پاورپوینت تربیت بدنی عمومی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت تربیت بدنی عمومی دارای ۱۸۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت تربیت بدنی عمومی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت تربیت بدنی عمومی
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت تربیت بدنی عمومی
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت تربیت بدنی عمومی :
اسلاید ۱ :
. اصول و فلسفه تربیت بدنی
مقدمه
هدف از انجام فعالیتهای ورزشی در سطح دانشگاه رشد و توسعه جنبههای جسمانی، اخلاقی و روانی دانشجویان به موازات تحصیل علوم و فنون دیگر است. دانشجویان از طریق درس تربیت بدنی در جریان فعالیتهای ورزشی و بهداشتی قرار میگیرند و با یادگیری مهارتهای حرکتی پایه انتظار میرود پس از فراغت از تحصیل نیز به سلامت جسمی و روانی خود توجه بیشتری داشته باشند و ورزش را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهند.
در تمام جوامع انسانی امروز ورزش به عنوان یک امر انسانی – تربیتی مورد توجه است و در جامعه ما نیز با توجه به بافت جوان جمعیتی و تغییر نگرشهای مثبت نسبت به ورزش، این مهم رو به توسعه و گسترش است. جامعهشناسان عقیده دارند که در شرایط زندگی ماشینی و افزایش ساعات فراغت، ورزش را میتوان به عنوان وسیلهای مطلوب برای تأمین تفریح سالم و تجدید قوای افراد جامعه در نظر گرفت، هم چنین متخصصین بهداشت و علوم تندرستی و پزشکان از ورزش به عنوان وسیلهای مهم در تأمین سلامت جسمانی انسان یاد میکنند.
اسلاید ۲ :
تربیت بدنی چیست؟
تربیت بدنی فرایندی است آموزشی – تربیتی که هدف آن بهبود بخشیدن به اجرا و رشد انسان از طریق فعالیتهای جسمانی است. تعریف فوق برداشتی است کلی از تعلیم و تربیت که نشان دهنده فرآیند مستمر یادگیری و تکامل کلی در طول زندگی است. تربیت بدنی شامل کسب و پردازش مهارتهای حرکتی، توسعه و نگهداری آمادگی جسمانی برای تندرستی و سلامتی، کسب دانش علمی درباره فعالیتهای جسمانی و تمرین و توسعه تصور و ذهنیت مثبت از فعالیتهای جسمانی به عنوان وسیلهای برای بهبود اجرا و عملکرد انسان است.
اسلاید ۳ :
تربیت بدنی و حوزههای وابسته به آن
تندرستی، تفریحات سالم و حرکات موزون به عنوان حوزههای وابسته تربیت بدنی و ورزش شناخته شدهاند. این حوزهها با تربیت بدنی و ورزش اهداف مشترک بسیاری دارند و هدف آنها پرورش تمام ابعاد وجودی انسان و بهبود سطح کیفی زندگی اوست. ارتقای سطح تندرستی، دنبال کردن فعالیتهای مفید تفریحی، تجاربی هستند که همراه فعالیتهای حرکتی در قلمرو تربیت بدنی و ورزش، استعداد بهبود زندگی را در تمام افراد به وجود میآورد.
اسلاید ۴ :
تندرستی
نیل به تندرستی نیازمند کوشش همگانی است تا سلامت و بهداشت مناسب برای عموم افراد جامعه فراهم آید. در این راستا تربیت بدنی و انجام حرکات جسمانی نقش حائز اهمیتی دارد. با معرفی دانش ورزش به جامعه بشری آگاهی از خواص سلامت بخش فعالیتهای جسمانی رو به افزایش است. پیشگیری از بیماریهای قلبی، فشار خون، دیابت، پوکی استخوان، چاقی، مشکلات روحی و کاهش احتمال و وقوع بیماریهای قلبی از جمله مزیتهای فعالیتهای جسمانی مداوم است.
یافتههای علمی مؤید نقش بارز و معنیدار فعالیتهای بدنی در حفظ تندرستی است.
تفریحات سالم
تفریحات سالم از دیگر حوزههای وابسته به تربیت بدنی و ورزش است. با تفریحات سالم افراد استفاده مفید و سازنده از اوقات فراغت را یاد میگیرند. اجرای فعالیتها و برنامههای تفریحی و افراد شرکت کننده در این نوع از فعالیتها به طور چشمگیری افزایش یافتهاند که افزایش اوقات فراغت و بالا رفتن سطح درآمدها در این شکوفایی دخیل بوده است.
)
اسلاید ۵ :
با افزایش فرصت تفریحات، مدارس، جامعه و بخش خصوصی جهت برآورده ساختن نیازهای آمادگی جسمانی و اوقات فراغت انواع خدمات را ارائه میدهند. برنامههای آمادگی جسمانی در کارگاهها، لیگهای ورزشی بخش صنعتی، برنامههای تفریحی ورزشی بخش تجاری و اجتماعی، لیگهای تفریحی رقابتی برای خانمها و آقایان در ردههای سنی و در رشتههای مختلف، مؤسسات آموزشی و فراهم آوردن لوازم تفریحی، به طور کلی در حال توسعه هستند. همواره با افزایش مراکز اجتماعی ارائه دهنده خدمات تفریحی امکانات مدارس در ساعات غیرآموزشی نیز مورد توجه افراد قرار میگیرند. و بسیاری از خانوادهها نیز به صورت مستقل برنامههای تفریحی را دنبال میکنند. تفریحات سالم نیز مانند تربیت بدنی و ورزش در بهبود سطح کیفی زندگی مؤثر است و فرصت فعالیت آزادانه از طریق تفریحات فراهم میآید.
