پاورپوینت آسیب پذیری خط آهن حین وقوع زلزله و ارائه راهکارهای اساسی کاهش خسارات ۱۶ اسلاید


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت آسیب پذیری خط آهن حین وقوع زلزله و ارائه راهکارهای اساسی کاهش خسارات ۱۶ اسلاید دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت آسیب پذیری خط آهن حین وقوع زلزله و ارائه راهکارهای اساسی کاهش خسارات ۱۶ اسلاید  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت آسیب پذیری خط آهن حین وقوع زلزله و ارائه راهکارهای اساسی کاهش خسارات ۱۶ اسلاید

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت آسیب پذیری خط آهن حین وقوع زلزله و ارائه راهکارهای اساسی کاهش خسارات ۱۶ اسلاید

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت آسیب پذیری خط آهن حین وقوع زلزله و ارائه راهکارهای اساسی کاهش خسارات ۱۶ اسلاید :

اسلاید ۱ :

¨با توجه به اینکه در توسعه شبکه های حمل و نقل، جاده و راه آهن از مناطق با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی متفاوت عبور می نماید و نیز با توجه به اینکه بسته به کوهستانی و دشت بودن منطقه، آب و هوای گرم و خشک، معتدل، سرد و مرطوب داشتن، تحت معرض مخاطرات متفاوتی از قبیل زمین لرزه، لغزش زمین ، ناپایداری دامنه ها و مخاطرات جوی قرار دارد.

اسلاید ۲ :

¨شبک را ه آهن با توجه به گستردگی آن و عبور از مناطق با شرایط اقلیمی، جغرافیایی و آب و هوائی متفاوت، تحت تأثیر مخاطرات و بلایای طبیعی زمین قرار می گیرد

اسلاید ۳ :

¨زمین لرزه و زلزله جزء بلایای طبیعی است که بیشترین آسیب را به سازهها و شریانهای حیاتی و در یک عبارت ساده به مصنوعات بشری وارد می سازد. به همین دلیل در سازه ها و شریانهای حیاتی، بارهای ناشی از زلزله را تخمین زده و در طراحی آن منظور می نمایند. در شبک راه آهن نیز برای طراحی ساز هها، پلها و ابنیه مسیر با استفاده از آئین نامه ها و استانداردهای خاصی بارهای ناشی از زلزله را منظور مینمایند.

اسلاید ۴ :

آسیب های ناشی از زلزله:

آسیب های ناشی از زلزله بر روی راه آهن را می توان در شش گروه طبقه بندی نمود:

الف- آسیب های وارده بر سازه های ابنیه مسیر از قبیل پلها، تونلها

ابنیه مسیر راه آهن در هنگام وقوع زلزله بسته به جنس مصالح بکار رفته در ساخت آنها و سیستم سازه ای آنها (ابنیه با مصالح بنایی، با سیستم مقاوم در برابر بارهای جانبی، ابنیه مقاوم سازی شده و 😉 تحت تاثیر بارهای جانبی ناشی از زلزله قرار می گیرند. در خصوص تک تک ابنیه ها لازم است .مطالعات جامعی جهت ارزیابی وضعیت موجود صورت گیرد و با توجه نوع سازه ای آن تصمیم گیری اساسی صورت گیرد.

شکل ۱- نمونه ای از آسیبهای سازه ای در پایه پلها در هنگام زلزله (زلزله سانفرانسیسکو)

اسلاید ۵ :

¨ب- آسیب های وارده بر ساختمانهای ایستگاهها

ساختمانهای ایستگاهها به جهت بهره برداری ۲۴ ساعته و حضور دائم مسافرین در آنها جزء ساختمانهای با اهمیت ارزیابی می شوند. ساختار سازه ای آنها بایستی مطابق استانداردهای موجود طراحی و اجرا شود تا در حین وقوع زلزله آسیب های کمتری بر آنها وارد شود . با توجه به داشتن سایه بانهای طره ای طویل در آنها استفاده از سیستم های سبک از قبیل سازه های فضاکار توصیه می گردد .

