پاورپوینت مراحل توسع? مدیریت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت مراحل توسع? مدیریت دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت مراحل توسع? مدیریت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت مراحل توسع مدیریت

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت مراحل توسع مدیریت

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت مراحل توسع? مدیریت :

اسلاید ۱ :

مقدمه

پیدایش این علم در حقیقت به توسع علم مدیریت باز میگردد.مدیریت به معنای حرفه ای از لحاظ زمانی نهایتا ًبه یک قرن ونیم قبل بازمیگردد امّا معنای عام مدیریت به ابتدای تشکیل جوامع مربوط میشود.

جوامع تاکنون ۵ دوره راگذرانده اند:

  ۱- خوراکجو(عصر کشاورزی): مواد مورد نیاز مستقیم تهّیه ومصرف میشد. 

  ۲- عصرکشاورزی : تولید از مصرف بیشتر بود برای مازاد تولید باید سازو کارهائی ارائه میشد بنابراین الگوی مدیریتی پیچیده ای لازم بود. 

  ۳- جامع صنعتی : تولید هم اضافه وهم متنوّع شد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

  ۴- جامع خدماتی.

  ۵- عصراطلاعات وارتباطات: بازارهای مجازی بوجود آمدند.

مدیریت حرفه ای اززمان انقلاب صنعتی شکل گرفته است             

اسلاید ۲ :

  مراحل توسع مدیریت :

۱- مکتب کلاسیک ها (۱۹۲۰-۱۸۸۰) : تکید بر ساختار ومنابع زیرزمینی وفنّی  ۲- مکتب نئوکلاسیک ها(۱۹۴۰-۱۹۲۰) : تکید بر عامل انسانی در کنار عامل فنّی.

   ۳- مکتب سیستمی (۱۹۶۰-۱۹۴۰) : نگاه کل گرایانه.

   ۴- مکتب اقتضائی (۱۹۶۰تا کنون) : هیچ روشی فی نفسه قابل رد یا تردید نیست.موقعیت گرائی It depents

  مکتب نئو کلاسیک ها مکتب روابط یا منابع انسانی است وبامطالعات التون مایو(هارثون) آغازگردیدکه به اهمیّت عامل انسانی پ برده شد.ازنظرمایو    Ahappy  worker is a productive worker. دراین مکتب تاکید برانسان و عامل فنّی است  Social & Teechnical.علم مدیریت منابع انسانی ازاین مکتب آغازمی گردد.درمکتب کلاسیک منابع فیزیکی وزیرزمینی مورد توجّه قرار داشتند امّا در مکتب نئوکلاسیک تاکید بر منابع روزمینی بود.درعصرکنونی کشورهائی موفّق اندکه منابع انسانی توسعه یافته وغنی داشته باشند.امروزه شاخص (Human Development Index)H.D.I از جمله امیدبه زندگی حق انتخاب(دموکراسی) و;

اسلاید ۳ :

مبنای توسعه قرار داده شده. جوامع کنونی بیشتربه سمت کسب وکار مجازی حرکت میکنند وبرای رفتن به کسب وکارمجازی نیاز به منابع انسانی توسعه یافته داریم امّا متسفانه درکشورما اهمّیت منابع انسانی چندان که باید موردتوجّه قرارنمی گیرد واهمیّت مدیران به ترتیب زیراست:

۱- مدیر تولید    ۲- مدیر مالی       ۳- مدیر بازاریابی     ۴- مدیر منابع انسانی

سطوح موردبحث مدیریت منابع انسانی به طور کلّی درجهان عبارتنداز:

۱- واحدسازمانی  ۲- سازمانی        ۳- ملّی                    ۴- بین اللملی            ۵- چند ملیّتی          ۶- جهانی

استراتژیک ترین عامل برای توسع کشورها منابع انسانی قلمداد میشود. درهمین زمینه دو بحث مطرح شده است :

۱- مدیریت منابع انسانی استراتژیک : نگاه بلندمدّت برای مدیریت کردن منابع انسانی در یک سازمان است .

