پاورپوینت بنام حق رابطه اخلاق وسیاست بین الملل


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت بنام حق رابطه اخلاق وسیاست بین الملل دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بنام حق رابطه اخلاق وسیاست بین الملل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت بنام حق رابطه اخلاق وسیاست بین الملل

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت بنام حق رابطه اخلاق وسیاست بین الملل

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت بنام حق رابطه اخلاق وسیاست بین الملل :

اسلاید ۱ :

رابطه اخلاق و سیاست در عرصه سیاست بین‏المللى مورد توجه صاحب نظران و نظریه‏پردازان روابط بین‏الملل بوده
.
 رئالیست‏ها امکان به‏کارگیرى الزامات اخلاقى را در سیاست بین‏الملل منتفى مى‏دانند، اما ایده
آلیست‏ها نسبت به تحقق آن خوش‏بین هستند.
 
در اینجا  رابطه اخلاق و سیاست بین‏الملل با توجه به نحوه توزیع قدرت در سه وضعیت ساختارى امپراتورى، دولت – ملت و حکومت جهانى مورد بررسى قرار مى‏دهیم

رئالیست‏ها میگویند باید بحث ارزش‏هاى اخلاقى را از سیاست بین الملل جدا کرد، در حالى که ایده آلیست‏ها معتقدند که میان دو محیط داخلى و بین المللى جدایى وجود ندارد و قواعد و هنجارهاى داخلى را مى‏توان در محیط بین المللى به کار گرفت.

اسلاید ۲ :

مفهوم اخلاق چیست؟

آیا مى‏توان از معیارهاى اخلاقى محیط داخلى در محیط بین المللى استفاده کرد؟

چه دیدگاه‏هایى درباره اخلاق بین المللى وجود دارد؟

چه وضعیتى اخلاقى، و چه وضعیتى غیر اخلاقى است؟

آیا اخلاق در وضعیت‏هاى عادى، بحرانى و جنگ به یک معناست؟

بایدهاى اخلاقى نظام بین المللى از کجا نشأت مى‏گیرد؟

ملاک رفتار اخلاقى دولت‏ها، عقلانیت است یا تکلیف؟

میان اخلاق و عدالت، اخلاق و حقوق بشر، اخلاق و احترام متقابل و عدم مداخله در امور کشورها چه نسبتى وجود دارد؟

 اخلاق در جهان فرا اطلاعاتى و فرا صنعتى از چه جایگاهى برخوردار است؟

اسلاید ۳ :

تعریف اخلاق


گاهى اخلاق با توجه به شخص انسان و بر مبناى نیروهاى باطنى وى تعریف شده.

زمانى در قالب اخلاق اجتماعى در ساحت تعاملات جمعى ارایه گردیده است.

اخلاق در لغت به معناى دانش بد و نیک خو‏یها، و علم اخلاق، علم معاشرت با خلق است، از این رو رفتارها و اقدامات انسان متفاوت مى‏باشد: برخى از افعال، طبیعى و عادى است و برخى دیگر، ارزشى و فرامادى مى‏باشد

 
کارهاى اخلاقى، در ذهن و وجدان بشر داراى ارزش و قیمت است، ولى نوع ارزش‏اش با ارزش‏هاى مادى متفاوت است،ارزشى است مافوق ارزش‏هاى مادى.

اسلاید ۴ :

اخلاق از جهتی شبیه قانون، حقوق و آداب و رسوم است، ولى با آنها تفاوت دارد.

 براى نمونه، موضوعاتى که عرف به آنها مى‏پردازد، در حد موضوعات مربوط به قانون و اخلاق از اهمیت اجتماعى حیاتى برخوردار نیست، زیرا عرف عمدتاً به ظواهر، سلایق و نمادهایى توجه دارد که همواره به فضیلت و تکامل منجر نمى‏شود، هم‏چنین ضمانت اجراى فرمان‏هاى اخلاقى تا حد زیادى بر مکانیسم‏هاى درونى استوار است و از این رو، از قانون متمایز مى‏گردد.

اسلاید ۵ :

تعریف اخلاق در سطح نظام بین المللى را مى‏توان با رهیافت تقلیل گرایانه با محور قرار دادن دولت‏ها بیان کرد.
 در این رهیافت، دولت‏هاى ملى به مثابه انسان‏هایى هستند که رفتارهاى متنوعى دارند که مى‏تواند اخلاقى یا غیر اخلاقى باشد.

این رهیافت، اخلاق را مجموعه‏اى از معیارها و هنجارهاى ارزشى مى‏داند که اقدامات و رفتارهاى دولت‏ها را هدایت مى‏کند.

 تفاوت اخلاق در جامعه ملى با نظام بین المللى در این است که در جامعه ملى، افراد مصدر رفتارهاى اخلاقى هستند و محیط عملیاتى آنها به مرزهاى ملى محدود است،

در حالى که در نظام بین الملل دولت‏ها در قالب نهادها و سازمان‏ها، به صورت رسمى و غیر رسمى منشأ رفتارهاى اخلاقى‏اند و محیط عملیاتى آنها، محیط بین المللى است که از قواعد و مقررات و هنجارهاى الزام‏آور و لازم الاجراى کشورى برخوردار نمى‏باشد

اسلاید ۶ :

اخلاق و ساختار قدرت در سیاست بین الملل‏

در سطح نظام بین المللى ،نحوه توزیع قدرت، دولت‏ها را از یکدیگر متمایز مى‏سازد.

