پاورپوینت کتابخانه ی مجلس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
10 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت کتابخانه ی مجلس دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کتابخانه ی مجلس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت کتابخانه ی مجلس

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت کتابخانه ی مجلس

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت کتابخانه ی مجلس :

اسلاید ۱ :

مجموعه‌ها

آنچه که اکنون کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی را بصورت یک گنجینه کم نظیر درآورده مجموعه‌ای است از کتاب‌ها، نشریه‌ها، اسناد و اشیایی که به تدریج اهدا و یا خریداری شده است.

اسلاید ۲ :

این گنجینه، متشکل از اجزای ذیل است که در این قسمت به اجمال آنها را معرفی می‌کنیم:

·        کتاب‌های چاپی

·        گنجینه نسخ خطی

·        نشریات

·        مجموعه‌های اهدایی

·        اسناد تاریخی و ملی

·        اسناد و انتشارات سازمان ملل و مجامع بین‌المللی وابسته

·        گزارش‌های دولتی

·        میکروفیلم نسخ خطی و نشریات قدیمی

·        تصاویر دیجیتالی نسخ خطی و نشریات قدیمی

·        اشیاء موزه‌ای شامل تابلوهای نقاشی، هدایای مقامات رسمی دیگر کشورها به روءسای مجلس شورای اسلامی

اسلاید ۳ :

نیروی انسانی

هنگامی که نخستین مدیر کتابخانه برگزیده شد، کتابخانه با یک مدیر، یک معاون و یک عضو آغاز به کار کرد و در مدت ریاست ایشان با اینکه تعداد کتاب‌ها فزونی گرفت ولی تشکیلات اداری کتابخانه آهنگی کند داشت و تعداد نیروی انسانی آن در سال ۱۳۱۶ به شش نفر رسید.

در طی سال‌های ۱۳۱۶ ـ ۱۳۳۹ در ادامه روند توسعه و گسترش کتابخانه، تعداد کارمندان به سیزده تن رسید و به تدریج تا سال ۱۳۴۶ به شانزده نفر افزایش یافت. طی سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۳ به رغم گسترش کمی و کیفی کتابخانه، تعداد کارکنان به ۱۳ نفر و سپس در سال ۱۳۵۴ به ده نفر تقلیل یافت. از این پس، کتابخانه با ۱۳ نفر اداره می‌شد.

اسلاید ۴ :

بعدها تعداد کارکنان کتابخانه افزایش یافت؛ مخصوصاً پس از تصویب اساسنامه کتابخانه در مجلس شورای اسلامی، تعداد کارکنان در سال ۱۳۷۷ تا مرز ۸۴ نفر رسید. توسعه روزافزون کتابخانه و ایجاد بخش‌های جدید و ضرورت تسهیل دسترسی محققان به منابع کتابخانه موجب شده که این تعداد تا کنون به ۱۲۵ نفر برسد. البته محققان و مصححان برجسته و نامدار کشور که در گروه‌ها و شوراهای علمی با مرکز پژوهش و آموزش همکاری دارند رابطه استخدامی با کتابخانه ندارند.

اسلاید ۵ :

بودجه

تاسیس کتابخانه با آنکه قانونی بود و در ماده ۱۳۵ نظامنامه داخلی مجلس شورای ملی مصوب ۱۷ دی ماه ۱۲۸۷ “دایره کتابخانه” پیش‌بینی شده بود؛ اما به خاطر عدم تخصیص بودجه برای آن تا سال ۱۲۹۰ هیچ اقدامی برای خرید کتاب و  سایر فعالیت‌هایی که نیاز به منابع مالی داشت صورت نگرفت.

