پاورپوینت جوایز کیفیت چه هستند ؟


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت جوایز کیفیت چه هستند ؟ دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت جوایز کیفیت چه هستند ؟  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت جوایز کیفیت چه هستند ؟

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت جوایز کیفیت چه هستند ؟

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت جوایز کیفیت چه هستند ؟ :

اسلاید ۱ :

جوایز کیفیت چه هستند ؟

تعریف : جوایز کیفیت ؛ جوایزی هستند که برای برخی نتایج حاصل از اجرای کیفیت در یک شرکت از سوی سازمان اعطاء کننده اهدا میشود ؛ معمولاً آن سازمان هیچ گونه مسئولیت یا وظیفه ای درقبال اجرای کیفیت  نداشته است .

اسلاید ۲ :

جوایز کیفیت به چه کسانی اهدا می شود ؟

جوایز کیفیت با توجه به نوع جایزه ، یا به افراد یا به شرکت ها و مؤسسات اهدا می شود .

اسلاید ۳ :

به هنگام اهدای جوایز کیفی چه موضوعاتی را مورد ارزیابی قرار می دهند ؟

تمامی جوایز کیفیت بر اساس ارزیابی عملکرد متقاضی جایزه با توجه به معیارهایی مشخص ، اهدا می شود . به هنگام اهدای بعضی جوایز ، نتیجه فعالیتهای کیفیت (از قبیل رضایت مشتری) ، در برخی پایداری تولید و در برخی دیگر مطابقت تولید با نیازمندیهای مشتری ، مورد ارزیابی قرار می گیرد . تعدادی از جوایز کیفیت غیر رقابتی هستند ، یعنی بدون محدودیت در تعداد برندگان ، عملکرد سازمان ها را ارزیابی کرده و جوایز را اهدا می کنند ؛ اما اکثر آنها رقابتی می باشند . در کنار جوایز کیفیت ، جوایز مشابه دیگری نیز برای موضوعاتی از قبیل رضایت مشتری ، بهترین عملکرد و برخی موضوعات دیگر وجود دارد .

اسلاید ۴ :

روشهای گوناگون اعطای جوایز کیفیت:

–    حکومت محلی یا دولت ملی

–     گروههای تخصصی یا تجاری

–     شرکت های دیگر (به ویژه تولید کنندگان عمده)

–     در سطح بین المللی

–     در سطح منطقه ای

اسلاید ۵ :

تعدادی از جوایز منطقه ای :

جایزه کیفیت ایرلند شمالی-

جایزه کیفیت شمال غربی انگلستان-

جایزه کیفیت کالیفرنیا

اسلاید ۶ :

آیا کسب جوایز کیفیت منافعی هم به دنبال دارد ؟

عده ای معتقدند که مهمترین دلیل تلاش برای کسب جوایز کیفیت ، تبلیغی است که نصیب سازمان یا شرکت برنده می شود . البته این خود سازمان یا شرکت است که اهدافش را از کسب این جوایز تعیین
می کند . برخی سازمان ها تلاش برای کسب این جوایز را به عنوان نوعی اصلاح و درمان سازمان تلقی می کنند ؛ چرا که بررسی دقیق و آماده سازی جهت کسب جوایز موجب بهبود سازمان می شود و موفقیت در کسب آن صرفاً یکی از جوانب این تلاش است . بعضی سازمان ها موفقیت و عدم موفقیت در کسب این جوایز را به معنای حفظ یک مشتری عمده یا از دست دادن آن می دانند . دیگر سازمانها تلاش برای کسب این جوایز را استفاده گسترده از یک ابزار کیفیت می دانند یا معتقدند نتیجه تلاش آن است که برای اولین بار گروه مدیریت ارشد به طور هماهنگ و آگاهانه عمل کرده اند . اگر هدف یک سازمان از کسب این جوایز عمدتاً تبلیغ ، کسب منافع مالی ، بهبود اخلاق کارمندان ، کاهش ضایعات ، به حداقل رساندن اثرات محیط و غیره می باشد ، باید صادقانه به این موضوع اعتراف کند و برای دستیابی به نتایج مورد نظر تلاش نماید و از فرایند کسب جایزه برای به حداکثر رساندن بازده خود بهره گیرد .

اسلاید ۷ :

تلاش برای کسب جوایز کیفیت چه مشکلاتی به همراه دارد ؟

 الف – سعی و کوشش : کسب جوایز کیفیت سعی و کوشش بسیاری می طلبد که ممکن است هم پرهزینه باشد و هم باعث گسیختگی منابع و امکانات بشود .   –ب- تضاد و ناسازگاری : وقتی شرکتی تصمیم می گیرد جوایز کیفیت را تصاحب کند ، ممکن است کشمکش مدیریتی درون این شرکت افزایش یابد . چرا که اگر روحیه عمومی حاکم بر سازمان پایین باشد ، تلاش برای کسب این جوایز پیش از آنکه به بررسی مشکلات منجر شود ، نقاط ضعف را تشدید خواهد کرد . کسب جوایز کیفیت فی نفسه اعتبار و شایستگی به همراه نمی آورد .

