مقاله بررسی رابطه بین عوامل آموزشی با رشد دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی شهرستان جف آباد در سال تحصیلی ۵۴-۸۵


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی رابطه بین عوامل آموزشی با رشد دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی شهرستان جف آباد در سال تحصیلی ۵۴-۸۵ دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه بین عوامل آموزشی با رشد دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی شهرستان جف آباد در سال تحصیلی ۵۴-۸۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه بین عوامل آموزشی با رشد دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی شهرستان جف آباد در سال تحصیلی ۵۴-۸۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه بین عوامل آموزشی با رشد دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی شهرستان جف آباد در سال تحصیلی ۵۴-۸۵ :

تعداد صفحات:۲۶

چکیده:

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین عوامل آموزشی و رشد خلاقیت دانش آموزان انجام گرفته است. در این پژوهش نمونه ای با حجم ۲۲۵ نفر (۱۰۱ دختر و ۱۲۴ پسر) از دانش آموزان شهرستان نجف آباد مشارکت داشتند. آزمودنی ها جهت پاسخ به پرسشنامه خلاقیت تصویری فرم ب تورنس و پرسشنامه پیشرفت تحصیلی در درس هندسه و در پایه سوم رشته ریاضی دوره متوسط به صورت تصادفی به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. پرسشنامه پیشرفت تحصیلی پس از بررسی لازم از نظر روایی و پایانی با توجه به نظر متخصصان و اساتید محترم و به کمک نرم افزار spss و بررسی از طریق ضریب آلفای کرانباخ ۰/۸۶ مورد تائید قرار گرفت و پس از هماهنگی لازم با مدیریت آموزش و پرورش و مدیران مدارس در سطح مدارس منتخب به اجرا در آمد. داده های حاصل از اجرای آزمون به کمک نرم افزار spss با آزمون t و u مان ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که بین عوامل آموزشی مانند روش تدریس معلم، محتوای درسی، علاقه و نگرش معلم و معلومات و تبحر او در تدریس و رشد خلاقیت رابطه معنادار وجود دارد. در نتیجه عوامل مزبور در رشد خلاقیت دانش آموزان موثرند. علاوه بر این نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بین دختران و پسران از نظر عوامل آموزشی (p2/44) و از نظر رشد خلاقیت (t=2/32) تفاوت معنادار وجود دارد. در پایان، با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای برنامه ریزی درسی کارآمدتر از لحاظ محتوای خلاقانه و استفاده از روش های تدریس فعال و استفاده از وجود معلمان علاقه مند و متبحر ارائه شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.