پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت دارای ۵۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت :

اسلاید ۱ :

رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت

  • رهیافت‌های سنتی: که بر ارائه‌ی اصول جهانشمول برای کاربرد در وضعیت‌های گوناگون، تأکید دارند؛
  • رهیافت‌های منابع انسانی: که بر تأمین نیازهای انسانی، ایجاد گروه کاری و توجه به نقش عوامل اجتماعی در محیط کار تأکید دارند؛
  • رهیافت‌های کمی ( علم مدیریت ): که بر اهمیت استفاده از فنون ریاضی برای حل مسائل مدیریتی تأکید دارند؛
  • رهیافت‌های سیستمی و اقتضایی: که بر ضرورت اتخاذ دیگاه سیستمی و تفکر اقتضایی در تحلیل مسائل مدیریتی تأکید دارند و تعهدات جاری نسبت به کیفیت و عملکرد عالی را مورد توجه قرار می‌دهند.

اسلاید ۲ :

رهیافت‌های سنتی به مدیریت

  به طور کلی، رهیافت‌های سنتی بر این فرض استوارند
که افراد با انگیزه‌های مادی به کار می‌پردازند

    فرصت‌های فراهم شده برای خود را به طور منطقی بررسی می‌کنند

    برای به حداکثر رساندن منافع شخصی، به هر اقدامی دست می‌زنند.

در مجموعه‌ی رهیافت‌های سنتی به مدیریت، سه شاخه‌ی اصلی مطرح می‌شود که عبارتند از:

  • مدیریت علمی
  • اصول علم اداره یا نظریه‌ی فراگرد مدیریت
  • نظریه‌ی بوروکراسی

اسلاید ۳ :

مدیریت علمی

« بهتر آن است که هدف اصلی مدیریت، به حداکثر رساندن کامیابی کارفرما و کارمند باشد».

تیلور بر ضرورت علمی کردن فعالیت‌های هر شغل و تدوین قوانین حرکت برای انجام آن تأکید داشت.

اسلاید ۴ :

اصول مدیریت علمی

  • علمی کردن فعالیت‌های هر شغل، شامل تدوین قوانین حرکت، استاندارد کردن انجام کارها و ایجاد شرایط کاری مناسب.
  • انتخاب دقیق کارکنان دارای توانایی‌های مناسب برای هر شغل.
  • آموزش دقیق کارکنان انتخابی و فراهم کردن انگیزه‌های مناسب برای جلب همکاری آنان به انجام علمی کار.
  • حمایت از کارکنان، از طریق برنامه‌ریزی کردن کار آنها وهموار کردن راه انجام کار.

اسلاید ۵ :

برخی درسهای عملی حاصل از مدیریت علمی

.۱زحمات کارکنان را بر مبنای نتایج کارشان، به گونه ای که محرک عملکرد آنها باشد، جبران کنید.

.۲روشهای انجام کار را به صورت کارآ و بدقت، برای هر شغل، طراحی کنید.

.۳کارکنان توانمند برای انجام کار را بدقت انتخاب کنید.

.۴کارکنان را آموزش دهید تا کار خود را به بهترین نحو و به طور هوشمندانه انجام دهند.

.۵سرپرستان را آموزش دهید تا بتوانند کارکنان را برای انجام کار با بالاترین حد توان برانگیزانند.

اسلاید ۶ :

اصول علم اداره ( نظریه‌ی فراگرد مدیریت)

هنری فایول مدیر حرفه‌ای، دانشمند و نویسنده‌ی فرانسوی مکتب مبتنی بر                     «اصول علم اداره » (مکتب اصول گرایی در مدیریت)      را مطرح کرد. فایول کل سازمان را در قالب پیکره‌ای واحد تصور می‌کرد و فعالیت‌های آن را به شش دسته‌ی قابل تقسیم می‌دانست:

۱) فنی و تولیدی       ۲) بازرگانی و مبادله

۳) مالی و بهینه سازی              ۴) ایمنی و حفاظت از اموال و افراد

۵) وظایف مدیریتی        ۶) حسابداری و تعیین وضعیت مالی

اسلاید ۷ :

۱۴ اصل برای بهبود مدیریت سازمان و انجام وظایف مدیریت

  • ۱) تقسیم کار ۲) اختیار
  • ۳) انضباط ۴) وحدت فرماندهی
  • ۵) وحدت مدیریت ۶) تبعیت اهداف و منافع فردی ازاهداف ومنافع عمومی
  • ۷) تمرکز ۸) جبران خدمات کارکنان
  • ۹) سلسله مراتب ۱۰) نظم
  • ۱۱) عدالت ۱۲) ثبات
  • ۱۳) ابتکار عمل ۱۴) احساس وحدت و یگانگی

اسلاید ۸ :

نظریه‌ی بوروکراسی

  بوروکراسی یعنی شکل سازمانی مطلوبی که به طور منطقی طراحی گردد، بسیار کارآ باشد، از اصول منطق و نظم پیروی کند، و بر مبنای اختیار مشروع بنا نهاده شود.

اسلاید ۹ :

چند ویژگی مهم از نظریه‌ی بوروکراسی

تقسیم کار روشن

سلسله مراتب اختیارات روشن

قواعد و رویه‌های رسمی

برخورد غیر شخصی

مسیر ترقی مبتنی بر شایستگی

اسلاید ۱۰ :

نظریه های کلاسیک (۱۹۰۰-۱۹۵۰)

نظریه مدیریت علمی

  • شیوه های تعیین بهترین روش اجرای هر کار

.۱مطالعات زمان و حرکت

.۲سرپرستی تخصصی

.۳انگیزه های فردی

.۴اصول مدیریت علمی

نظریه مدیریت اداری(فایول)

  • اصول مدیریت

.۱تقسیم کار

.۲اختیار

.۳انضباط

.۴وحدت فرماندهی

.۵وحدت جهت

.۶اولویت منافع عمومی بر منافع فردی

.۷جبران خدمات کارکنان

.۸تمرکز

.۹سلسله مراتب

.۱۰نظم

.۱۱انصاف

.۱۲ثبات شغلی و استخدامی

.۱۳ابتکار

.۱۴روحیه کار گروهی

.۱گزینش علمی کارکنان و تربیت آنان

.۲همکاری صمیمانه مدیر با کارکنان و اطمینان از انجام علمی کارها

.۳تقسیم مساوی کار و مسئولیت بین مدیر و کارکنان

.۴علم واحد برای هر جزء کار

نظریه مدیریت بروکراتیک

  • مشخصات

.۱قوانین و مقررات

.۲غیر شخصی بودن

.۳تقسیم کار

.۴ساختار سلسله مراتبی

.۵تعهد برای کار مادام العمر

.۶ساختار اختیار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.