پاورپوینت امامزاده سلیمان(ارنگه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت امامزاده سلیمان(ارنگه) دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت امامزاده سلیمان(ارنگه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت امامزاده سلیمان(ارنگه)

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت امامزاده سلیمان(ارنگه)

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت امامزاده سلیمان(ارنگه) :

اسلاید ۱ :

مقدمه

بعد از مدتی تلاش روزانه وهفتگی(دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما کرج) با کمکهای استاد گرام آقای درودیان ومیراث فرهنگی استان کرج بالاخره موفق به بستن این مقاله شدیم.                                   

همواره هدف اصلی ما از جمع آوری این مقاله آشنایی معماران با سبک و شیوه ساخت بنای کوچکی به نام امامزاده سلیمان واقع در ارنگه

می باشد.

در این مدتی که مشغول جمع آوری این مقاله بودیم پیوسته به کتاب های زیادی مراجعه کردیم و اشاعه ی آن مطالب را در این مقاله خواهید دید.

نظر به اینکه مورد قبول معماران عزیز واقع شود.      

با تشکر فراوان از استاد محترم آقای درودیان

اسلاید ۲ :

تاریخچه:

هنگامی که از کرج به طرف سد

 امیرکبیردرحرکت

هستیم درفاصله ۱۵ کیلومتری جاده چالوس

جنب ورودی تاسیسات درسمت راست راهی

آسفالته

از جاده اصلی جدا می شود که

به روستای ارنگه منتهی می گردد.

 )شکل۱_۱(

در این مسیر روستاهای ارنگه وابهرک و گوراب و

سرزیارت و سیجان وجود دارند که مجموعا“

 ارنگه بزرگ را تشکیل می دهد.

ارنگه در۱۸کیلومتری شمال شرقی کرج با طول

جغرافیایی ۵۱ درجه و ۰۵ دقیقه و عرض

جغرافیایی ۳۵ درجه ۵۶ دقیقه و درارتفاع

۱۷۶۰

متر از سطح دریا واقع است.

ارنگه دره ایست معتدل وخشک رودخانه ای که از

کوه های پیرامون کوه «بورا» در جنوب

قرار دارند.

اسلاید ۳ :

پلان تطبیقی

امامزاده سلیمان مربوط به دوره صفوی می باشد.

با مقایسه ی بناهای هم دوره با امامزاده سلیمان که پلان آن را مشاهده می کنید متوجه شدیم که شباهت های بسیاری با پلان امامزاده سلیمان دارد.و این پلان مشابه هم مربوط به دوره صفوی است.پلان امامزاده سلیمان

نام این بنا مقبره معروف به پیر است. این بنا همانند امامزاده سلیمان دارای گنبدی مخروطی است و درون آن به شکل ساده ای با طاق نماهای کوچک آراسته شده است.پلان مقبره پیر

اسلاید ۴ :

فضاها در امامزاده سلیمان

امامزاده سلیمان ازیک حیاط کوچک ویک ایوان

راهرومانند درطرف شرق وجنوب ویک اتاق اصلی تشکیل شده است.

سقف ایوان یاد شده به وسیله تیرهای چوبی وشاخ و برگ درختان پوشیده و مسطح است.

گنبد مخروطی اتاق اصلی فلزی است.که برای

 حفاظت بیشتر روی آن قیرگونی شده است.

گنبد با سنگ و ملات ایجاد شده است و روی آن

نیز گچ اندود شده ولی هم اکنون مقدارزیادی از

این اندود گچ ریخته و قسمتهای ناچیزی ازآن باقی

 است.

اسلاید ۵ :

قسمت های داخلی بنا

قسمت های داخلی بنا با گچبری وطاق

)شکل۴ _۱)

نماهای محراب مانند تزیین گردیده است.

ورود به اتاق جهت زیارت آرامگاه ازدر قسمت

 شرق وجنوب ممکن است. ) شکل۵ _۱(

برورودی شرقی آرامگاه درچوبی با

منبت کاری بسیارزیبا و ظریف و

 بسیارقدیمی

نصب شده است.

بنا به گفته اهالی این در مربوط به

امامزاده ایست به نام امامزاده ابراهیم که برای

ساخت مسجد جامع ارنگه تخریب شده و در

 قدیمی آن به بنای امامزاده سلیمان ملحق

شده است.

اسلاید ۶ :

مصالح به کار رفته در امامزاده سلیمان

جنس مصالح به کار رفته درامامزاده سلیمان

بیشتر از سنگ و ملات گچ و خاک و ساروج

می باشد.

