مقاله تاثیرICT برکاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا ناشی از حمل و نقل درون شهری (مطالعه موردی شهر اهواز)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیرICT برکاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا ناشی از حمل و نقل درون شهری (مطالعه موردی شهر اهواز) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیرICT برکاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا ناشی از حمل و نقل درون شهری (مطالعه موردی شهر اهواز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیرICT برکاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا ناشی از حمل و نقل درون شهری (مطالعه موردی شهر اهواز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیرICT برکاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا ناشی از حمل و نقل درون شهری (مطالعه موردی شهر اهواز) :

تعداد صفحات:۱۲

چکیده:

افزایش آلودگی هوای شهرها در کشور و همچنین میزان مصرف سوخت ناشی از حمل و نقل درون شهری نیاز به مدیریت جامع برای مقابله با این معزل را به خود جلب نموده است . کاربرد روشهایی همچون تعریز خیابانها ، افزایش ناوگانهای حمل و نقلهای درون شهری ، تعریف کاربریهای جدید برای اماکن ، روشهای انتظامی و قانونی و حتی سهمیه بندی سوخت ، با توجه به هزینه بری و مشکلات خاص خود ، بر روی میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا شهرها تاثیر کم یا مقطعی داشته اند ، حال با توجه به نگرش پایداری در تمامی ابعاد جامعه به عنوان محور توسعه باید به مقوله پایداری حمل و نقل پرداخت و این مقوله باید با حذف ، کاهش و هدفمند کردن سفرها صورت پذیرد .ICTبا ابزاری مانند E payment,E-post,E-learnin,E-government, E-bank ,E-commerceE-Metrupolican, می تواند به مدیریت صحیح ترافیک به منظور دستیابی به این اهداف بپردازد . در این میان شهر اهواز با دارا بودن بسیاری از صنایع مهم مانند فولاد و نفت یکی از شهرها آلوده می باشد . شهر اهواز با ۱/۶۰۰/۰۰۰ سفر درون شهری و همچنین افزایش روز افزون جمعیت از سوی دیگر مدیریتی پایدار در زمینه حمل و نقل درون شهری را می طلبد . با توجه به سهم ۲۶% بخش حمل و نقل در آلودگی هوای شهر اهواز و از سویی مصرف روزانه حدود ۱/۰۰۰/۰۰۰ لیتر بنزین و ۱/۲۰۰/۰۰۰ لیتر گازوئیل نیازمندیک الگوی جدید مدیریت ترافیک با استفاده از ابزار و کارکردهای ICT است ، که با کمک آن بتوان به کاهش ، حذف و مدیریت سفرهای درون شهری پرداخت . در این مقاله به ارائه این الگو با در نظر گرفتن مقوله توسعه پایدار و با هدف کاربردICT پرداخته شده است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.