پاورپوینت بانکداری الکترونیکی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت بانکداری الکترونیکی دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت بانکداری الکترونیکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت بانکداری الکترونیکی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت بانکداری الکترونیکی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت بانکداری الکترونیکی :
اسلاید ۱ :
مقدمه ای بر بانکداری الکترونیک
بانکداری الکترونیک به طور کلی انواع کانالهای ارتباطی میان بانک و مشتری حقیقی و حقوقی را شامل می گردد.
برخی از این سرویسها عبارتند از:
.۱بانکداری مبتنی بر وب و اینترنت
.۲بانکداری مبتنی بر فناوری تلفنهای همراه
.۳بانکداری مبتنی بر تلفن
.۴بانکداری کیوسکی
.۵بانکداری به کمک فکس
.۶پیام کوتاه
.۷بانکداری مبتنی بر دستگاه خودپرداز
.۸بانکداری مبتنی بر کارتهای هوشمند و;
اسلاید ۲ :
بانکداری الکترونیکی چیست؟
بانکداری الکترونیکی نوع جدیدی از بانکداری است که خدمات بانکی در آن با استفاده از محیط های الکترونیکی صورت می گیرد.به عبارت دیگربانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.
lتاریخچه بانکداری الکترونیکی: اینگونه فعالیت بانکی از سال ۱۹۹۱ و با همهگیر شدن اینترنت در تمامی دنیا رواج پیدا کرده و گفته میشود اگر در جامعهای بانکداری الکترونیکی شکل بگیرد، بنابراین باید به رونق تجارت الکترونیکی نیز امید بست، چون بانکداری الکترونیکی خود پیشنیازی برای ورود به دنیای پررمز و راز تجارت الکترونیکی است.
lروش های بانکداری :
.۱بانکداری اینترنتی :بانکداری اینترنتی شیوه ای است که معمولاً بوسیله یک رایانه شخصی که از طریق اینترنت به وب سایت بانک متصل می شود صورت می گیرد. به عنوان نمونه مشتری در خانه به وسیله یک مودم ،یک خط تلفن( یا سایر روش های مخابراتی اتصال) و یک سرویس دهنده خدمات اینترنتی به وب سایت بانک مورد نظر خود دسترسی پیدا می کند. بانکداری اینترنتی همچنین مبتنی بر فناوری بی سیم از طریق دستیارهای دیجیتال شخصی یا تلفن های همراه باشد.
.۲بانکداری الکترونیکی : بانکداری الکترونیکی که شامل استفاده از دستگاه های خودپرداز ، تلفن یا کارت های پیش پرداخت یا بدهی مختلف است. کارت های بدهی همانند کارت های اعتباری به نظر می رسند اما برخلاف آنها، استفاده از یک کارت بدهی باعث تمام شدن موجودی حساب بانکی شما خواهد شد.
اسلاید ۳ :
خدمات بانکداری الکترونیک:
بانکداری الکترونیک شامل سیستمهایی است که مشتریان موسسات مالی را قادر می سازد تا در سه سطح از خدمات و سرویس های بانکی استفاده کنند:
lالف ـ اطلاع رسانی: این سطح ابتدایی ترین سطح بانکداری اینترنتی است. بانک اطلاعات مربوط به خدمات و عملیات بانکی خود را از طریق شبکه های عمومی یا خصوصی معرفی می کند.
lب ـ ارتباطات: این سطح از بانکداری اینترنتی امکان انجام مبادلات بین سیستم بانکی و مشتری را فراهم می آورد. ریسک این سطح در بانکداری الکترونیک بیشتر از شیوه سنتی است و کنترلهای مناسبی را برای عدم دسترسی به شبکه اینترنت بانک و سیستم های رایانه ای نیاز دارد.
lج ـ تراکنش: این سیستم متناسب با نوع اطلاعات و ارتباطات خود از بالاترین سطح ریسک برخوردار است و با یک سیستم امنیتی کنترل شده قادر است، صدور چک، انتقال وجه و افتتاح حساب را انجام دهد.
اسلاید ۴ :
شاخه های بانکداری الکترونیک :
انواع مختلف بانکداری الکترونیک عبارتاند از:
lبانکداری اینترنتی
lبانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناوریهای مرتبط با آن
lبانکداری تلفنی
lبانکداری مبتنی بر نمابر
lبانکداری مبتنی بر دستگاههای خودپرداز
lبانکداری مبتنی بر پایانههای فروش
lبانکداری مبتنی بر شعبههای الکترونیکی
اسلاید ۵ :
کانالهای ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی :
برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک کانال های متعددی وجود دارد که برخی از آنان عبارتاند از:
lرایانههای شخصی
lکیوسک
lشبکههای مدیریت یافته
lتلفن ثابت و همراه
lدستگاههای خودپرداز
lپایانه های فروش
اسلاید ۶ :
مزایای بانکداری الکترونیکی :
مهمترین مزایای بانکداری الکترونیکی عبارتند از:
.۱تمرکز بر کانالهای توزیع جدید
.۲خدمات اصلاح شده به مشتریان
.۳ استفاده از راهبردهای تجارت الکترونیک
مزایای بانکداری الکترونیکی از دیدگاه دیگر :
.۱کوتاه مدت : رقابت یکسان ، نگهداری و جذب مشتری (کمتر از یکسال)
.۲میان مدت : یکپارچهسازی کانالهای مختلف، مدیریت اطلاعات، گستردگی طیف مشتریان، هدایت مشتریان به سوی کانالهای مناسب با ویژگیهای مطلوب، و کاهش هزینهها (کمتر از ۱۸ ماه )
.۳بلند مدت :کاهش هزینه پردازش معاملات، ارائه خدمات به مشتریان بازار هدف، و ایجاد درآمد
خلاصه مزایا :
.۱امکان دسترسی مشتریان به دریافت خدمات بانکی بدون حضور فیزیکی
.۲استفاده از اینترنت برای ارائه عملیات و سرویس های بانکی و اعمال تغییرات انواع حسابهای مشتری.
