مقاله ارایه روش محاسبه تعداد ناوگان مورد نیاز سیستم کمکی برای سیستم های حمل و نقل مسافر به ظرفیت رسیده(مطالعه موردی: سیستم اتوبوس برقی شهر تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارایه روش محاسبه تعداد ناوگان مورد نیاز سیستم کمکی برای سیستم های حمل و نقل مسافر به ظرفیت رسیده(مطالعه موردی: سیستم اتوبوس برقی شهر تهران) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارایه روش محاسبه تعداد ناوگان مورد نیاز سیستم کمکی برای سیستم های حمل و نقل مسافر به ظرفیت رسیده(مطالعه موردی: سیستم اتوبوس برقی شهر تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارایه روش محاسبه تعداد ناوگان مورد نیاز سیستم کمکی برای سیستم های حمل و نقل مسافر به ظرفیت رسیده(مطالعه موردی: سیستم اتوبوس برقی شهر تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارایه روش محاسبه تعداد ناوگان مورد نیاز سیستم کمکی برای سیستم های حمل و نقل مسافر به ظرفیت رسیده(مطالعه موردی: سیستم اتوبوس برقی شهر تهران) :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

در شرایطی که تقاضای جابجایی مسافر یک سیستم حمل و نقل همگانی به ظرفیت آن برسد، سیاست گذاران با راه حل های مختلف افزایش عرضه و مدیریت تقاضا مواجه می شوند . در چنین مواردی ساده ترین راه، افزایش عرضه و به تبع آن افزایش ظرفیت سیستم است که به صورت تزریق ناوگان به سیستم انجام می شود . در شرایطی که ظرفیت سیستم به سبب محدودیت هایی چون عدم امکان کاهش سرفاصله، قابل افزایش نباشد، بر حسب بودجه در اختیار، تغییر ت کنولوژی حمل و نقل، استفاده از سیستم های کمکی و یا راهکارهای مدیریت تقاضای حمل و نقل پیشنهاد می گردد. به دلیل هزینه بالای ارتقای تکنولوژی حمل و نقل در کریدورهای حمل و نقل مسافر، و در شرایط کمبود بودجه، راهکار استفاده از سیستم های کمکی تا زمان ارتقای سیستم ح مل و نقل همگانی، غالبا به عنوان یک راهکار کوتاه مدت مطرح می شود . در چنین شرایطی به منظور عملکرد بهینه سیستم، تعداد ناوگان سیستم کمکی باید با توجه به معیارهایی چون هزینه سرمایه گذاری اولیه و نسبت هزینه تعمیر و نگهداری دو سیستم برآورد گردد .
در این مقاله پس ازبیان کلیاتی از ساختار شاخص ها و شاخص های عرضه و تقاضا ، وضعیت اتوبوس برقی تهران بررسی گردیده است . در ادامه روش محاسبه تعداد ناوگان مورد نیاز سیستم کمکی برای شبکه اتوبوس برقی ارائه شده است . شبکه اتوبوس برقی تهران به دلیل محدودیت های تعداد کلی ناوگان و تامین انرژی ناوگان در قطعات مسیر، دارای ظرفیتی محدود است . هرچند احداث خطوط مترو به عنوان تکنولوژی برتر حمل و نقل در دستور کار گردانندگان سیستم قرار دارد، ولی به سبب مشکلات هزینه ای و طولانی بودن زمان احداث آن، در حال حاضر استفاده از سیستم اتوبوس دیزلی در کنا ر خطوط اتوبوس برقی به عنوان راهکار در نظر گرفته شده است . روش ارایه شده در این مقاله برآورد تعداد ناوگان اتوبوس های دیزلی به منظور به تعادل رساندن شاخص عرضه و تقاضا برای شبکه اتوبوس برقی را امکان پذیر می سازد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.