مقاله تعیین تعداد تراکتورهای مورد نیاز و سطح مکانیزاسیون مطلوب در دشت ساوجبلاغ (با توجه به زمان تراکم عملیاتی و مدیریت استفاده از تراکتور)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تعیین تعداد تراکتورهای مورد نیاز و سطح مکانیزاسیون مطلوب در دشت ساوجبلاغ (با توجه به زمان تراکم عملیاتی و مدیریت استفاده از تراکتور) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین تعداد تراکتورهای مورد نیاز و سطح مکانیزاسیون مطلوب در دشت ساوجبلاغ (با توجه به زمان تراکم عملیاتی و مدیریت استفاده از تراکتور)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین تعداد تراکتورهای مورد نیاز و سطح مکانیزاسیون مطلوب در دشت ساوجبلاغ (با توجه به زمان تراکم عملیاتی و مدیریت استفاده از تراکتور)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین تعداد تراکتورهای مورد نیاز و سطح مکانیزاسیون مطلوب در دشت ساوجبلاغ (با توجه به زمان تراکم عملیاتی و مدیریت استفاده از تراکتور) :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

شهرستان ساوجبلاغ با وسعت ۳۷۱۶ کیلومترمربع و ۹۸۰۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، یکی از شهرستان های استان تهران است. در این مطالعه سعی شد تا کمبودهای تراکتوری منطقه در دوره ی پیک کاری مشخص شده سپس با توجه به نحوه ی مدیریت استفاده از تراکتور ، برنامه ای جهت رفع این کمبودها برای هر بخش منطقه ارائه دادیم. نتایج نشان داد که میانگین درجه مکانیزاسیون عملیات های مختلف در منطقه ۶۱ % و همچنین سطح مکانیزاسیون ۹۶%hp/ha است . به ازای هر ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی تقریباً ۲ دستگاه تراکتور با تمرکز توان بر روی ۷۵ اسب بخار ( ۶۳ %) وجود داشت. دوره ی پیک کاری درمنطقه، دهه دوم مهر ماه به دست آمد و متوسط ساعات کار مفید روزانه برای هر تراکتور ۷/۵ ساعت بود . همچنین نتایج نشان داد که توان تراکتوری منطقه تنها برای ۷۷% اجرای عملیات ها کفایت می کند و ۱۶۵ دستگاه کسری تراکتور در منطقه وجود دارد. روزهای لنگی سالیانه برای تراکتور MF و ۳۰/۵ روز ، U-650 روز و تراکتور MF و ۲۰/۵ روز به دست آمد که تاخیر در انجام تعمیرات برای هر سه نوع تراکتور، بیشترین و تاخیر در تامین سوخت و روغن کمترین نقش را در ایجاد روزهای لنگی داشتند . همچنین نشان دادیم که با افزایش مدیریت در برنامه ریزی و اجرا؛ با رفع روزهای لنگی قابل کنترل، می توان معادل ۸۰ دستگاه تراکتور ازکسری ناوگان تراکتوری در دهه اوج کاری را بدون صرف هیچ هزینه ای جبران کرد. در واقع با انجام محاسبات دقیق و با رفع عوامل ایجاد لنگی قابل کنترل (غیر از شرایط آب و هوایی و سایر وامل نظیر بیماری یا مشکلات شخصی راننده یا صاحب تراکتور که رفع آنها غیرممکن است ) می توان معادل ۱۸۸ ساعت به ساعات کار هر دستگاه تراکتور MF-285 و ۲۱۲ ساعت به ساعات کارU-650 و ۱۳۲ ساعت به ساعات کار هر دستگاهMF-399 اضافه کرد. سطح مکانیزاسیون مطلوب برای منطقه نیز ۱/۳۲ اسب بخار بر هکتار به دست آمد . در نهایت نیز راهکارهایی جهت افزایش مدیریت و توانایی استفاده مطلوب از تراکتورها در منطقه در جهت کاهش روزهای لنگی و افزایش ساعات کار روزانه هر دستگاه تراکتور ارائه شد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.