مقاله بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی و عوامل مؤثر بر آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی و عوامل مؤثر بر آن دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی و عوامل مؤثر بر آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی و عوامل مؤثر بر آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی و عوامل مؤثر بر آن :
تعداد صفحات:۲۵
چکیده:
هدف کلی این پژوهش که با روش توصیفی – همبستگی انجام شده است، بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی و عوامل مؤثر بر آن می باشد . بدین منظور، پژوهش در دو بخش صورت گرفت ه است. در بخش اول، با استفاده از آمار موجود و شاخص های معدل کل و معدل ترم، روند پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی از سال ۸۲ تا ۸۴ بررسی گردید N= 159 این روند، به طور کلی در تمامی دوره های روزانه و شبانه ی ورودی های مختلف، بیانگر روندی افزایشی بود . مقایسه ی بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان روزانه و شبانه در هر ورودی نشان داد که به جزء ورودی ۸۲ در سایر ورودی ها ا ین تفاوت از لحاظ آماری معنی دار است . در مقایسه ی پیشرفت تحصیلی بین ورودی های مختلف نیز تفاوت معنی داری مشاهده نشد . در بخش دوم تحقیق، عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی شناسایی گردید . جامعه ی آماری تحقیق را ۱۰۷ نفر دانشجوی دوره ی روزانه و شبانه ی ورودی ۸۴ و ۸۵ رشته ی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه تشکیل دادند . داده های مورد نظر از طریق پرسشنامه و در قالب سرشماری جمع آوری گردید. روایی ابزار مورد نظر با استفاده از پانل متخصصان، تعیین و پایایی آن به وسیله ی آزمون کرونباخ آلفا مورد قبول واقع شد (=۰/۶۵ نتایج حاصل از آزمون رگرسیون چندگانه به روش گام به گام نشان داد که ۷۶ درصد از تغییرات متغیر پیشرف ت تحصیلی (معدل) را ده متغیر شامل : محل نشستن در کلاس، وضعیت اقتصادی خانواده، اضطراب امتحان، خاستگاه سکونت، انگیزه و علاقه، باور به خودکارآمدی، جمعیت خانواده، میزان ملاقات با استاد راهنما (مشاوره)، آینده ی شغلی و میزان تحصیلات والدین، تبیین می نمایند . با توج ه به نتایج، چیدمان کلاس ها به صورت کنفرانسی، اتخاذ سیاست های افزایش جذب و پذیرش دانشجویان بومی در دانشگاه ها، برقراری فرصت های بیشتر اساتید راهنما برای ملاقات با دانشجویان، و در نهایت، بهره گیری از الگوی یادگیری تجربی در آموزش، پیشنهاد گردید
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.