مقاله استراتژیهای موفقیت در صنعت پتروشیمی برای ورود به بازارهای جهانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله استراتژیهای موفقیت در صنعت پتروشیمی برای ورود به بازارهای جهانی دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استراتژیهای موفقیت در صنعت پتروشیمی برای ورود به بازارهای جهانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استراتژیهای موفقیت در صنعت پتروشیمی برای ورود به بازارهای جهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استراتژیهای موفقیت در صنعت پتروشیمی برای ورود به بازارهای جهانی :

تعداد صفحات:۱۱

چکیده:

پتروشیمی صنعتی است که از طرفی، دامنه کاربرد محصولات آن بسیار گسترده است و سهم بالایی از تجارت جهانی را به خود اختصاص می دهد و از طرف دیگر، سرمایه گذاری در این صنعت مستلزم رعایت نکاتی است که بدون آنها نمی توان به ثمربخش بودن سرمایه گذاری انجام شده امیدوار بود . کشورهای در حال توسعه و جهان سوم، به ویژه آنهایی که صاحب منابع عظیم نفت و گاز هستند، معمولاً دنباله رو و متأثر از سیاستهای کشورهای صنعتی و پیشرفته بوده اند . ایران به سبب قرار گرفتن در شاهراه انرژی جهان و در اختیار داشتن منابع عظیم نفت و گاز، می تواند نقش مهم و شایسته ای در عرصه صنعت پتروشیمی جهان به عهده گیرد . صنعت پتروشیمی در سال های اخیر، تحولات چشمگیری داشته است که با توجه به ساختاری بودن ماهیت تحولات بوجود آمده، این صنعت ناگزیر است در بلند مدت، برای حفظ توان رقابتی در بازار، به تغییرات بنیادین تن دهد . ازجمله این تغیرات می توان به مواردی همچون بکارگیری فنآوری پیشرفته تر درصنعت پتروشیمی و ارتقای سطح ارزش افزوده تولید اشاره کرد . صنایع پتروشیمی از جمله صنایعی هستند که نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ دارند، آلاینده محیطزیست هستند و همچنین نیاز به توسعه و نوآوری دایمی در جهت استفاده از تکنولوژی های جدید و افزایش کیفیت تولیدات دارندو به همین دلیل سرمایه گذاری دراین صنایع از ریسک و حساسیت بالایی برخوردار است . یکی از دلایل ناتوانی پتروشیمی ها در ایجاد و جذب ارزش، رقابت شدید در این صنعت است . رقابت برای فروش محصول با قیمت پایین تر، شرکت های پتروشیمی را به سوی ساخت واحدهای بزرگتر، سرمایه گذاری های زیاد در مناطق عرضه محور یا تقاضامحور و متحمل شدن هزینه های زیاد برای بازسازی و بکارگیری تکنولوژی های جدید سوق می دهد . در اثر این عوامل، فشارهای ساختاری ( ظرفیت های مازاد، عدم توازن نوسان حجم و قیمت ) افزایش یافته و ایجاد ارزش با محدودیت های بیشتری روبرو می گردد . سرعت بی سابقه تغییر الگوهای جهانی تجارت و پیشرفتهای حاصل از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، باعث شده که تجارت بطور بی وقفه در حال دگرگونی باشد . در این شرایط جدید، رقابت در میان تعداد فزاینده رقبا برای کسب درآمد با محدودیت مواجه خواهد بود و بدون چاره اندیشی برای آینده، هیچ حاشیه امنیتی برای بقا در بازار وجود نخواهد داشت و موقعیت های منحصر بفرد ایجاد درآمد همواره از جانب رقبا در معرض تهدید قرار دارند . بعنوان مثال برخورداری از یک نام تجاری قدرتمند تنها زمانی کارساز است که یک شرکت بتواند پیوسته زنجیره محصول و خدمات خود را نوسازی کند . در این میان جذب و حفظ مشتری می تواند بزرگترین چالش باشد . بنابراین برای بقا در بازارها، جستجو برای یافتن روش های کسب موفقیت در این رقابت پیچیده، الزامی است . از جمله استراتژیهای موفقیت در صنعت پتروشیمی برای ورود به بازارهای جهانی و بقا ادغام شرکت های کوچک و متوسط برای تولید در مقیاس بهینه و برخورداری از سه عامل کلیدی " رهبریت تکنولوژی " ، " رهبریت بازار " و " رهبریتهزینه " می باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.