مقاله مطالعه برخی پارامترهای قلبی – عروقی و تنفسی در دانش آموزان هنگام حمل کوله پشتیهای با اوزان مختلف
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالعه برخی پارامترهای قلبی – عروقی و تنفسی در دانش آموزان هنگام حمل کوله پشتیهای با اوزان مختلف دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالعه برخی پارامترهای قلبی – عروقی و تنفسی در دانش آموزان هنگام حمل کوله پشتیهای با اوزان مختلف کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه برخی پارامترهای قلبی – عروقی و تنفسی در دانش آموزان هنگام حمل کوله پشتیهای با اوزان مختلف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالعه برخی پارامترهای قلبی – عروقی و تنفسی در دانش آموزان هنگام حمل کوله پشتیهای با اوزان مختلف :
تعداد صفحات:۷
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی برخی پارامترهای قلبی – عروقی ] ضربان قلب ) ) HR ، فشار خون سیستولی ) ) SBP و فشار خون دیاستولی ) )[DBP و تنفسی ] تهویه دقیقه ای ) ) VE و تعداد تنفس در دقیقه ) )[fR در دانش آموزان ۱۲ تا ۱۳ ساله هنگام حمل کوله – ± ۱/۶ سانتیمتر و وزن ۱۶۴/۷ ±۱/۸ دانش آموز پسر با میانگین قد ۱۵ پشتی های با اوزان مختلف به انجام رسیده است . بدین منظور ۵۵ کیلوگرم به طور داوطلبانه در آزمون های مختلف ( شامل حمل کوله پشتیهایی با اوزان ۸ ، ۱۰/۵ و ۱۳ درصد وزن بدن و نیز راه رفتن بدون کیف با سرعت ۳/۹ کیلومتر بر ساعت و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی تریدمیل ) شرکت کردند . ضربان قلب، VE و fR در هر یک از آزمون های حمل بار و در ۳ حالت استراحت، فعالیت ( دقیقه ۱۵ راه رفتن ) و ریکاوری ۳) دقیقه پس از راه رفتن ) به وسیله دستگاه گاز آنالایزر ) ) Gas Analyzer اندازهگیری شد . نتایج حاصل از آزمونهای آماری نشان داد که، در شرایط باری ۱۰/۵ و ۱۳ درصد وزن بدن، VE و DBP ،SBP دقیقه پس از آن ( ریکاوری ) بطور معناداری بیشتر از شرایط باری ۳ در حین حمل ( فعالیت ) و نیز ۸ و ۰درصد وزنبدن بود . (p =0/000) همچنین، مقادیر متغیرهای مذکور، ۳ دقیقه پس از حمل کولهپشتی معادل %۸ وزن بدن به سطحی نزدیک به سطوح پایه استراحتی بازگشت ) p>0/05) ، در حالیکه ۳ دقیقه پس از حمل کولهپشتیهای معادل ۱۰/۵ و ۱۳ درصد، هنوز بطور معناداری بیشتر از سطوح استراحتی بود ). p=0,000) بین شرایط باری ۰ و ۸ درصد تفاوت معناداری چه در حین فعالیت و چه ۳ دقیقه پس از آن، وجود نداشت ). p>0/05) در مقادیر HR و fR آزمودنی ها چه در حین حمل و چه پس از حمل کوله پشتی های با اوزان مختلف، تفاوت معنیداری مشاهده نشد ). p>0/05) بر اساس نتایج پژوهش حاضر، کوله پشتی معادل %۸ وزن بدن تغییرات معنی داری در پارامترهای قلبی – عروقی و تنفسی ایجاد نمیکند، لذا میتوان این میزان وزن را به عنوان وزن مطلوب کولهپشتی برای حمل توسط دانشآموزان نوجوان پیشنهاد نمود .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.