ج – شهرت : برخی از برندگان این گونه جوایز (از قبیل شرکت هایی که جایزه مالکوم بالدریج را تصاحب کرده اند ) از وقوع مشکلاتی غیر منتظره خبر می دهند . وقتی یک شرکت موفق به کسب جایزه می شود ، درباره اش به شدت تبلیغ می کنند ؛ بنابراین همگی انتظار دارند که بهترین عملکرد را داشته باشد . بدین ترتیب پس از مدت کوتاهی برندگان اعتراف می کنند که در برابر سیلی از توقعات و انتظارات ناشی از برنده شدن قرار گرفته اند

اسلاید ۸ :

چگونه یک سازمان می تواند جوایز کیفیت را تصاحب کند ؟

سازمان برای کسب یک جایزه کیفیت باید شرایط اهدا کننده را به دقت مطالعه و بررسی کرده و سپس راهکاری مناسب برای دستیابی به هدف خود تهیه نماید . هیأت مدیره یا گروه مدیریت باید در مورد راهکارها تعیین شده و تعهدات مربوطه بحث و تبادل نظر کنند . تلاش برای کسب جایزه معمولاً ابتدا با ارسال مدارک و اسنادی از سوی سازمان به اهدا کننده آغاز می شود ؛ وقتی این کار صورت گرفت ، بازرسان و آزمون کنندگان مسایل و موضوعات مختلفی را در سازمان مورد بررسی قرار می دهند

اسلاید ۹ :

DEMING جایزه کیفیت دمینگ

در جولای سال ۱۹۵۰ ، اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپنی ادوارد دمینگ (۱۹۰۰-۱۹۹۳) یکی از مشهورترین متخصصان کنترل کیفیت در ایالات متحده را به این کشور دعوت کرد . دکتر دمینگ در طول اقامت خود در ژاپن ، به طور مرتب در زمینه “ دوره ۸ روزه در باب کنترل کیفیت ” و به دنبال آن ، “ دوره یک روزه در باب کنترل کیفیت برای مدیران ارشد ” ، همایش هایی برگزار نمود . وی از طریق این همایش ها ، اصول و مبانی کنترل کیفیت آماری را به دقت و ذدر عین حال به زبانی ساده به مجریان ، مدیران ، مهندسان و محققان صنایع ژاپنی تعلیم داد . آموزه های دمینگ بر ذهن شرکت کنندگان این
همایش ها تأثیر عمیقی به جای گذاشت و به کنترل کیفیت در کشور ژاپن (که در آغاز راه بود) جانی دوباره بخشید .

سخنرانی های دمینگ درباره کنترل کیفیت آماری طی دوره های ۸ روزه جمع آوری و منتشر شد . وی حق التالیف این اثر را به JUSE  اهدا کرد . کنیچی کویاناگی ، یکی از اعضای هیأت مدیره JUSE  پیشنهاد کرد که به منظور قدردانی از این عمل سخاوتمندانه ، حق التالیف را برای بزرگداشت زحمات بی شائبه دمینگ و ترویج توسعه مداوم کنترل کیفیت در ژاپن به تأسیس جایزه ای اختصاص دهند ؛ هیأت مدیره به اتفاق آرا با این پیشنهاد موافقت کرد .

اسلاید ۱۰ :

تأثیر جایزه دمینگ بر توسعه مدیریت و کنترل کیفیت در ژاپن :

بی شک جایزه دمینگ ، به طور مستقیم و غیر مستقیم ، بر امر مدیریت و کنترل کیفیت در کشور ژاپن تأثیر به سزایی داشته است . شرکت ها و سازمان های مختلف برای کسب جایزه دمینگ ، رویکردهای جدیدی را در مدیریت کیفیت (برای تأمین نیازهای کسب و کار) جستجو
می کردند . در نتیجه ، این سازمان ها روش های مناسب مدیریت کیفیت را توسعه داده و با ایجاد ساختارهایی برای اجرا ، این روش ها را در عمل مورد آزمایش قرار دادند . معمولاً سازمان هایی که از طریق بهبود کیفیت ، کسب و کار موفقی ایجاد کرده و تجربه ارزشمندی به دست می آوردند ، می توانستند این جایزه را تصاحب کنند . بسیاری از شرکت ها با مشاهده موفقیت این قبیل سازمان ها ، ترغیب شدند تا در زمینه مدیریت کیفیت تحقیق و پژوهش کنند .

این شرکت ها با توجه به تجارب سازمان های موفق ، متقاعد شدند که مدیریت کیفیت برای ایجاد کسب و کار موفق ، امری ضروری می باشد و رقابت برای کسب این جایزه ، فرصت مناسبی است برای آموزش روش شناسی کیفیت . بدین ترتیب مدیریت کیفیت در میان بسیاری از شرکت ها رایج شده و روش های آن در طی سال ها متحول گشت . این روش ها نیز به نوبه خود در بهبود عملکرد این سازمان ها تأثیر
گذاشتند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.