مقاله توسعه یک متدولوژی برای رقابت بین دو زنجیره تامین با رویکرد تئوری بازی ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله توسعه یک متدولوژی برای رقابت بین دو زنجیره تامین با رویکرد تئوری بازی ها دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله توسعه یک متدولوژی برای رقابت بین دو زنجیره تامین با رویکرد تئوری بازی ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله توسعه یک متدولوژی برای رقابت بین دو زنجیره تامین با رویکرد تئوری بازی ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله توسعه یک متدولوژی برای رقابت بین دو زنجیره تامین با رویکرد تئوری بازی ها :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

با نگاهی به ادبیات مدیریت زنجیره تامین در درمی یابیم که جریان رو به رشدی از تحقیقات مرتبط بارقابت و همکاری در زنجیره های تامین وجود دارد. اکثریت این تحقیقات بر روی یک زنجیره تامین تمرکز دارند و از این رو، تاثیر رقابت زنجیره های دیگر را نادیده می گیرند. در این تحقیق، یک بازی بر مبنای قیمت بین دو زنجیره تامین تتیب داده می شود. فرض می شود که دو زنجیره تامین رقیب که هر کدام شامل یک تامین کننده، یک تولید کننده و یک توزیع کننده هستند در بازار وجود دارند و این دو زنجیره، یک سطح سرویس مشابهی را به مشتریان ارائه می دهند. این دو زنجیره بر سر قیمت کالای تولیدی با یکدیگر رقابت می کنند. در این تحقیق کوشش شده است که رقابت بر مبنای بین دو زنجیره تامین با استفاده از مفاهیم تئوری بازی ها مدل شود. سه سناریوی رهبری در درون هر زنجیره در نظر گرفته می شود. در سناریوی اول تولید کننده قدرت رهبری در هر زنجیره را دارد و به عنوان رهبر بازی استکلبرگ در تصمیمات مربوط به قیمت می تواند اعمال نفوذ نماید و توزیع کننده، پیرو بازی استکلبرگ است. در سناریوی دوم، در هر دو زنجیره توزیع کننده رهبر و تولید کننده پیرو هستند. در سناریوی سوم، در یک زنجیره توزیع کننده رهبر و تولید کننده پیرو و در زنجیره دیگر تولید کننده رهبر و توزیع کننده پیرو هستند. همچنین مسئله رقابت بین دو زنجیره تامین در حالتی که هر دو زنجیره به صورت عمودی یکپارچه شده باشند در نظر گرفته می شود. در این تحقیق از یک نوع تابع تقاضای خطی برای کلیه حالات فوق استفاده شده است. در پایان، نتایج به دست آمده با استفاده از چند مثال عددی بررسی می شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.