مقاله بررسی جایگاه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گرایش دانش آموزان دختر(دختران روستایی و عشایری) به رشته های علمی کاربردی کشاورزی و توسعه کار آفرینی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی جایگاه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گرایش دانش آموزان دختر(دختران روستایی و عشایری) به رشته های علمی کاربردی کشاورزی و توسعه کار آفرینی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی جایگاه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گرایش دانش آموزان دختر(دختران روستایی و عشایری) به رشته های علمی کاربردی کشاورزی و توسعه کار آفرینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی جایگاه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گرایش دانش آموزان دختر(دختران روستایی و عشایری) به رشته های علمی کاربردی کشاورزی و توسعه کار آفرینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی جایگاه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در گرایش دانش آموزان دختر(دختران روستایی و عشایری) به رشته های علمی کاربردی کشاورزی و توسعه کار آفرینی :

تعداد صفحات:۲۲

چکیده:

بهره گیری از نیروی شگرف زنان برای دستیابی به رشد و توسعه با شیوه های زندگی موجود در ایران (عشایری، روستایی، شهری) و بهره گیری از اندیشه های خلاق و سازنده زنانی که نیمی از جمعیت کشور و تر بیت کنندگان نیم دیگر آن می باشند باید مورد توجه برنامه ریزان ملی قرار گیرد . فرایند تغییر و تحول مستمر و پر شتاب در آغاز هزاره سوم میلادی، از عمده ترین جریانهای حاکم بر حیات بشری است که فرایند کار آفرینی و
خلاقیت اساس این دگرگونی است . لذا با توحه به شرایط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی استان، بازبینی مدارس مهارتی و رشته های مورد نیاز آن جهت نهادینه شدن فرهنگ کار آفرینی در جامعه دانشی امروز، پیوند بین دو فرهنگ کار و علم در جامعه با تربیت معلمان کار آفرین و مخصوصا در بین زنان عشایری و روستایی و در نقاط مرزی استان ضروری است. در این تحقیق، جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر استان به تعداد ۶۹۱۱۸ نفر در سال ۸۶-۸۵ بوده و از روش نمونه گیری تصادفی – طبقاتی و به تفکیک رشته های متوسطه نظری و مهارتی به تعداد ۵۰۰ نفر با استفاده از فرمول کوکران انتخاب و پس از جمع آوری داده ها از طریق پرشسنامه لیکرت و با روش آزمون آماری – نرم افزار SPSS استفاده شد. روش تحقیق توصیفی زمینه یابی است. در گذر از جامعه سنتی به جامعه اطلاعاتی، آیا زن روستایی و عشایر فاقد توانایی های لازم در کسب مهارت های زندگی در زمینه تصمیم گیری، خلاقیت، آگاهی از حق وق قانونی وکسب در آمد و سلامت روان مخصوصا در خانواده های چند همسری، نقش سازنده ای خواهد داشت؟ آیا آموزش و پرورش معلمان کار آفرینی جهت همگام شدن با دنیای متحول کنونی برای تربیت دانش آموزان دارد؟ ضروری است در جهت ایجاد رشته های جدید و مخصوصا رشته های مهارتی آموزش و پرورش مرتبط با کشاورزی و دامپروری و توسعه بنگاه های زود بازده اقتصادی با تاکید برکار آفرینی و با توجه به زمینه های اقتصادی و نیاز جامعه وگسترش فرهنگ کارآفرینی و خود اشتغالی و ارتقاء فرهنگ مردم در خصوص آموزش دختران، کار کارشناسی انجام گیرد تا روش های علمی با کارهای سنتی آمیخته گردد . چون تعداد دانش آموزان از مقطع نظری به پیش دانشگاهی به علت کار در مزارع و دامداری ها و عوامل خاص فرهنگی استان کاهش پیدا کرده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.