۲- مدیریت استراتژیک منابع انسانی : نگاه بلندمدّت برای مدیریت کردن منابع انسانی در یک کشور است .

اسلاید ۴ :

تعاریف واهداف مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی : عبارت است ازجذب واستخدام آموزش وبهسازی به کارگیری وانتصاب ونگهداشت منابع انسانی درجهت تحقق اهداف سازمان .

این چهارفرآیند فرآیندهای اساسی مدیریت منابع انسانی می باشند .

درمدیریت منابع انسانی استراتژیک فرآیندهای اساسی باید با توّجه و نگاه به استراتژیهای سازمان صورت گیرد ومستقل ازاین استراتژیها عمل نشود .امّا درمدیریت استراتژیک منابع انسانی فرآیندهای اساسی با توّجه به استراتژیهای ملی تنظیم میگردد ودرواقع مقیاس بحث به سطح ملّی افزایش می یابد وساماندهی مدیریت منابع انسانی درسطح کلان قرارمی گیرد .

استراتژی : مجموع اقدامات مهّم واساسی برای رسیدن به اهداف است  .

مدیریت منابع انسانی استراتژیک ومدیریت استراتژیک منابع انسانی باهم مرتبط هستند و نمیتواننداز یکدیگر مستقل باشند در حقیقت اطلّاعات مدیریت استراتژیک منابع انسانی ورودی مدیریت منابع انسانی استراتژیک وخروجی دوّمی ورودی اوّلی است .موضوع بحث دراین درس درحد مدیریت منابع انسانی استراتژیک میباشد . تمام فعالیّتهای مدیریت منابع انسانی باید با توّجه به استراتژیهای سازمان انجام شود ودرغیراین صورت به شکست منجّر خواهد شد .

اسلاید ۵ :

وظایف مدیریت منابع انسانی

  این وظایف در قالب چرخه ای بنام چرخ مدیریت منابع انسانی معّرفی می گردند.( هرمدلی که در قالب

چرخه داده شود به این معناست که عناصر مدل نسبت به هم رجحان ندارند واگر هریک از اجزا نباشد چرخه ازهم گسسته میشود ومدیریت منابع انسانی نیز صورت نمی گیرد امّا در سلسله مراتب عناصر نسبت به هم رجحان والویّت دارند .)

وظایف مدیر منابع انسانی  :  تجزیه وتحلیل شغل طراحی شغل وطبقه بندی مشاغل برنامه ریزی منابع انسانی  جذب واستخدام سیستم اطلاعات منابع انسانی تنظم روابط کار(روابط صنعتی) اجتماعی سازی ارزیابی عملکرد حقوق ودستمزد انضباط پژوهش در مشاغل نیروی انسانی ایمنی وبهداشت پاداش .

تمام فعالیّتهای مدیریت منابع انسانی برای رسیدن به اهداف زیر است :

بهره وری بیشتر                                        Productivity   

    برای تعریف بهره وری ابتدا باید با دو دو مفهوم کارآئی واثربخشی آشنا شویم .

کارائی : نسبت ستاده به داده را گویند که برابر با مصرف بهین منابع میباشد .

اثر بخشی : به معنای تحقّق اهداف سازمان است .

با ادغام این دو مفهوم چهار حالت بدست می آید که حالت چهار همان بهره وری می باشد . کارآمد و اثربخش (بهره وری) حالتی است که هم منابع درست مصرف شده وهم اهداف سازمان تحقّق یافته است .

