پاورپوینت جنگل استراتژی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت جنگل استراتژی دارای ۱۸۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت جنگل استراتژی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت جنگل استراتژی

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت جنگل استراتژی

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت جنگل استراتژی :

اسلاید ۱ :

فیل مدیریت استراتژیک

مکتب طراحی : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند مفهومی

مکتب برنامه ریزی: تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند رسمی

مکتب موقعیت یابی : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند تحلیلی

مکتب کارآفرینی : تدوین ایتراتژی به عنوان یک فرایند  تخیلی و بینشی

مکتب شناختی : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند ذهنی و فکری

مکتب یادگیری : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند نو ظهور

مکتب قدرت : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند مذاکره

مکتب فرهنگی : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند جمعی

مکتب محیطی : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند واکنشی

مکتب ترکیب بندی : تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند تحول و دگرگونی

اسلاید ۲ :

۱- « استراتژی جهت و مسیر را تعیین می کند»

-مزیت: نقش مهم استراتژی این است که خط مشی یک سازمان را طراحی کند تا آن سازمان بتواند با انسجام  کامل به سلامت از گرداب محیط خود عبور کند و پیش رود.

-عیب: خط مشی استراتژیک می تواند مانع مشاهده خطرات بالقوه و در نتیجه پنهان ماندن آنها شود.

اسلاید ۳ :

–۲- « استراتژی بر تلاش تمرکز می کند»

-مزیت: استراتژی موجب افزایش هما هنگی فعالیتها می شود. اگر استراتژی بر تلاش تمرکز نکند افراد به انواع مسیرهای مختلف کشیده خواهند شد و هرج و مرج بوجود خواهد آمد.

-عیب: تفکر گروهی در صورتی بوجود می آید که تلاش دقیقًا در کانون تمرکز قرار گیرد. ممکن است هیچ گونه دیدگاه جنبی برای نشان دادن سایر احتمالات وجود نداشته باشد. یک استراتژی معین می تواند شدیداً در داخل ساختار سازمان تثبیت شود.

اسلاید ۴ :

-۳- « استراتژی سازمان را تعریف می کند »

-مزیت: استراتژی کوتاه ترین راه را به افراد نشان می دهد تا آنها سازمان خود را بشناسند و آن را از سازمانهای دیگر متمایز سازند. استراتژی هدف و راه مناسبی را برای درک کاری که سازمان انجام می دهد ارائه می نماید.

عیب: تعریف کردن خیلی دقیق یک سازمان ممکن است به این معنا باشد که آن را گاهی اوقات تا حد کلیشه سازی آنقدر ساده تعریف کنیم که پیچیدگی فراوان سیستم آن از بین رود.

اسلاید ۵ :

استراتژی خواه خوب و خواه بد

۴- « استراتژی ثبات و تداوم را به وجود می آورد»

مزیت: برای کاهش ابهام و ایجاد نظم استراتژی لازم است. از لحاظ استراتژی مانند یک تئوری است: یعنی یک ساختار شناختی برای ساده کردن و توضیح دادن جهان و پس از آن تسهیل فعالیت.

عیب: « الف والدوامرسون» اظهار می دارد که « ثبات و سازگاری احمقانه زایده افکار بچه گانه است »

استراتژی ها و تئوری ها خود واقعیت نیستند اما نشان دهنده واقعیت در اذهان افراد می باشند. هیچ کس تا کنون استراتژی را لمس یا مشاهده نکرده است. این بدان معناست که هر استراتژی می تواند دارای تا ثیر تحریف کننده ای باشد. این است بهای داشتن یک استراتژی.

اسلاید ۶ :

– استراتژی هم با سازمان و هم با محیط  ارتباط دارد.« فرضیه اولیه تفکر راجع به استراتژی با تفکیک ناپذیری سازمان و محیط ارتباط دارد » سازمان برای مقابله با محیط های متغیر از استراتژی استفاده می کند».

– جوهره استراتژی پیچیده است. « جوهره استراتژی، سازمان نیافته ، برنامه ریزی نشده ، غیر یکنواخت، و غیر تکراری باقی می ماند، زیرا تغییر ، شرایطی را با ترکیبات جدید برای سازمان فراهم می کند».

– استراتژی بر رفاه عمومی سازمان تأ ثیر می گذارد. «  تصمیمات استراتژیک آن قدر مهم پنداشته می شود که بر رفاه عمومی سازمان تأثیر می گذارد » .

