پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس :

اسلاید ۱ :

تاریخچه اتوبوسرانی در ایران

سیستم حمل و نقل در ایران، همگام با بسیاری از کشورهای مترقی دنیا شکل گرفت و البته عمده فعالیتهای اولیه در تهران متمرکز بود.
بدنبال ایجاد راه آهن حضرت عبد العظیم توسط یک شرکت بلژیکی و راه اندازی ماشین دودی بین تهران و شهر ری، سیستم حمل و نقل عمومی با دو کارکرد تفریح و خدمات ایاب و ذهاب در محدوده بین شهری، کار خود را آغاز کرد.

در سال ۱۳۰۵ لایحه تاسیس شرکت های اتوبوسرانی خصوصی تصویب شد و در این ارتباط مجوز تاسیس به یک شرکت دانمارکی داده شد. مدتی پس از راه اندازی خطوط اتوبوسرانی در تهران و شمیران به دلیل کمبود درآمد، فعالیت این اتوبوسها متوقف شد.

اسلاید ۲ :

به دنبال کودتای سوم اسفند رضاخانی، اتوبوس ها و خطوط اتوبوسرانی به تدریج گسترش یافت. در همین زمان تعدادی اتوبوس مدل زایس از شوروی خریداری شد و با حرکت آنها عملا” هشت خط اتوبوس در تهران راه اندازی شد.کرایه این اتوبوسها ۱۰ شاهی بود.
در سال ۱۳۲۱ سهیلی نخست وزیر وقت مصوبه ای مبنی بر اجازه ایجاد شرکت های حمل و نقل شهری ارائه کرد.
در سال ۱۳۲۳ یکی از بانک ها دستور گرفت تا تعدادی اتوبوس وارد کند. از ۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی مدل جدید ۳۰ دستگاه به تهران اختصاص داده شد. این اتوبوسها که بعدها تعدادشان به ۲۰۰ دستگاه رسید به صورت اقساط به شرکت های خصوصی فروخته شد.

اسلاید ۳ :

به تدریج اتوبوسرانی نظام یافته تر شد و بیشتر تحت کنترل درآمد. رفتار عمومی نیز برای سوار شدن به اتوبوس صحیح تر شد و مردم خود برای سوار شدن به اتوبوس صف می بستند.

در سال ۱۳۳۱ قانون تاسیس شرکت های اتوبوسرانی عمومی در شهرها به تصویب مجلس شورای ملی رسید و امتیاز آن نیز به شهرداری ها محول شد. و در همین سال شرکت اتوبوسرانی تبریز تاسیس شد. نهایتا” در فروردین ۱۳۳۵ شرکت سهامی اتوبوسرانی تهران با نام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه با سرمایه سیصد میلیون ریال به ثبت رسید همزمان شرکت اتوبوسرانی اهواز تاسیس شد.
بتدریج مسئولین در تدارک تجهیز سیستم اتوبوسرانی بر آمدند تا خدمات مناسبت تری را ارائه دهند اما چون اغلب اقدامات بدون بررسی دقیق و همه جانبه انجام شد، توفیق چندانی حاصل نشد.

اسلاید ۴ :

نمونه آن در سال ۱۳۳۸ بود که هزاران دستگاه فروش بلیط در اتوبوس ها نصب شد اما نداشتن پول خرد و معطلی مسافران و فقدان سیستم کنترل موجب شد که این برنامه ۸ ماه بیشتر دوام نیاورد و برچیده شود.
فعالیت تاسیس شرکت های اتوبوسرانی شهری در دهه ۴۰ با تاسیس شرکت های مزبور در مشهد (۱۳۴۲)، رشت (۱۳۴۵)، اصفهان (۱۳۴۶)، کرمان و ارومیه (۱۳۴۷) ادامه یافت.
در دهه ۵۰ و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد این شهرها به ۱۴ رسید و شهرهای شیراز ، بوشهر، آبادان، کرمانشاه، گرگان و بابل نیز صاحب سازمان اتوبوسرانی شدند. در سالهای پس از انقلاب و تا سال ۱۳۶۸، ۹ سازمان دیگر تاسیس شد، تا اینکه به زمان اوج ساماندهی شرکت های اتوبوسرانی رسیدیم ( سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱).