اسلاید ۶ :

استراتزیهای بهره وری عبارتند از :

 ۱-  ورودی ثابت افزایش خروجی

 ۲- کاهش ورودی افزایش خروجی

۳- کاهش به نسبه بیشتر ورودی کاهش خروجی

۴- افزایش ورودی افزایش به نسبه بیشتر خروجی

۵- کاهش ورودی خروجی ثابت

اسلاید ۷ :

رضایت شغلی بیشترJob satisfaction                                                                                                                    

     عوامل موثر بر رضایث شغلی عبارتند از :

۱- عوامل فردی : مانند سطح بلوغ نوع نگرش سطح نیازهای

غالب حالت های بودن من رفتاری و;.

۲- عوامل گروهی : مانند ترکیب گروه روابط افراد سطح تفاوت افراد در گروه و;.

   ۳- عوامل سازمانی(محیطی) : مانند نظام پرداخت ها شرح شغل ساختارسازمان شرایط احراز شغل و;.

اسلاید ۸ :

   بهبود کیفیت زندگی کاری یک منطق دارد وآن هم این است که عمر مفید انسانها در کار سپری میشود .کیفیت زندگی کاری یعنی نوع نگرش افراد نسبت به شغل خود .

شاخصهای بهبود کیفیت زندگی کاری عبارتند از:

  ۱- خشنودی یا رضایت ازکار

 ۲- مشارکت در کار( مانند حقّ اظهار نظر)         

۳-کاهش حوادث وسوانح در کار

  ۴- حقّ انتخاب (مانند شغلوسرنوشت وتثیرگذاری و;)

افزایش انگیزه Motivation  

تحقق اهداف سازمان  The goles of organization 

اسلاید ۹ :

    به طور کلّی سیر توسع  مدیریت منابع انسانی با سیرتوسع مکاتب مدیریت همزاد است. همچنامکه مکاتب مدیریت توسعه یافته مدیریت منابع انسانی نیز این توسعه را داشته است.

ریشه اولیّه مدیریت منابع انسانی در مکتب نئوکلاسیک ها است.سردمداران این مکتب که مکتب رفتارگرائی نیز نامیده میشود افرادی مانند مازلومایو اُون بِرگ و;هستند. نئوکلاسیک ها در عقاید کلاسیک ها تجدید نظر کردند ووجه قالب سازمان را به جای وجه فنّی وجه انسانی قراردادند وعبارت Social & Technical  رابه کاربردند که هم دارای ابعاد فنّی وهم دارای ابعاد انسانی میباشد.

سیر توسع مدیریت منابع انسانی به طور خلاصه به ۶دوره تقسیم میگردد:

    ۱- دور رفاه (۱۹۱۵-۱۹۱۰) : به جنگ جهانی اوّل باز میگردد.   واژ Manpower (قدرت یدی) 

       ۲- دور سرپرستی کارکنان (میان دو جنگ) :دورهبین دو جنگ جهانی است.

     ۳- دور مدیریت پرسنلی (۱۹۶۰-۱۹۴۰) .        واژ Personal  ( کارکنان)

     ۴- دور مدیریت پیشرفته (۱۹۸۰-۱۹۶۰) .                  

   ۵- دور کارآفرینی (۱۹۹۰-۱۹۸۰) .               واژ Resource  (منابع)                                                     

  ۶- دور فرا کارافرینی (۱۹۹۰ تاکنون) .  واژ Knowledge worker (کارگران دانش : کارگرانی که دانش را خلق توسعه وبه کار میبندند .)

اسلاید ۱۰ :

    در این دوره ازواحد منابع انسانی انتظاررسیدگی به امورکارکنان را داشتند.

دور سرپرستی کارکنان

   دور میان دوجنگ تقریبا متناظربامکتب نئوکلاسیک ها است که دراین دوره کارکنان درسازمان خود یک مقول جداگانه میش

وند وتوجّهات به آنها معطوف میگردد .البتّه کارکنان قبلاهم موردتوجّه بودند امّانه به عنوان یک مقول جداگانه.بیمه وبازنشتگی در این دوره مطرح میگردد ونیزمسائل مربوط به جذب نیروی انسانی مربوط به این دوره میباشد. این دوره دور نگهداشت وثبت اسناد وسوابق است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.