مقاله بررسی میزان مهارتهای تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (قوچان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان مهارتهای تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (قوچان) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان مهارتهای تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (قوچان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان مهارتهای تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (قوچان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان مهارتهای تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (قوچان) :

تعداد صفحات:۲۱

چکیده:

تحقیق حاضر، با هدف سنجش میزان تفکر انتقادی دانشجویان براساس اطلاعات مربوط به ۳۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در سال ۸۷ انجام شده است. میانگین سن دانشجویان ۲۳ سال بوده است، تفکر انتقادی شامل پنج مهارت در این تحقیق است که نتایج آن در زیر آمده است: میانگین نمرات استنباط ۹/۴ از ۱۶ ، شناسایی مفروضات ۵۷/۱۱ از ۱۶ ، استنتاج ۰۴/۹ از ۱۶ ، تعبیر و تفسیر ۰۵/۱۰ از ۱۶ و ارزشیابی گزاره های منطقی ۲۴/۹ از ۱۵ است. درنهایت ، پس از ایجاد شاخص تفکر انتقادی میانگین نمر این آزمون با نمر ۳/۴۴ از ۸۰ متوسط ارزیابی می شود. به عبارتی دیگر دانشجویان مورد بررسی در حد متوسطی از توانایی تفکر انتقادی برخوردارند. جنسیت پاسخگویان با شاخص تفکر انتقادی رابط معناداری را نشان داد. میانگین نمر تفکر انتقادی دانشجویان پسر بیشتر از دختران بود. میانگین نمر تفکر انتقادی دانشجویان مقطع کارشناسی بیشتر از دانشجویان مقطع کاردانی است. میانگین نمر تفکر انتقادی و آزمونهای آن (نمر استنتاج، تعبیر و تفسیر) در بین گروه های تحصیلی معنادار است. در تحقیق حاضر بالاترین نمر مربوط به گروه زبان انگلیسی و پایین ترین نمر تفکر انتقادی مربوط به علوم تجربی است. بین تحصیلات والدین و مهارت تفکر انتقادی رابط معناداری وجود دارد.در بین دلایل عدم مشارکت دانشجویان در مباحث کلاسی، "ترس و خجالت از صحبت در جمع" با ۶۶ درصد فراوانی، بزرگترین و مهمترین دلیل ذکر شده از سوی پاسخگویان برای عدم مشارکت در بحث بوده است. "عدم اطلاعات کافی در زمینه بحث" با ۵۰درصد در رتبه بعدی، " بی علاقگی به رشته تحصیلی و مباحث درسی و بحث" با ۴۷ درصد در رتبه سوم و " ویژگیهاو اخلاق استاد" نیز با ۴۱درصد در رتبه چهارم قرار گرفته اند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.