ج- آسیب های وارده بر سیستم زهکشی مسیر

¨وجود درناژها و سیستم های زهکشی در مسیر های راه آهن باعث می شود که آبهای زیرزمینی در جهت مناسب هدایت شده و از وارد ساختن فشارهای جانبی بر بستر خط آهن و یا نفوذ آنها بر گاباری مسیر جلوگیری نماید .

اسلاید ۶ :

¨د- آسیب های وارده بر ترانشه ها و خاکریزها زمین لغزش

زمین لغزش و رانش زمین که با توجه به ناپایداری های طبیعی دامنه ها و یا در حین وقوع زلزله اتفاق می افتد باعث مسدود شدن مسیرهای ر اه آهن و جاده ها و .. می گردد. ناپایداری دامنه ها و شیبها را می توان بطور کلی در چها دسته طبقه بندی نمود.

 ۱  – ناپایداری قوسی عمیق دامنه ها( ناپایداری لغزشی یا برشی) مطابق شکل ۲

شکل ( ۲) – ناپایداری ترکیب لغزشی و برشی ناپایداری برشی

اسلاید ۷ :

¨د- آسیب های وارده بر ترانشه ها و خاکریزها زمین لغزش

زمین لغزش و رانش زمین که با توجه به ناپایداری های طبیعی دامنه ها و یا در حین وقوع زلزله اتفاق می افتد باعث مسدود شدن مسیرهای ر اه آهن و جاده ها و .. می گردد. ناپایداری دامنه ها و شیبها را می توان بطور کلی در چها دسته طبقه بندی نمود.

 ۱  – ناپایداری قوسی عمیق دامنه ها( ناپایداری لغزشی یا برشی) مطابق شکل ۲

شکل ( ۲) – ناپایداری ترکیب لغزشی و برشی ناپایداری برشی

اسلاید ۸ :

¨۵- آسیبهای وارده بر روسازی خط آهن:

¨ساختار سازه ای خط آهن طوری طراحی شده است که با گذشت زمان و با عبور قطارهای باری و مسافری بتوان هندسه آن را با نگهداری منظم به حالت ایده آل درآورد . هندسه خط آهن نقش اساسی را در تعیین سرعت مسیر بازی می کند و حساسیت بسیار بالایی دارد . بطوریکه با ماشین آلات مکانیزه مدرن تغیی رات میلیمتری اجزائ هندسه خط را کنترل می نمایند .

¨

¨

¨

¨

¨

¨

¨

¨شکل ۶- نمونه ای از آسیب های وارده بر سوزنها در ایستگاه بین راهی زلزله کوبه ژاپن ۱۹۹۵

¨

¨

¨

¨

¨

¨

¨

¨

اسلاید ۹ :

¨و- آسیبهای وارده بر شبکه بالاسری و علایم الکتریکی

¨شبکه بالاسری و سیستم علایم الکتریکی در طول مسیر راه آهن نیز در هنگام وقوع زلزله تحت اثر نیروهای افقی ناشی از زلزله قرار می گیرد .

¨تیرهای طره ای شبکه بالاسری و پایه های آن معمولا تحت تاثیر نیروهای زلزله آسیب د یده و حداقل تراز طولی و عرضی خود را از دست می دهد .

¨

¨

¨

¨

¨

¨

¨شکل ۷- کمانش خط آهن و خرابی شبکه بالاسری در زلزله نیگاتای ژاپن

اسلاید ۱۰ :

۴ راهکارهای اساسی در جهت کاهش خسارات

¨الف- مقاومسازی ابنیه مسیر

¨ب- استقرار تعریف سامانه مدیریت مخاطرات طبیعی با توجه به آسیب ها و اثرات آنها

¨ج- استقرار سیستم پایش در ترانشه ها برای کنترل پایداری آنها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.