اسلاید ۵ :

عوامل تاثیرگذار بر مجتمع های زیستی شهری و روستایی

جغرافیایی(شامل موقعیت. عوارض گوناگون زمین و;)

اقلیمی(شامل جهت باد. بارندگی و دمای هوا و;)

اقتصادی(شامل ارتباطات منطقه. راه های زمینی هوایی. انواع معیشت و علی الخصوص معیشت غالب و;)

فرهنگی-اجتماعی(شامل جمعیت و عوامل مربوطه و;)

امکانات موجود(از قبیل آموزشی. بهداشتی و;)

اسلاید ۶ :

شناخت اقلیم ها

اقلیم معتدل و مرطوب

اقلیم گرم و خشک

اقلیم سرد

اقلیم گرم و مرطوب

اسلاید ۷ :

بررسی مباحث اقلیمی

بررسی نوع اقلیم منطقه (شناخت اقلیم ها)

-تاثیراتی را که عوامل اقلیمی بر منطقه و شهر یا روستا می گذارد که به صورت ذیل طبقه بندی می شود:

-وضعیت بارندگی(متوسط بارندگی و نوع بارندگی) و تعیین روزهای یخبندان سال.

-جریان بادها وتاثیر آن(شامل بادهای شناخته شده.سیستم ها و بادهای محلی و;)

-حرارت دریافت شده.دمای هوا(معدل و درجه حرارت هوا شامل میانگین حداکثر.میانگین روزانه و ماه و سال) و معدل رطوبت هوا

-وضعیت آلودگی(اعم از هوایی. صوتی. آب و ..)

اسلاید ۸ :

شناخت اقلیم ها

صاحب نظران نسبت به تقسیم بندی اقلیمی جهان و منطقه دیدگاه هایی متفاوت دارند.

بر اساس نظریه کوپن دانشمند اتریشی جهان به پنج نوع اقلیم شامل بارانی و

استوایی. گرم و خشک. گرم و معتدل. سرد و برفی و قطبی تقسیم می شود.

ایران با قرار گرفتن در بین ۲۶ تا ۴۲ درجه عرض جغرافیایی شمالی در منطقه گرم قرار گرفته است.

اسلاید ۹ :

معیارهای انسانی

مسایل انسانی مورد مطالعه عبارتند از:

سن مردم : شامل سن افراد جامعه آن شهر به صورت  کل و جدا از هم(گروه های مختلف سنی برای مؤنث و مذکر و;)

وضعیت فرهنگی : شامل امکانات فرهنگی-مذهبی

وضعیت فعالیت(معیشت غالب): شامل بررسی در زمینه های جمعیت فعال و غیر فعال به صورت جدا از هم و مکان این فعالیت ها و اجزای تشکیل دهنده فعالیت ها

اسلاید ۱۰ :

معیارهای انسانی

خدمات اجتماعی : این مطالعه شامل دو قسمت می شود:

۱بررسی خدمات اولیه در رابطه با واحدهای شهری. (واحد مسکونی. واحد همسایگی. واحد محله) و مباحثی از قبیل علت سکونت خانوارها در محله(عللی ازقبیل آرام یا تمیز بودن محله. دسترسی به فضاهای موردنیاز. ارزانی. وابستگی اجتماعی و;) و روابط فرهنگی اجتماعی مردم محله(از قبیل رفت و آمدها و معاشرتها و استفاده ازفضاهای عمومی و تفریحی و;)

۲ساختاری : شامل خدمات اساسی وابسته به هویت شهری در مجموعه خودش(شامل شهرک ها و مناطق شهری) که وضعیت خدمات فرهنگی. اجتماعی. تفریحی و تجاری و; در واحد همسایگی. واحد محله.واحد ناحیه و; را دربردارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.