اسلاید ۶ :

در سال ۱۳۲۱ در زمان مدیریت آقای شریفی و در نتیجه کوشش‌های وی، نخستین بار اعتباری برای هزینه کارهای فنی کتابخانه از قبیل تهیه فهرست کتاب‌های خطی و فیش کتاب‌های چاپی و خرید کتاب در بودجه مجلس شورای ملی منظور گردید. این اعتبار، نخست در حدود پنجاه هزار ریال بود و بعدها به تدریج افزایش یافت و در سال ۱۳۴۰ به دویست هزار ریال رسید. در بودجه سال ۱۳۴۲ مبلغ یک میلیون ریال برای خرید کتاب و تهیه پاره‌ای از لوازم ضروری برای کتابخانه به تصویب رسید و در سال‌های بعد به کارپردازی اجازه داده شد که هزینه خرید کتاب از محل صرفه‌جویی ها تامین شود (بدون ذکر هیچ محدودیتی در مبلغ) و در نتیجه، این اعتبار گسترده که برای کتابخانه در نظر گرفته شد منجر به پیشرفت و گسترش و تجهیز کتابخانه گردید؛ آنگونه که بعد از آن، تعداد کتاب‌های خطی خریداری نزدیک به سه برابر شد. بعد از این تاریخ، کتابخانه بودجه مشخص نداشته و از بودجه مجلس استفاده می‌کرده است.

اسلاید ۷ :

تا اینکه در سال ۱۳۷۵ با تصویب اساسنامه، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به صورت یک واحد مستقل درآمد و ردیف بودجه مستقلی به آن اختصاص داده شد. اگر چه این بودجه نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشت، با این وجود نسبت به وظایف امروزین کتابخانه و ضرورت پرداختن به امر اطلاع‌رسانی و در دستور کار قرار گرفتن پژوهش، احیاء، تصحیح و انتشار و تهیه تجهیزات و لوازم مدرن مورد نیاز، بودجه‌های تخصیصی به هیچوجه تکافوی نیاز کتابخانه را نداشته است. بدان امید که ضرورت تعمیق و گسترش امور فرهنگی و تحقیقاتی موجب توجه بیشتر تصمیم‌گیران به مسائل مالی و اقتصادی مراکز فرهنگی گردد.

اسلاید ۸ :

‌معرفی

مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی با در اختیار داشتن آرشیو اسناد مجلس شورای ملی و مجلس سنای سابق ، دارای یکی از غنی‌ترین آرشیوهای پارلمانی است. با واگذاری بایگانی راکد مجلس در سال ۱۳۷۲، مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی بطور رسمی تاسیس شد. پیش از این تاریخ در کتابخانه با اسناد به شکل کتاب‌های خطی برخورد می‌شد؛ یعنی اسناد را در دفتر ثبت نموده و در مخزن خطی نگهداری می‌کردند. نمونه‌ای از این اسناد، هفتاد و پنج هزار برگ سند متعلق به خانواده دکتر احمد متین دفتری است.

اسلاید ۹ :

در حال حاضر اسناد دریافتی در مخزن اسناد نگهداری و بر اساس اولویت های تعیین شده فهرستنویسی می‌گردد.

مهمترین اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مجموعه اسناد ملی است که در واقع تاریخ قانونگذاری ایران را در بر می‌گیرد و در حدود دوازده میلیون سند را شامل می‌شود.

مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی سعی دارد با بهره‌گیری از تمامی افراد توانمند در امور پژوهشی به توسعه و تحقیق در جهت ارتقاء بهره‌وری بیشتر از اسناد ارزشمند این بخش در راستای اهداف مجلس شورای اسلامی و نیز اهداف کتابخانه در قالب برنامه‌های کوتاه و بلند مدت بپردازد.

هدف اصلی این مرکز کمک به محققین در روشن نمودن گوشه‌های تاریک تاریخ معاصر کشور است.

اسلاید ۱۰ :

ثبت، سازماندهی و آماده‌سازی اسناد و مدارک اطلاعاتی گردآوری شده به منظور سهولت  دستیابی؛

تدارک مناسب‌ترین تجهیزات بایگانی – با توجه به معیارهای بین‌المللی – جهت حفظ و نگهداری اسناد؛

اطلاع‌رسانی بر اساس تازه‌های اسناد؛

ارائه خدمات اطلاع‌رسانی به مراجعه کنندگان بر اساس منابع اطلاعاتی موجود؛

برنامه‌ریزی و تلاش برای دستیابی به آخرین استانداردهای موجود در زمینه خدمات اطلاع‌رسانی؛

همکاری با مراکز و موسسات داخلی و خارجی مشابه در جهت تقویت هر چه بیشتر مجموعه اسناد و مدارک موجود؛

دریافت اسناد اهدائی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و یا خریداری آنها.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.