 بحث اخلاق در سیاست بین الملل ارتباط وثیقى با قدرت و نحوه توزیع قدرت دارد و

 بر مبناى منطق واقع‏گرایى، ساختار نظام بین‏الملل از طریق نحوه توزیع قدرت به دست مى‏آید.

ساختارهاى متفاوت، فرصت‏هاى نابرابرى را در اختیار دولت قرار مى‏دهد و دولت در نظام ساختارى از موقعیت و منزلت معینى برخوردار مى‏شود و ایفاى نقش آن در درون ساختارهاى تعریف شده امکان‏پذیر است.

 از سوى دیگر، هر اقدام و رفتار دولت در صحنه بین المللى به قدرت نیاز دارد، لذا کشورهایى که از قدرت بیشترى برخوردارند، توان اقدامات، و رفتارهاى بیشترى را خواهند داشت

اسلاید ۷ :

اساس قدرت و سیاست امپراتورى‏ها بر زور و نظامى‏گرى مبتنى بود.

آنها به منظور بسط سرزمین و افزایش قدرت و جمعیت در حال رقابت و جنگ با یکدیگر بودند.

وحدت‏شان بیشتر با قدرت نظامى پدید مى‏آمد و ساخت سیاسى قدرت بر محوریت شخصى امپراتور و اطاعت از سوى سایرین بود.

یک نظریه اخلاقى یا سیاسى تحت لواى دین یا ایدئولوژى، براى صلح و هماهنگى مورد استفاده قرار مى‏گرفت.

 «امپراتورى‏ها هنگامى در تاریخ بشر پدید آمدند که اقوامى با روحیه‏ى جنگاورى و جهان‏گیرى قومى دامنه‏ى قدرت سیاسى خویش را بسط دادند و بر اقوام دیگر چیره شدند و سپس انگیزه‏هاى ایدئولوژیک; نیز بر آن افزوده شد».

اسلاید ۸ :

در قرون وسطى به بعد امپراتورى‏هاى دریایى و زمینى با ابعاد گسترده‏ترى ظاهر شدند که از جمله امپراتورى‏هاى پرتقال، اسپانیا، هلند، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، بلژیک و ژاپن

این امپراتورى‏ها براى بسط قدرت و سرزمین خود، اقدامات جنگى و مداخله جویانه‏اى را انجام دادند.

 امپراتورى پرتقال به دنبال کشف قاره آفریقا در سال ۱۴۵۶ میلادى به ساحل گینه دست یافت و با دور زدن قاره آفریقا و واسکودوگاما، در سال ۱۴۸۹ میلادى به هند رسید و این شبه قاره را استعمار کرد.

با کشف قاره آمریکا از سوى کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ میلادى، استعمار اسپانیا در این قاره آغاز شد.

اسلاید ۹ :

تاریخ مداخله‏ها و توسعه‏طلبى‏هاى امپراتورى‏هاى هلند، فرانسه، بریتانیا و غیره نیز بیانگر گسترش قدرت به هر نحو ممکن و به دور از اخلاق و ارزش‏هاى معنوى است.

مداخله‏ها و مستعمره‏گیرى بریتانیا را مى‏توان در قاره‏هاى امریکا، آسیا، اروپا و آفریقا مشاهده کرد.

 حضور بریتانیا در قاره آمریکا بسیار گسترده بود، به طورى که مستعمرات متعددى را در امریکاى شمالى به دست آورد .

سرانجام، «خصومت میان فرانسه و انگلستان در امریکاى شمالى در جریان چهار جنگ پیاپى که حدود هفتاد سال (۱۶۸۹ – ۱۷۵۹م) طول کشید، پیامدهاى ناگوارى را به همراه آورد».

اسلاید ۱۰ :

نژادگرایى و تجارت برده‏

از ابزارهاى قدرت‏هاى امپراتورى براى سلطه‏گرى، تأکید بر اختلافات نژادى و نابرابرى میان ملت‏ها مى‏باشد.

بر اساس نظریه‏هاى نژادى، انسان‏ها به نژادهاى پست و برتر تقسیم مى‏شوند و نظریه نژادى سلطه یک طبقه، قوم و ملت را بر سایرین تأیید مى‏کند و تحقیر یک طرف را به همراه مى‏آورد.

 تاریخ عهد باستان و یونان نشان دهنده تمایز میان گروه‏هاى انسانى مى‏باشد.

ایده‏هایى که حکایت از نابرابرى طبقاتى و امتیازات یک گروه بر گروه دیگر مى‏کرد.

 «ایده‏هاى مبتنى بر نابرابرى نژادى در میان طبقات اجتماعى در دوران فئودالیسم به اوج رسید. در آن دوران، امتیازات طبقاتى رسماً به وسیله سیستم طبقه اجتماعى تثبیت شد، نجبا اعتقاد داشتند که داراى; خون رنگین‏تر مى‏باشند».

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.