مقاله بررسی میزان ارتعاش منتقله به رانندگان تراکتور شهر زاهدان و بررسی شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی آنها بر اساس پرسشنامه نوردیک در سال ۱۳۸۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان ارتعاش منتقله به رانندگان تراکتور شهر زاهدان و بررسی شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی آنها بر اساس پرسشنامه نوردیک در سال ۱۳۸۷ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان ارتعاش منتقله به رانندگان تراکتور شهر زاهدان و بررسی شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی آنها بر اساس پرسشنامه نوردیک در سال ۱۳۸۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان ارتعاش منتقله به رانندگان تراکتور شهر زاهدان و بررسی شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی آنها بر اساس پرسشنامه نوردیک در سال ۱۳۸۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان ارتعاش منتقله به رانندگان تراکتور شهر زاهدان و بررسی شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی آنها بر اساس پرسشنامه نوردیک در سال ۱۳۸۷ :

تعداد صفحات:۸

چکیده:

در این مطالعه که از نوع توصیفی-تحلیلی است، تراکتورهای باربری و رانندگان تراکتور با سابقه کار بیش از یک سال به عنوان جامعه مورد مطالعه انتخاب شدند. نمونه گیری با روش سرشماری برای رانندگان و تصادفی برای تراکتورها انجام شد. افراد دارای سابقه تصادف، حادثه یا بیماریهایی که باعث اختلالات اسکلتی عضلانی می شوند، از مطالعه خارج شدند. اطلاعات مربوط به اختلالات اسکلتی عضلانی با استفاده از پرسشنامه نوردیک جمع آوری شد و سپس با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. همچنین اندازه گیری ارتعاش با کمک دستگاه ارتعاش سنج نوع sevantek در سه محور Y,X و Z اندازه گیری شد. در گروه تراکتورهای با بار پر و سرعت ۲۰ کیلومتر ارتعاش وارده به ۲۳,۸ % از افراد در رنج مرز افت راحتی،۴۲,۹ % ارتعاشات وارده در محدوده کاهش مهارت و خستگی و ۳۳,۳ % در محدوده بالاتر از حد مواجهه مجاز هستند و در تراکتورای با بار خالی و سرعت ۱۰ کیلومتر ارتعاشات وارده به ۶۰۷% از افراد در محدوده کاهش مهارت و خستگی و ۳۹,۳ % در محدوده بالاتر از حد مواجهه مجاز هستند. همچنین کمر دارای بیشترین میزان درد در بین اندام ها بود. با توجه به بالا بودن میزان اختلالات اسکلتی عضلانی در برخی اندام ها مانند کمر،زانو، و شانه و همچنین وجود ارتعاش بالا در صندلی های تراکتور انجام مطالعات بیشتر جهت اندازه گیری ارتعاش صندلی تراکتور و ساخت صندلی های میرا کننده ارتعش توصیه می گردد. همچنین با توجه به اینکه سن درصد قابل توجهی از رانندگان پایین تر از سن قانونی برای کار است توصیه می گردد از انجام فعالیت این افراد جلوگیری شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.