سقف آن به وسیله تیرهای چوبی و شاخ و برگ

درختان پوشیده و مسطح است.

گنبد آن مخروطی است و اطاق اصلی فلزی

است.که برای حفاظت بیشتر روی آن نیز گچ

اندود شده است.

اسلاید ۷ :

گزارشی درمورد مربع های گنبد پوش

تاریخ معماری آرامگاه ایرانی تنها در دو گونه ای

اساسی عرضه می شود این دو گونه عبارت است

 از برج مقبره و مربع گنبدپوش

:مسلما“ترکیب این

 دو گونه مانند مقبره تکش در اورگنج یا یک

یا دوگونه ای که سر سختانه از قرارگیری در

هریک از این دو دسته خودداری می کنند مستثنی

هستند هرچند به حد کافی مورد تفسیر قرار می

گیرند یکی از این نمونه ها حضیره یا

مجموعه ی آرامگاهی است که زیارتگاه گازرگاه

نزدیک هرات یک نوع عالی از آن به شمار می آید.

به نظر می رسد که مربع گنبد دار دو ریشه داشته

باشد یکی از عناصر تاثیر گذار می تواند گونه

متداول آتشکده ساسانی یا چهار طاقی باشد که پلان

مربع همکف آن با چهاربازشدگی در دو

محور متقاطع که روی آن را گنبدی می پوشاند.

پراکندگی گسترده این نوع گونه بناها در سراسر

ایران در زمان فتوحات اسلامی این نوع معماری

را برای مقابر اسلامی از پلانی مشابه در ایران

 سر مشق واضح تری مِی سازد.

با این حال این مورد آنچنان که به نظر می رسد ساده نیست.

مقابر مشابهی در دیگر بسته های فرهنگی جهان

اسلامی که تحت تاثیر عوامل اثرگذارزرتشتی

 نبودند پدید آمدند.به نظر می رسد که در جنین

مواردی و احتمالا“ در مورد ایران نیز نفوذ

اساسی از آن نیای دیگر مربع گنبدپوش بوده است.

اسلاید ۸ :

یعنی مقبره عمیق متآخر و اشتقاقات متنوع آن که

استخوان دان های سغری را شامل می شود.

در این جا گذرازبنای پیش از اسلامی به اسلامی

از طریق تداومی از عملکرد بدون فاصله انجام

گرفت.

حال آنکه اشتقاق مطرح شده از چهارطاقی

زرتشتی مستلزم تغییرعملکرد ناگهانی

و اساسی بود.

علاوه بر این مقبره عتیق متآخر و

کلیسا در تعمیرگاهها و مشهدهای اوایل مسیحیت

و دوره بیزانس مشتق شده از آن به هیچ وجه آن

گونه که چهارطاقی بود تنها به یک بیان معمارانه

 با شکل گنبد مرکزی محدود نمی شد.

اسلاید ۹ :

فکر یک پلان شعاعی متمرکز بیان کاملا“ خود را

در خاک ایران در ساختار هشت ضلعی بود که

می توانست با نیازها‍ی کانون مرکزی که معمولا“

با صندوق قبری مجهز می گشت به خوبی تلفیق

شود و جای کافی برای «طواف»و حداکثر میدان

 برای تدابیر فضایی و معمارانه باقی

می گذارد.

برعکس.شکل مربع فضاهای زایدی را در گوشه

ها پدید آورد و به تزیینات بیشتراز شکل میدان

مِی داد.

 مقبره مربع گنبد پوش و مشتقات متعدد آن

برعکس تاریخ مقبولیت مستمری را در ایران

داشت که 

حداقل از قرن دهم تا روزگار معاصر ادامه

دارد.این نوع مقبره مانند برج های مقبره ای نبود

که عموما“ به شمال ایران محدود می شد.

اسلاید ۱۰ :

هیچ بنای پیشین ایرانی این عامل بالقوه تزیین را مورد بهره برداری قرارنمی دهد.

خطوط سایه های عمیق عناصر کلیدی طرح نظیر قوس های مردگردها و سردرها و نیم ستون های

گوشه ها را برجسته می سازند.

مربع گنبدپوش و شکل های مرتبط با آن در عین اینکه امکان برابری را برای تزیینات فراهم می آورد تجربه فضاسازی را نیز ترغیب می کرد و این بود که در معماری تدفینی ایران نقش مهمتری به آنها داده شد.

در آغاز یک چنین تجربه اِی تمایل به تمرکز در یک فضای معین داشت تا اینکه تمام بنای یادبود را در بر گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.