اسلاید ۶ :
حرکات موزون
حرکات موزون سومین حوزه وابسته به تربیت بدنی ورزش است. این حرکات فعالیتهای آمیخته از حرکت و هنر هستند. حرکات موزون هنری است که رابطه ایدهها و احساسات است و مانند سایر رشتههای هنری مکمل تجارب تربیتی بوده و در بهبود سطح کیفی زندگی مؤثر است. ارتقای سطح تندرستی، دنبال کردن فعالیتهای مفید تفریحی و اظهارات خلاق از طریق حرکات موزون تجاربی هستند که همراه با فعالیتهای حرکتی در قلمرو تربیت بدنی و ورزش زمینه بهبود زندگی را در افراد بوجود میآورد. به خصوص اجرای این حرکات در کودکان، فرصت ابتکار و تلاش فردی را نیز به کودک میدهد.
اسلاید ۷ :
اوقات فراغت
اوقات فراغت یعنی آن بخشی از زندگی روزانه که انسان از تعهدات شغلی و انجام وظایف کاری آزاد بوده و به صورت دلخواه، بدون هیچگونه فشار یا تحمیل از سوی دیگران به استراحت و رفع خستگی فیزیکی و روانی میپردازد. اوقات فراغت اگر به صورت صحیح برنامهریزی شده باشد، میتواند در بهبود روحیه انگیزش مطلوب، افزایش سطح انرژی روانی و ترمیم قوا، مؤثر باشد. انجمن بینالمللی جامعهشناسی تعریف زیر را از اوقات فراغت ارائه نموده است:
«اوقات فراغت به مجموعههایی از سرگرمیها و تفریحاتی اطلاق میگردد که افراد به صورت دلخواه و با میل خود، خواه برای استراحت و تفریح و خواه برای توسعه توانائیها و سطح دانش، ایجاد روابط مطلوب اجتماعی و مشارکت اجتماعی به صورت داوطلبانه در غیر ساعات کاری، به آنها اشتغال میورزند.»
اسلاید ۸ :
تعلیم و تربیت حرکتی
تعلیم و تربیت حرکتی را میتوان به عنوان کشف انفرادی، توانایی فردی جهت ارتباط و واکنش نسبت به تصورات کلّی محیط خارجی و عوامل مادی یا انسانی موجود در آن تعریف کرد۱. تعلیم و تربیت حرکتی رویکرد نوینی در تربیت بدنی است که اخیراً مورد توجه و حمایت بسیاری از مؤلفان، محققان و کارشناسان تربیت بدنی در همه سطوح آموزشی این رشته قرار گرفته است. تعلیم و تربیت حرکتی ضمن اینکه میکوشد تا فرد را چه از حیث ذهنی و چه از نظر جسمی درگیر فعالیت کند سعی در آشنا کردن افراد با کلّ حرکت بدن دارد.
اسلاید ۹ :
برخی از مفاهیم کلیدی مربوط به تعلیم و تربیت حرکتی عبارتند از:
- تعلیم و تربیت حرکتی کاوش فردی است.
- ۲.تعلیم و تربیت حرکتی، شاگرد – محور است.
- تعلیم و تربیت حرکتی شامل شیوه حل مسئله میباشد.
- تعلیم و تربیت حرکتی نسبت به تربیت بدنی سنتی رسمیت کمتری دارد.
- تعلیم و تربیت حرکتی یادگیری بسیاری از مهارتها را تسهیل میکند.
- ۶. تعلیم و تربیت حرکتی در پی ایجاد احساس رضایت توسط تجارت حرکتی که شاگرد در آن درگیر میشود، میباشد.
- تعلیم و تربیت حرکتی بر تحلیل حرکات تأکید دارد.
- تعلیم و تربیت حرکتی متضمن وسائل و امکانات لازم میباشد..
- برنامههای تعلیم و تربیت حرکتی باید به طور پیوسته ارزیابی شوند.
اسلاید ۱۰ :
اهداف تربیت بدنی
اهداف با نیازها، تجارب و علایق ارتباط دارد و مشخص کننده مقاصد و جهت برنامهها است. اهداف یا از لحاظ ماهیت دور هستند (اهداف دور) که در قالب مفاهیم و بیانات کلّی بیان میشوند و یا نزدیک (مقطعی و کوتاه مدت) هستند که در قالب اصطلاحات ویژهای مطرح میشوند. اهداف نزدیک پلههایی برای دستیابی به اهداف دور یا نهاییاند و در ارزیابی حصول نتایج مطلوب حائز اهمیت هستند.
: این اهداف عبارتند از:
- پرورش ابعاد وجودی و شخصیتی انسان (جسمانی، حرکتی، عقلانی و 😉
- ۲. . پرورش قدرت تشخیص در انسان از طریق مشاهده، تجربه، تفکر و تعلیم
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.