مقاله ارزیابی مخاطرات فرآیند های خطوط انتقال ، ذخیره سازی و عملیات بارگیری نفت خام در پایانه نفتی خارگ با روش FME&CA


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی مخاطرات فرآیند های خطوط انتقال ، ذخیره سازی و عملیات بارگیری نفت خام در پایانه نفتی خارگ با روش FME&CA دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی مخاطرات فرآیند های خطوط انتقال ، ذخیره سازی و عملیات بارگیری نفت خام در پایانه نفتی خارگ با روش FME&CA  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی مخاطرات فرآیند های خطوط انتقال ، ذخیره سازی و عملیات بارگیری نفت خام در پایانه نفتی خارگ با روش FME&CA،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی مخاطرات فرآیند های خطوط انتقال ، ذخیره سازی و عملیات بارگیری نفت خام در پایانه نفتی خارگ با روش FME&CA :

تعداد صفحات:۲۰

چکیده:

امروزه ارزیابی مخاطرات و مدیریت ریسک بر مبنای الزامات سیستم های مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست HSE در صنایع نفت و گاز دارای اهمیت زیادی می باشد . برای شناسایی خطرات و ارزی ابی ریسک آنها تکن ی ک ه ای بس یار زیادی معرفی شده است که هر کدام از نقاط قوت و ضعف خاص خود برخوردار می باشند . عموما شناسایی و ارزیابی نقایص به وسیله روشهایی گوناگونی از قبیل FME&CA و HAZOP انجام می شود. روش FME&CA (Failure Mode, effects and Criticality Analysis) یک روش سیستماتیک برای ارزیابی خطرات موجود در یک سیستم می باشد که از دو قسمت FMEA (چگونگی نقص و تجزیه و تحلیل اثرات آن) و CA ( آنالیز بحرانیت) تشکیل می شود. پایانه نفتی خارگ یکی از پایانه های تحت مدیریت شرکت پایانه های نفتی ایران می باشد ،که به دلیل صادرات قریب به ۹۰ درصد نفت خام کشور دارای جایگاه خاص در وزارت نفت می باشد با توجه به اهم ی ت ماموریت پایانه نفتی خارگ ارزیابی ریسک با روش FME&CA روی فرآیند های خطوط انتقال ، ذخیره ساز ی و عملی ات بارگیری نفت خام در پایانه نفتی خارگ انجام شد و نقایص سیستم مورد تشخیص و ارزیابی قرار گرفت. این تحقیق نشان داد که به طور کلی میزان شدت نقص و احتمال وقوع به تبع آن بحرانیت سیستم کم می باشند که دلیل عمده آن سیستم نگهداری و تعمیرات مناسب به کار گرفته شده در سایت پایانه نفتی می باشد. از طرفی میزان عدد الویت ریسک نقایص بازوهای بارگیری و ساپورتها در مقایسه با نقایص دیگر اجزای سیستم انتقال نفت کمتر می باشند. مهمترین نقایص موجود در سیستم انتقال نفت شامل خوردگی لوله ها (RPN= 128 و میزان بحرانیت – ۲ )، ساییدگی لوله ها ( ۱۴۰= RPN و میزان بحرانیت – ۳ ). گرفتگی صافی پمپها (۱۷۵= RPN و میزان بحرانیت -۳) و خرابی محرک پمپها (۱۴۰= RPN و میزان بحرانیت -۳) بودند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.