهای سنتی در آمده و بیشتر بر روی کارهای گروهی تاکید میگردد و همچنین اساتید بیشتر نقش یک راهنما و مدیر را بازی کرده و در هرجلسه آموزشی سعی میکنند که تمرینهای جدیدی را در قالبها گروههای کاری ارائه نموده و و در آخر هرجلسه نیز جوابهای صحیح و بهترین روش را معرفی نمایند .

البته یکی از بزرگترین وظایف اساتید دوره ها ، جواب دادن به سوالات متعدد دانشجویان بوده و سعی میشود که هیچ سوال بی جواب نمانده و به همه پاسخ قانع کننده ای داده شود.
۳ – تشکیل گروههای کاری : در اول هر دوره استاد سعی میکند که دانشجویان را به گروههای کاری مختلف تقسیم بندی نماید تا در طول دوره تمرینهای مختلفی به این گروهها داده شده و یک رقابت سالم بین آنها برقرار گردد تا گروههای برای یافتن بهترین جواب و نتیجه برای مسایل و تمرینهای مطرح شده سعی بیشتری بکنند.

در خاتمه بهترین گروه هر دوره مشخص شده و به اعضای آن گروه جوایزی از طرف مدیریت مرکز اهدا میشود.
۴ – امکان بحث و تبادل نظر : در این مرکز برای هر دوره یک Forum اختصاصی در نظر گرفته شده و فقط دانشجویان آن دوره به آن دسترسی داشته و میتوانند بحثهای درسی خود را در آن مطرح نمایند . اینجا همان محلی است که اعضا گروههای کاری تعریف شده میتوانند در آن باهمدیگر بحث و تبادل نظر داشته و نتایج یافته ها و تحقیقهای خود را آن بنویسند .
در حقیقت این Forum ها محیط ارتباطی بین اعضا گروهها و همچنین دانشجویان و اساتید را در طول کل دوره ها بر قرار نموده و با مراجعه به آن میتوان براحتی کلیه مباحث و سوال و جوابهای انجام گرفته را در آن مشاهده نموده مطالب مورد نظر را از آنها استخراج نمود.
به بیان دیگر میتوان گفت این Forum ها همان نقش جزوه های نوشته شده در سر کلاسهای سنتی را بعهده دارند ، فقط با این تفاوت که همه دانشجویان یک کلاس میتوانند از این جزوه با هم استفاده کرده و از نتایج کارهای همدیگر مطلع شده و مطالب زیادی را از همدیگر یاد بگیرند.
۵ – گفتگوی آنلاین (چت نوشتاری) : در این قسمت دانشجویان میتوانند بصورت نوشتاری با هم و یا با اساتید دوره ها ارتباط مستقیم داشته و به گفتگو بپردازند . این گفتگو در زمانی که استاد آنلاین میباشد (زمان برگزاری کلاسهاon line) اکثرا در اختیار استاد بوده و در بقیه زمانها دانشجویان میتوانند از آن برای گفتگوی انلاین با همدیگر استفاده نمایند.
۶ – سوال و جوابهای درسی: در این قسمت دانشجویان میتوانند سوالها و مشکلات درسی خود را مطرح نموده و این سوالها از طرف استاد دوره جواب داده شود . البته سعی میشود که سوال و جوابهای با ارزش و مباحث خوب مطرح شده در Forum های اختصاصی دوره ها در انتهای دوره جمع آوری شده و در این بخش (سوال و جوابهای درسی) ثبت گردند تا بتوان با مراجعه به این سوال و جوابها در جریان کلی مباحث انجام گرفته در دورهای قبلی قرار گرفت.

یکی دیگر از مزایا این قسمت ، جلوگیری از اتلاف وقت اساتید دوره های برای جوابگویی به سوالات تکراری میباشد ، چرا که استاد با ارجاع دادن دانشجویان به این قسمت ، می تواند از جوابگویی چندین باره به سوالاتی که در دوره های قبلی جواب داده شده است ، بپرهیزد.
۷- بانک سوالات امتحانی: در این قسمت کلیه سوالات امتحانی دوره های برگزار شده بهمراه پاسخهایشان ذخیره میگردد تا دانشجویان با مراجعه با آنها از سطح سوالات امتحانی مطرح شده ، مطلع شده و هم اینکه میتوانید با جواب داده به آنها و مقایسه پاسخهایشان با جوا

ب های درست ، اطلاعات خود را محک زده و سطح معلومات خود در آن زیمنه را بسنجند.
این سوالات در انواع “چند جوابی ، تشریحی ، بدون جواب” طراحی شده و بهمراه جوابشان در این قسمت ذخیره میشوند . و به مرور زمان به گنجینه اربی بدیل تبدیل می شود .
۸- کتابخانه الکترونیکی: در این قسمت سعی شده است که کلیه Reference های لازم برای دوره های مرکز ، گرد آوری شده و در اختیار دانشجویان قرار گیرد . فایلهای موجود در این کتابخانه اکثرا به فرمت PDF بوده و به زبان اصلی میباشند . البته در فاز دوم برنامه ای برای متون و غنی کردن منابع فارسی وجود دارد .
در طول دوره ها اساتید سعی میکنند که برای کسانی که مایل به مطالعه بیشتر میباشند ، منابعی را معرفی نمایند که قبلا در کتابخانه الکترونیکی مرکز قرار داده شده اند ، البته امکان اضافه نمودن کتاب به این کتابخانه توسط خود دانشجویان مطابق مقررات نیز در نظر گرفته شده است .
با توجه به اینکه تعداد دوره ها در این مرکز خیلی متنوع خواهد بود ، بنابراین طبیعی است که تعداد کتابهای موجود در کتابخانه بسار زیاد باشد ، بنابراین برای راحتی دانشجویان برای یافتن کتاب مورد نظرشان ، امکانات مختلفی برای جستجو بر اساس فیلدهای های مختلف در نظر گرفته شده است .
۹- بانک نرم افزار های مرتبط : در این قسمت سعی میشود که جدیدترین نسخه کلیه نرم افزار های لازم برای برگزاری دوره های آموزشی و همچنین دیگر نرم افزارهای مرتبط را جمع آوری شده و در اختیار دانشجویان و دیگر علاقه مندان قرار گیرد . با توجه به اینکه نرم افزارهای مرکز آموزش مانند نمایشگر جزوه و نرم افزار مسنجر برای ارتباط آنلاین در کلاسها ، همیشه در حال تغییر و بهینه شدن میباشند ، بنابراین شما میتوانید جدیدترین نسخه های این برنامه ها در این قسمت پیدا نموده و دانلود نمایید.
همچنین کلیه برنامه های و مثالهای آماده شده توسط دانشجویان کلاسها در این قسمت معرفی شده وقابل دانلود شدن هستند . به بیان دیگر دانشجویان میتوانند نرم افزارهای مفید

خود را نیز در این قسمت قرار داده و بدین وسیله تخصص و تجربه خود را به اشتراک بگذارند.
۱۰- پیشنهادات آموزشی دانشجویان : در این قسمت دانشجویان میتوانند انواع پیشنهادات آموزشی خود را مطرح نموده انجام آنها را در بین دانشجویان به رای بگذارند . این پیشنهادات میتوانند پیشنهاداتی مانند تاسیس یک دانشکده جدید یا برگزاری یک دوره آموزشی جدید و استفاده از اساتید دیگر موسسه ها و یا میتوانند اضافه نمودن امکانات آموزشی جدید به مرکز باشند .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.