مقاله مدلسازی و بررسی رفتار دینامیک پیل سوختی غشا تبادل یون پروتون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدلسازی و بررسی رفتار دینامیک پیل سوختی غشا تبادل یون پروتون دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدلسازی و بررسی رفتار دینامیک پیل سوختی غشا تبادل یون پروتون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدلسازی و بررسی رفتار دینامیک پیل سوختی غشا تبادل یون پروتون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدلسازی و بررسی رفتار دینامیک پیل سوختی غشا تبادل یون پروتون :

تعداد صفحات:۲۲

چکیده:

پیل های سوختی تبادل یون پروتون (PEMFC)به عنوان بهترین جایگزین موتور احتراق داخلی در کاربردهای خودرو به علت دمای عملیاتی پایین(کمتر از ۸۰c) دانسیته توان بالا و راندمان بالا مورد توجه می باشند. بااین وجود PEMFC ها دارای مسائل و مشکلاتی هستند که بایستی قبل از ورود به کاربردهای واقعی سیست مهای خودرو مرتفع شوند. هدف اساسی دستیابی به عملیات دینامیک سریع و پایدار در پاسخ به توان مورد نیاز رانن ده ها نظیر را هاندازی افزایش سرعت و کاهش سرعت م یباشد. در حالیکه اکثر مطالعات در رابطه با PEMFC بر رفتار حالت پایا متمرکز شده است و اما چند مقاله اخیرا رفتار دینامیک را توسط مطالعات شبیه سازی عددی مورد بررسی قرار داد هاند. بنابراین رفتار گذرای (دینامیک) پیل های سوختی تبادل یون پروتون یک معیار مهم در کاربرد آنها در سیستم های خودرو است. در اکثر مدلهای دینامیک ارائه شده از روابط تجربی که برای پیل مورد بررسی بدست آمده است استفاده شده است و در مدل هایی که نویسندگان آنها را مطالعه کرده اند، فاکتور رطوبت به صورت مستقیم دخیل نمیباشد. در این تحقیق، سعی شده تا با استفاده از روابط موجود، رطوبت نسبی را به عنوان پارامتر متغییر مدل کرده و مدل موجود به وسیلهی روابط مربوط به آب و رطوبت درون پیل توسعه دادهشود. بدین منظور پیل سوختی را به صورت یک مدل یکپارچه شامل سه بخش کانال آندی، کانال کاتدی و مجموعه غشاء- الکترود در نظر گرفته و روابط مربوط به جرم، انرژی و ولتاژ را برای آن ها در محیط SIMULINK نرمافزار MATLAB حل شده استبرای کامل کردن مدل، روابط کشش الکترواسمتیک، نفوذ معکوس،رطوبت غشا و تاثیر رطوبت بر مقاومت اهمیک اضافه شدهاست. سپسسعی شده با استفاده از مدل ارائهشده به بررسی کارکرد پیلسوختی در شرایط مختلف پرداخته شود. مشاهده شده است که هرچه رطوبت گازهای ورودی بیشتر باشد (در نتیجه رطوبت غشا بیشتر میشود) ولتاژ بیشتر و تغییرات ولتاژ در اثر تغییر جریان کمتر است. همچنین افزایش فشار پیل مانند بالا بردن رطوبت گازها عمل میکند اما تاثیر آن کمتر است. مدلسازی بااستفاده از روابط موجود ثابت میکند که رطوبت آند نسبت به کاتد تاثیر بیشتری بر عملکرد پیل دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.