مقاله مدل پیش بینی کوتاه مدت جریان ترافیک بر اساس منطق فازی در محور قزوین – رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدل پیش بینی کوتاه مدت جریان ترافیک بر اساس منطق فازی در محور قزوین – رشت دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدل پیش بینی کوتاه مدت جریان ترافیک بر اساس منطق فازی در محور قزوین – رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدل پیش بینی کوتاه مدت جریان ترافیک بر اساس منطق فازی در محور قزوین – رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدل پیش بینی کوتاه مدت جریان ترافیک بر اساس منطق فازی در محور قزوین – رشت :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

با افزایش وسایل نقلیه مشکلات ترافیکی نیز بیشتر می شود. با توجه به زمان و هزینه لازم جهت توسعه زیر ساخت ها، مهندسین ترافیک همواره به دنبال به کارگیری راهکارهایی جهت افزایشکارایی زیر ساخت های موجود می باشند. روش های مختلف کنترل ترافیک و نیز استفاده از سیستم های حمل و نقل هوشمند از موثرترین این راهکارها به شمار میروند. به کارگیری این راهکارها ملزم به آگاهی از حجم جریان ترافیک عبوری در قسمت های مختلف شبکه می باشد. پیش بینی حجم عبوری از شبکه در آینده و استفاده از آن به جای حجم جریان عبوری فعلی موجب افزایش دقت در تصمیم گیری ها می شود. دقت این پیش بینی بر عملکرد بخش های مهمی از سیستم کنترل ترافیک مانند رمپ های ورودی بزرگراه ها، کنترل چراغ ها و نیز قسمت های مختلف سیستم حمل و نقل هوشمند مانند تابلوهای پیام متغیر (VMS) و سیستم های پیشرفته اطلاع رسانی به مسافران (ATIS) تاثیر می گذارند. تاکنون روش های مختلفی جهت پیش بینی حجم جریان ترافیک معرفی و با هم مقایسه شده اند. اما به دلیل متفاوت بودن الگوی رفتاری ترافیک عبوری در محورهای مختلف، روشی که بتواند در تمامی محورها بیشترین دقت پیش بینی را ارائه دهد، مشخص نشده است. با توجه به قدرت زیادی که در منطق فازی در حل مسائل غیر قطعی و نامشخص دارد، در این مقاله مدلی بر مبنای منطق فازی برای پیش بینی حجم جریان عبوری در آینده نزدیک ارائه شده است. این مدل امکان استفاده از چند الگوی اولیه و انتخاب الگوی دارای شرایط نزدیکتر باواقعیت و نیز امکان تلفیق روش فازی با روش رگرسیون را می دهد. این مدل دارای انعطاف پذیری قابل توجه و توانایی تطبیق مناسب با شرایط ترافیکی محورهای مختلف دارد. در مقاله نتایج این روش با نتایج روش میانگین آمار گذشته مقایسه و دقت بیشتر آن در محاسبه حجم جریان نتیجه گیری شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.