پاورپوینت بنام حقرابطه اخلاق وسیاست بین الملل
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت بنام حقرابطه اخلاق وسیاست بین الملل دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت بنام حقرابطه اخلاق وسیاست بین الملل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت بنام حقرابطه اخلاق وسیاست بین الملل
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت بنام حقرابطه اخلاق وسیاست بین الملل
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت بنام حقرابطه اخلاق وسیاست بین الملل :
اسلاید ۱ :
رابطه اخلاق و سیاست در عرصه سیاست بینالمللى مورد توجه صاحب نظران و نظریهپردازان روابط بینالملل بوده
.
رئالیستها امکان بهکارگیرى الزامات اخلاقى را در سیاست بینالملل منتفى مىدانند، اما ایده
آلیستها نسبت به تحقق آن خوشبین هستند.
در اینجا رابطه اخلاق و سیاست بینالملل با توجه به نحوه توزیع قدرت در سه وضعیت ساختارى امپراتورى، دولت – ملت و حکومت جهانى مورد بررسى قرار مىدهیم
رئالیستها میگویند باید بحث ارزشهاى اخلاقى را از سیاست بین الملل جدا کرد، در حالى که ایده آلیستها معتقدند که میان دو محیط داخلى و بین المللى جدایى وجود ندارد و قواعد و هنجارهاى داخلى را مىتوان در محیط بین المللى به کار گرفت.
اسلاید ۲ :
مفهوم اخلاق چیست؟
آیا مىتوان از معیارهاى اخلاقى محیط داخلى در محیط بین المللى استفاده کرد؟
چه دیدگاههایى درباره اخلاق بین المللى وجود دارد؟
چه وضعیتى اخلاقى، و چه وضعیتى غیر اخلاقى است؟
آیا اخلاق در وضعیتهاى عادى، بحرانى و جنگ به یک معناست؟
بایدهاى اخلاقى نظام بین المللى از کجا نشأت مىگیرد؟
ملاک رفتار اخلاقى دولتها، عقلانیت است یا تکلیف؟
میان اخلاق و عدالت، اخلاق و حقوق بشر، اخلاق و احترام متقابل و عدم مداخله در امور کشورها چه نسبتى وجود دارد؟
اخلاق در جهان فرا اطلاعاتى و فرا صنعتى از چه جایگاهى برخوردار است؟
اسلاید ۳ :
تعریف اخلاق
گاهى اخلاق با توجه به شخص انسان و بر مبناى نیروهاى باطنى وى تعریف شده.
زمانى در قالب اخلاق اجتماعى در ساحت تعاملات جمعى ارایه گردیده است.
اخلاق در لغت به معناى دانش بد و نیک خویها، و علم اخلاق، علم معاشرت با خلق است، از این رو رفتارها و اقدامات انسان متفاوت مىباشد: برخى از افعال، طبیعى و عادى است و برخى دیگر، ارزشى و فرامادى مىباشد
کارهاى اخلاقى، در ذهن و وجدان بشر داراى ارزش و قیمت است، ولى نوع ارزشاش با ارزشهاى مادى متفاوت است،ارزشى است مافوق ارزشهاى مادى.
اسلاید ۴ :
اخلاق از جهتی شبیه قانون، حقوق و آداب و رسوم است، ولى با آنها تفاوت دارد.
براى نمونه، موضوعاتى که عرف به آنها مىپردازد، در حد موضوعات مربوط به قانون و اخلاق از اهمیت اجتماعى حیاتى برخوردار نیست، زیرا عرف عمدتاً به ظواهر، سلایق و نمادهایى توجه دارد که همواره به فضیلت و تکامل منجر نمىشود، همچنین ضمانت اجراى فرمانهاى اخلاقى تا حد زیادى بر مکانیسمهاى درونى استوار است و از این رو، از قانون متمایز مىگردد.
اسلاید ۵ :
تعریف اخلاق در سطح نظام بین المللى را مىتوان با رهیافت تقلیل گرایانه با محور قرار دادن دولتها بیان کرد.
در این رهیافت، دولتهاى ملى به مثابه انسانهایى هستند که رفتارهاى متنوعى دارند که مىتواند اخلاقى یا غیر اخلاقى باشد.
این رهیافت، اخلاق را مجموعهاى از معیارها و هنجارهاى ارزشى مىداند که اقدامات و رفتارهاى دولتها را هدایت مىکند.
تفاوت اخلاق در جامعه ملى با نظام بین المللى در این است که در جامعه ملى، افراد مصدر رفتارهاى اخلاقى هستند و محیط عملیاتى آنها به مرزهاى ملى محدود است،
در حالى که در نظام بین الملل دولتها در قالب نهادها و سازمانها، به صورت رسمى و غیر رسمى منشأ رفتارهاى اخلاقىاند و محیط عملیاتى آنها، محیط بین المللى است که از قواعد و مقررات و هنجارهاى الزامآور و لازم الاجراى کشورى برخوردار نمىباشد
اسلاید ۶ :
اخلاق و ساختار قدرت در سیاست بین الملل
در سطح نظام بین المللى ،نحوه توزیع قدرت، دولتها را از یکدیگر متمایز مىسازد.