اسلاید ۷ :

– استراتژی در بر گیرنده هر دو موضوع محتوا و فرایند است. « مطالعه استراتژی هم شامل اقدامات انجام شده یا محتوای استراتژی و هم شامل فرایندهایی است که به موجب آنها اقدامات تعیین و انجام می شوند ».

– استراتژیی ها صرفاً سنجیده نیستند. « نظریه پردازان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که استراتژی های مورد نظر، پیش بینی نشده و تحقق یافته ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند».

اسلاید ۸ :

–استراتژی ها در سطوح مختلف وجود دارند. «شرکتها دارای استراتژی
شرکتی( باید به چه کسب و کارهائی پرداخت) و استراتژی کسب و کار ( چگونه باید در هر کسب و کار رقابت کرد )هستند».

–استراتژی در بر گیرنده فرایندهای فکری گوناگون است. « استراتژی در بر گیرنده رویه های فکری ( عقلانی ) و همین طور رویه های تحلیلی است. برخی صاحب نظران بر بعد تحلیلی  استراتژی بیش از ابعاد دیگر آن تأکید می کنند، اما اکثر آنها معتقدند که مهمترین بخش از فرایند استراتژی سازی و در واقع قلب آن ، همان کار فکری است که رهبران سازمان انجام می دهندد».

اسلاید ۹ :

– فقدان استراتژی را نباید به شکست سازمانی ربط داد. اگر فقدان استراتژی عمدی باشد، ممکن است انعطاف پذیری را در سازمان به وجود آورد.

سازمان هایی که نظارت شدیدی بر رویه های رسمی (تشریفات رسمی) و وابستگی زیادی به آنها دارند و به ثبات علافه مند اند ممکن است توانایی خود را برای ؟آزمایش و نوآوری از دست بدهند.

– مدیر ممکن است از فقدان استراتژی به منظور ارال پیام های صریح برای افراد ذینفع داخلی و خارجی باب میل خود نه برای شرکت در مراسم و تشریفات منابع بر استفاده کند. برای مثال، مقالات متعدد، تنفر شرکت Nucor از سیستم های برنامه ریزی رسمی و در عوض وابستگی آن به ثبات در عمل در تمامی سطوح سازمان را شرح داده اند. شرکت Nucor  فاقد طرح استراتژیک مکتوب، اهداف مکتوب و اساسنامه مأموریت است. برای شرکت Nucor، فقدان تعداد زیادی از عناصر فرعی استراتژی ، نشانه سازمان های بدون حاشیه غیر بوروکراتیکی است که این شرکت تلاش زیادی کرده است تا مثل آنها شود.

– فقدان یک الگوی دقیق و مشخص برای تصمیم گیری استراتژیک ممکن است متضمن تداوم اختلال در سیستم های سازمانی باشد چرا که بدون آن، استراتژی ممکن است به یک دستورالعمل تخصصی تبدیل شود که انعطاف پذیری را کاهش داده، از یادگیری و انطباق جلوگیری به عمل می آورد.

اسلاید ۱۰ :

مدیریت استراتژیک اصالتاً همچون بازاریابی و امور مالی به یک رشته تحصیلی تبدیل شده است. ادبیات آن جامع است و از سال ۱۹۸۰ به بعد با سرعتی خیره کنند ه در حال رشد است. در اکثر موارد، تدریس مدیریت استراتژیک بر جنبه منطقی و تجویزی این فرایند یعنی سه مکتب نخست ( طراحی، برنامه ریزی و موقعیت یلبی) تأکید کرده است. مدیریت استراتژیک را معمولاً چرخش حول محور مراحل مجزای تدوین، اجرا و کنترل که بصورت مراحل تقریباً آبشاری است به اجرا در می آیند توصیف می کنند.

شکست استراتژیک رایج در بسیاری از شرکتهای بزرگ را می توان به درستی ناشی از خیل فارغ التحصیلان دانشکده های بازرگانی دانست که با اندوخته های علمی و دانش تخصصی ناقص و نا کافی بیرون فرستاده شده اند. این کتاب در صدد آن است تا با فراهم ساختن مجموعه متنوع تری  از ایده ها برای چنین دانشجویانی و همچنین برای مدیران شاغل، طیفی از چشم اندارها را به روی آنها بگشاید. همانگونه که «هارت» اشاره کرده است،« به نظر می رسد شرکتهائی که کارائی زیادی دارند قادرند چارچوب های مرجع رقابتی را در فرایند استراتژی سازی باهم ادغام کنند». 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.