پاورپوینت باشگاه فرهنگی معماری MBB ARCHITECT


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت باشگاه فرهنگی معماری MBB ARCHITECT دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت باشگاه فرهنگی معماری MBB ARCHITECT  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت باشگاه فرهنگی معماری MBB ARCHITECT

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت باشگاه فرهنگی معماری MBB ARCHITECT

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت باشگاه فرهنگی معماری MBB ARCHITECT :

اسلاید ۱ :

مقدمه

n از سیستم های خنک کاری به منظور بهینه سازی و افزایش راندمان استفاده می شود.

nبا افزایش دمای گازهای احتراق ورودی به توربین  بازده چرخه توربین گاز افزایش می یابد .امروزه این دما در حدود۱۱۰۰ تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد است.

nسازندگان توربین های  گازی تلاش می کنند تا بتوانند این دما را به ۱۷۰۰درجه برسانند و در آینده تا دماهای بالاتر  نیز مورد نظر است.

nبا توجه به اینکه افزایش دمای ورودی به توربین یک مزیت اجتناب ناپذیر است اما برای خنک کاری پره های توربین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

اسلاید ۲ :

خنک سازی

nدر توربینهای قدیمی به دلیل پائین بودن دما نیازی به خنک سازی وجود نداشت

nاستفاده از دماهای بالا موجب بوجود آمدن تنشهای گرمایی در پره های متحرک و کاهش طول عمر پره می شود.

nبه طور کلی دمای سطح پره باید در کمتر از ۹۰۰ درجه سانتیگراد باشد تا خوردگی پره از حد مجاز تجاوز نکند.

n خنک سازی پره با خالی کردن داخل آن و جاری کردن شاره خنک کننده از فضای خالی شده امکان پذیر می باشد(شکل ۱)

nپره توخالی سبک تر از پره تو پر بوده و عدد بیو در آن خیلی کوچکتر است و از این رو توزیع دما در آن نسبتا یکنواخت می باشد.

n

اسلاید ۳ :

خنک سازی

nشاره های خنک کننده هوا و آب می باشند.

nازهوا تا دمای ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد استفاده می شود.

nاز آب تا دمای ۱۳۱۵ درجه سانتیگراد استفاده می شود.

nاز سیستم ترکیبی مابین این دودما استفاده می شود.

nاز آب برای قسمتهای دما بالا (پره ثابت) ورودی از هوا برای مابقی پره ها استفاده می کنیم.

اسلاید ۴ :

۱خنک کاری جابجایی
Convection Cooling

nاین فرم از خنک کاری با هدایت جریان هوا به داخل پره توربین و دفع حرارت از طریق دیواره ها انجام می گیرد. معمولا جریان هوا در جهت شعاعی می باشد و از چند مسیر مارپیچ از ته تا نوک پره گذشته و خنک کاری صورت می گیرد. خنک کاری جابجایی در اغلب توربینهای گاز در حال حاضر مرسوم می باشد.

اسلاید ۵ :

۲ خنک کاری پاششی
 Impingment cooling

nاین نوع خنک کاری در واقع همان نوع جابجائی ولی با شدت بسیار بالا می باشد که در آن هوا با سرعت بسیار زیاد به صورت فواره به سطح داخلی ایرفویل افشانده می گردد و باعث می شود که انتقال حرارت زیادی از سطح فلز به هوای خنک کن صورت گیرد.

nاین نوع خنک کاری همواره در قسمتی از پره صورت می گیرد تا اینکه توزیع درجه حرارت را در پره یکسان نماید. مثلا در لبه هدایت پره که درجه حرارت بالا میرود از افشاندن هوا استفاده می شود و در بقیه قسمتهای پره نوع جابجائی معمولی می باشد.

اسلاید ۶ :

۳خنک کاری لایه ایی
Film Cooling

n این نوع خنک کاری براین اساس کار می کند که یک لایه عایق هوا بین گاز داغ و پره برقرار می گردد و انتقال حرارت را به دیواره پره از طرف گاز داغ کم می کند.

n در واقع به همان روشی اتاقهای احتراق در مقابل گازهای داغ بوسیله ایجاد لایه عایق هوا حفاظت می شود در لبه پره ها نیز همین عمل انجام می گیرد که در واقع هوا از داخل سوراخهای ریزی از لبه پره عبور می کند و به بیرون پره می رسد و همین عمل به علت ایجاد فیلم عایق علاوه بر خنک کاری ضریب انتقال حرارت به پره را از سمت گاز داغ کم می کند.

اسلاید ۷ :

۴ خنک کاری نفوذی
Transpiration Coolingچ

nخنک کردن با این روش احتیاج به این دارد که جریان هوای خنک کن از دیواره سوراخ دار متخلخل پره عبور نماید و انتقال حرارت مستقیما بین هوای خنک کن و گاز داغ وجود دارد در درجه حرارت های بسیار بالا خنک کاری تراوشی بسیار موثر خواهد بود زیرا تمام سطح پره را جریان هوای خنک کن فرا گرفته است

n دراین طرح پره به صورت یک پوسته دو جداره توخالی است که توسط سوراخهای ریزی که در آن وجود دارد خنک می شود. هوا از این سوراخها عبور کرده و سپس وارد پوسته متخلخل می شود و از بیرون پره عبور می کند.

اسلاید ۸ :

خنک کاری با آب
Water Cooling

  • در این روش آب از داخل لوله هایی نازک که در پره تعبیه شده است عبور می کند و از نوک پره به صورت بخار بیرون می آید که در اینصورت به بهترین وجه خنک کاری صورت می گیرد با این روش می توان درجه حرارت پره را حتی کمتر از ۵۴۰ درجه نگهداشت.

اسلاید ۹ :

 پیشرفت هایی در خنک سازی توربین های گازی با روش های تراوشی

  • چکیده: بر ای آنکه محفظه های احتراق و پره های توربین های گازی قادر به تحمل افزایش حرارت عملیاتی با هر نوع موتور جدید باشند، روش های جدیدتری برای خنک سازی مورد نیاز است. در حال حاضر دمای ورودی توربین های گاز حدود ۲۰۰۰ درجه کلوین است.
  • خنک سازی اجزاء توربین با روش نفوذ (transpiration) (نفوذ سیال خنک کننده از جداره های متخلخل) یکی از روش های موثری است که مقاومت توربین را در تحمل حرارت های بالا و در برابر سایش در شرایط سخت کاری افزایش می دهد البته در بکارگیری این روش نیز با کمبود راه حل های فنی مطمئن و اثبات شده روبرو هستیم. از سوی دیگر روش خنک سازی تراوشی (effusive) یک روش نسبتا ساده تر و مطمئن تر محسوب می شود که بطور مداوم سطوح پرحرارت اجزاء توربین را از طریق جریان هوای سرد خنک نگه می دارد.

 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.