بحث اخلاق در سیاست بین الملل ارتباط وثیقى با قدرت و نحوه توزیع قدرت دارد و
بر مبناى منطق واقعگرایى، ساختار نظام بینالملل از طریق نحوه توزیع قدرت به دست مىآید.
ساختارهاى متفاوت، فرصتهاى نابرابرى را در اختیار دولت قرار مىدهد و دولت در نظام ساختارى از موقعیت و منزلت معینى برخوردار مىشود و ایفاى نقش آن در درون ساختارهاى تعریف شده امکانپذیر است.
از سوى دیگر، هر اقدام و رفتار دولت در صحنه بین المللى به قدرت نیاز دارد، لذا کشورهایى که از قدرت بیشترى برخوردارند، توان اقدامات، و رفتارهاى بیشترى را خواهند داشت
اسلاید ۷ :
اساس قدرت و سیاست امپراتورىها بر زور و نظامىگرى مبتنى بود.
آنها به منظور بسط سرزمین و افزایش قدرت و جمعیت در حال رقابت و جنگ با یکدیگر بودند.
وحدتشان بیشتر با قدرت نظامى پدید مىآمد و ساخت سیاسى قدرت بر محوریت شخصى امپراتور و اطاعت از سوى سایرین بود.
یک نظریه اخلاقى یا سیاسى تحت لواى دین یا ایدئولوژى، براى صلح و هماهنگى مورد استفاده قرار مىگرفت.
«امپراتورىها هنگامى در تاریخ بشر پدید آمدند که اقوامى با روحیهى جنگاورى و جهانگیرى قومى دامنهى قدرت سیاسى خویش را بسط دادند و بر اقوام دیگر چیره شدند و سپس انگیزههاى ایدئولوژیک; نیز بر آن افزوده شد».
اسلاید ۸ :
در قرون وسطى به بعد امپراتورىهاى دریایى و زمینى با ابعاد گستردهترى ظاهر شدند که از جمله امپراتورىهاى پرتقال، اسپانیا، هلند، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، بلژیک و ژاپن
این امپراتورىها براى بسط قدرت و سرزمین خود، اقدامات جنگى و مداخله جویانهاى را انجام دادند.
امپراتورى پرتقال به دنبال کشف قاره آفریقا در سال ۱۴۵۶ میلادى به ساحل گینه دست یافت و با دور زدن قاره آفریقا و واسکودوگاما، در سال ۱۴۸۹ میلادى به هند رسید و این شبه قاره را استعمار کرد.
با کشف قاره آمریکا از سوى کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ میلادى، استعمار اسپانیا در این قاره آغاز شد.
اسلاید ۹ :
تاریخ مداخلهها و توسعهطلبىهاى امپراتورىهاى هلند، فرانسه، بریتانیا و غیره نیز بیانگر گسترش قدرت به هر نحو ممکن و به دور از اخلاق و ارزشهاى معنوى است.
مداخلهها و مستعمرهگیرى بریتانیا را مىتوان در قارههاى امریکا، آسیا، اروپا و آفریقا مشاهده کرد.
حضور بریتانیا در قاره آمریکا بسیار گسترده بود، به طورى که مستعمرات متعددى را در امریکاى شمالى به دست آورد .
سرانجام، «خصومت میان فرانسه و انگلستان در امریکاى شمالى در جریان چهار جنگ پیاپى که حدود هفتاد سال (۱۶۸۹ – ۱۷۵۹م) طول کشید، پیامدهاى ناگوارى را به همراه آورد».
اسلاید ۱۰ :
نژادگرایى و تجارت برده
از ابزارهاى قدرتهاى امپراتورى براى سلطهگرى، تأکید بر اختلافات نژادى و نابرابرى میان ملتها مىباشد.
بر اساس نظریههاى نژادى، انسانها به نژادهاى پست و برتر تقسیم مىشوند و نظریه نژادى سلطه یک طبقه، قوم و ملت را بر سایرین تأیید مىکند و تحقیر یک طرف را به همراه مىآورد.
تاریخ عهد باستان و یونان نشان دهنده تمایز میان گروههاى انسانى مىباشد.
ایدههایى که حکایت از نابرابرى طبقاتى و امتیازات یک گروه بر گروه دیگر مىکرد.
«ایدههاى مبتنى بر نابرابرى نژادى در میان طبقات اجتماعى در دوران فئودالیسم به اوج رسید. در آن دوران، امتیازات طبقاتى رسماً به وسیله سیستم طبقه اجتماعى تثبیت شد، نجبا اعتقاد داشتند که داراى; خون رنگینتر مىباشند».
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.