پاورپوینت معماری معاصر غرب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت معماری معاصر غرب دارای ۷۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت معماری معاصر غرب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت معماری معاصر غرب

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت معماری معاصر غرب

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت معماری معاصر غرب :

اسلاید ۱ :

مفهوم ارگانیک

لغت ارگانیک در لغت نامه ها به عناوین مختلف ترجمه شده است. که عبارتنداز:عالی،بدست آمده از سازوارهای زنده،وابسته به اندام،تن مایه و;اثر ارگانیک به اثری گفته میشود که مانند گیاه وموجودی زنده کاملا به صورتی پویا درجهات مختلفی رشد کرده باشدوهیچ عاملی به جزنیروهای حیاتی مانع رشدآن نشده باشد. نمونه این آثار کلیه پدیده هاوموجودات طبیعی مختلف عالم است.انسان به عنوان نماینده خدا درروی زمین بادرک اصول پویاوحیاتی عالم طبیعت خود دست به آفرینش میزند،آفرینش ارگانیک که نمونه های این نوع شکل گیری در تاریخ معماری کشورمان نیز فراوان است از آنجمله میتوان به شهرسازی کاملا ارگانیک وانسانی بافتهای قدیمی (نمونه بارزآن ارگ بم)معماری طبیعی واقلیمی ایرانی استفاده از مصالح متناسب با اقلیم وبسیاری از موارد دیگر نام برد.

اسلاید ۲ :

تاریخچه معماری ارگانیک

بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد.رمانتیسم یک جنبش فلسفی هنری وادبی در اواخرقرن ۱۸و۱۹ میلادی در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و آمریکا سرایت کرد.این جنبش واکنشی در مقابل خردگرایی عقل مدرن بود.رمانتیکها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند که بیشتر درمورد احساس وعواطف بود،به همین دلیل اکثر فلاسف رمانتیک شاعر بودند وبه تجلیل ازطبیعت،عواطف وتخیل می پرداختند که به مبانی علوم اثباتی مانند فیزیک وریاضی و منطق معتقد بودند.درآثار رمانتیک بر انگیختن احساس وعواطف،ایجاد ابهام وتوهم ومناظر تماشایی طبیعت مورد توجه است.به همین دلیل رمانتیک درپی تحسین طبیعت است برخلاف کلاسیک که به دنبال سلطه برطبیعت است.فریدریش ویلهم شیلینگ که یکی از بنیانگذاران فلسفه رمانتیک محسوب میشود معتقد بود که طبیعت جزئی از خود انسان است وبین انسان وطبیعت جدائی نیست دراین سبک معماری هنرمند میبایست ترکیبی میساخت که به موازات طبیعت باشد وپروسه حیات ورشدوتوسعه را به صورت انتزاعی نشان دهد.

اسلاید ۳ :

مبانی نظری معماری ارگانیک

    چیزی به عنوان یک مبنای نظری یکدست برای مجموعه معماری ارگانیک وجود ندارد . نه سخنان پر دامنه و تا حدی پراکنده فرانک لوید رایت و نه اظهارات کم و بیش دقیق تر هوکو هرینگ و نه اظهار عقیده های گاه و بیگاه هانس شارون و آلوار آلتو ، هیچ کدام را نمی توان جندان مفید دانست . معهذا سه اصل زیر یک طرح کلی ساده را ارایه میدهد :

۱:  طبیعت به عنوان الگو : در نوعی گریز رمانتیک از شهرهای بزرگ و تمدن فنی ، ادعا این بود که طبیعت و قوانین آن تنها راهنما و آموزگار است .

۲:  فرد گرایی : در فلسفه ای که گرایشهای روشنگری را مورد شک قرار میدهد ،به کمک واسطه های  روانشناختی ،خود مختاری فردی و شخصیت مستقل فردی ترغیب می شود .

۳:  ملی گرایی : همبستگی با کشور ، فرهنگ ، مذهب و سنتهای خود که در کنار بینش جهان وطنی جنبش فرد گرایی قرار گرفته است .

اسلاید ۴ :

        از این اصول سه صفت و خاصیت اساسی معماری ارگانیک بیرون کشیده می شود:

     ۱-  ساختمان به مثابه یک عنصر طبیعی : این به آن معنا است که ساختمانهای ارگانیک بر خلاف عقاید لوکوربوزیه همچون پروانه های سبکبالی نیستند که بر فراز مرغزاری در پرواز باشند , بلکه یک جزء کامل , محکم و فروتن از محیطی را تشکیل می دهند که از آن روئیده می شوند , و نیز به این معنا که از این پس نه تنها رنگ سفید که منطقی و خنثی است و چیزی بیش از برخی تجربه های حجمی  را ارائه نمی دهد, بلکه حتی رنگهای اصلی که مکتب د استیل ارائه می کرد نیز دیگر استفاده نمی شوند . اما در عوض تمامی طیف گرم و رنگینی که با محیط هماهنگی دارد به کار برده می شود , این موضوع همچنین به معنای کاربرد کمتر مواد و مصالح مصنوعی مانند شیشه و آهن و استفاده بیشتر از مصالح طبیعی مانند سنگ , چوب , آجر , مصالح بنایی و بتن –در موارد لزوم –است , در حالتی که هر یک به صورت مرئی و نمایان به کار برده شوند تا بتوانند بر استقلال و فردیت خود تاکید کنند ؛ در نهایت یعنی یک بیان معماری که به طور متعصبانه , نه تحت تسلط هندسه قائم الزاویه , که بسیار فارغ تر و دارای وازگانی غنی تر باشد .