.۳ ارائه مستقیم خدمات و عملیات بانکی جدید و سنتی به مشتریان از طریق کانال های ارتباطی متقابل الکترونیک
اسلاید ۷ :
پایانه های بانکی :
lATM (Automatic teller machine): ATM ماشینی است که با آن می توان با استفاده از کارت های مخصوص از شماره حساب شخصی خود پول برداشت . جهت انجام این کار باید شماره شناسایی شخصی (pin number) خود را وارد کنیم .تراکنش های ATM از سیستم های ارتباطی استفاده بسیار زیادی می کنند که این سیستم های ارتباطی می توانند شامل شبکه های محلی و شبکه های ملی باشند. چهار عامل اصلی در تراکنش ATM دخیل هستند که عبارتند از : مشتری ، بانک صادر کننده کارت ، صاحب پایانه ATM و مالک پایانه ATM درواقع از پردازش های بسیار پیچیده ای تشکیل شده اند.
اسلاید ۸ :
سیستم های الکترونیکی انتقال سرمایه :
روشهای الکترونیکی انتقال سرمایه دارای محیطی کاملا دستوری هستند و با کاربران به طور مستقیم درگیر نیستند. دو نوع عمده از این سیستم ها وجود دارند عبارتند از:
.۱ سیستم های wire transfer : این سیستم ها دارای تراکنش هایی هستند که مقادیر بالایی پول را جابجا می کنند و جهت مقاصد عمده فروشی و کلان استفاده می شوند.این تراکنش ها صرفا بین بانکها و موسسات مالی انجام می شود . با این که تعداد تراکنش ها ی Wire transfor نسبت به دیگر تراکنش ها پایین تر است اما چون در هر تراکنش رقم بسیار بالایی جابجا می شود. لذا در کل جابجایی پول توسط این نوع تراکنش ها بسیار بالا است.
.۲سیستم های ACH(automatic cleaning house) : سیستم های ACH نسبت به سیستم های WIRE Transfer ارقام بسیار کمتری از پول را جابجا می کنند و بیشتر به جهت مقاصد خرده فروشی و تجارت خرد در نظر گرفته شده اند. این سیستم ها با دیگر سیستمهای مرتبط با تجارت خرد مانند انواع کارتها اعتیاری و پایانه های ATM قرابت بیشتری دارند. شبکه سیستم های ACHدر سطح یک سیستم الکترونیکی پرداخت ملی است که دستورات پرداخت بین اجزا این شبکه که عبارتند از موسسات مالی مسئول از طرف کاربران ، انواع تجارتها و دولتها ، مرتباً تبادل می شوند.
اسلاید ۹ :
بانکداری الکترونیکی در جهان :
طی دهه ۱۹۹۰ تعداد کاربران اینترنت در سطح جهان به طور روزافزون افزایش یافته و از حدود یک میلیون در سال ۱۹۹۰ به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۰۱ رسیده است. با گسترش شبکه جهانی اینترنت و عمومیت یافتن دسترسی به آن، راههای عرضه خدمات بانکی نیز متحول گردیده و پدیدههایی نظیر: Mobile Banking وBanking Cyber Internet Banking,،
در حوزه بانکداری به منصه ظهور رسیدهاند .
مهمترین خدمات بانکداری الکترونیکی که امروزه در سطح جهان ارائه میشوند عبارتند از: اطلاعرسانی در مورد حسابهای مشتریان، انتقال وجوه بین حسابها و به خارج از حساب مشتریان، خرید و فروش سهام، خرید و فروش ارز، انجام خدمات اعتبارات اسنادی، و ایجاد مسیر ایمن برای ارتباط بین بانک و مشتریان.
اسلاید ۱۰ :
بانکداری الکترونیکی در ایران :
lبرای توسعه و گسترش مناسب بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی در کشور باید: نسبت به ایجاد زیرساختهای مناسب مخابراتی، امنیت در تبادل اطلاعات، تدوین قوانین و مقررات حقوقی مناسب، بسترسازی فرهنگی و آشنا نمودن مردم و بنگاههای اقتصادی با مزایای تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی، تسریع در شکلگیری دولت الکترونیکی و ارتباط با سیستم BOLERO، به طور جدی اهتمام ورزید.
lبرای ایجاد ارتباط با سیستم BOLERO هماهنگی سازمانهای مختلف مرتبط با تجارت لازم است : بانکها، گمرک، شرکتهای بیمه، شرکتهای حمل و نقل، و …، ضروری است و تلاش نظام بانکی به تنهایی کافی نیست .
l
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.