اسلاید ۵ :

       ۲- ساختمان به مثابه یک عنصر مشخص :  هر فعالیت معماری , در برنامه ای که دارد , در شرایط اقتصادی حاکم بر آن , در شرایط مکانی و فردی اش و در رابطه با نیاز های روانشناختی صاحب و استفاده کننده اش , وضعیتی منحصر به فرد دارد و بنا براین در طراحی ساختمان تمامی جنبه ها باید در نظر گرفته شوند . به این ترتیب این پیش فرض خردگرایانه که نیازهای اساسی نوع بشر همه متساویند , نفی می شود . نکته حایز اهمیت اجزای احساسی اند که در موارد مختلف , تفاوت می کنند . موضوع استاندارد نیز که با پدید آمدن صنعت مطرح شده است به همان درجه مورد نفی قرار می گیرد . اما آنچه مورد اهمیت است رعایت جنبه های انسانی در استفاده از ماشین است , با توجه به این معنا که جنبه های انسانی متنوع و انفرادی هستند . معماری ارگانیک در شیفتگی به تکنولوزی ,همپا و همراه خرد گرایی نیست .

اسلاید ۶ :

 ۳- ساختمان به عنوان یک عنصر سنتی : هر خانه باید شخصیت ویزه خود را به دست آورد و نه تنها از طریق نقشه ساختمانی , محیط و شخصیت فردی که برای او ساخته شده است , بلکه در رابطه با کشوری که در آنجا بنا می شود و بر اساس سنتهایی که در آنها ریشه دارد . این موضوع بایستی که در انتخاب نوع مصالح , روش ساختمانی و بیان و زبان طراحی تجلی یابد .

اسلاید ۷ :

فرانک فرنس

فرانک فرنس که استاد سالیوان محسوب میشد وسالیوان برای مدتی دردفترکاراوکارمیکردبیشتر تحت تاثیر سبک نئوگوتیک بود. وی از جمله کسانی بود که فلسفه رمانتیک را از ادبیات به معماری کشاند.به اعتقاد فرنس براساس نظریه ارگانیک همه فرمهای طبیعی پویا هستند ونیروها وفشارهائی که درساختار یک حیوان دخیل هستند کشش ماهیچه هاومفاصل هنگامی که موجود حرکت میکند طرح رشدوگسترش که درفرم گیاهان وصدفها دیده میشودتصویری ازیک شکل زنده است.اگریک کار هنری بخواهدبیان کننده باشدبایدبه صورت ارگانیک ساخته شود.آنها باید دریک سیستم پویا وشکل پذیر دریکدیگر ادغام شده باشند.

اسلاید ۸ :

لوئی سالیوان

ازپایه گذاران مکتب شیکاگوومعماری مدرن درآمریکا بود.وی اعتقاد بسیار زیادبه فرمهای طبیعی وسبک ارگانیک داشت. سالیوان به روشی معتقدبودکه مشابه پروسه بوجود آوردن درطبیعت بود.اوبرای اولین بار اصطلاح فرم تابع عملکرد را بیان نمودوچنین عنوان کردکه بعد ازمشاهده مستمرپروسه طبیعی به این نتیجه رسیدم که فرم تابع عملکرداست.سالیوان درمورد مصالح میگوید:سنگ وملات در ساختمان ارگانیک زنده میشود.                                                      

اسلاید ۹ :

فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت , یک آمریکایی بریتانیایی تبار , به مدت دو سال در دانشگاه ویسکانسین تحصیل مهندسی کرد ه و برای مدت کوتاهی در کارگاه جوزف لیمن سیلزبی , کسی که وی را با اصول سبک شینگل آشنا کرد , کار کرده بود , علاوه بر این آموزش رسمی محدود و اندک , برای نخستین بار عشق به مناطق روستایی , تحت تاثیر مزرعه پدربزرگش در اسپرینگ گرین  در ویسکانسین در وی پدید آمده بود .

اسلاید ۱۰ :

   وی در سال ۱۸۸۸ به کارگاه لوییس هنری سالیوان و دانکمار آدلر پیوست و تا سال ۱۸۹۳ در آنجا بود و به طراحی ساختمانهای مسکونی اشتغال داشت . طی این دوران مقداری از اصول سالیوان را که او را استاد گرامی می نامید , یعنی فلسفه بی تکلف و ساده پدران بنیانگذار آمریکا , فردگرایی شدیدا مورد تاکید هنری دیوید ثورو و طبیعت گرایی تامس جفرسون و آثار معماران ساحل شرقی آمریکا , مانندهنری هابسون ریچاردسون و بروس پرایس و چارلز فولن مک کیم و ویلیام راترفورد مید و استنفورد وایت را جذب کرد . به این موارد باید سه تاثیر مهم دیگر را نیز اضافه کرد :

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.