مقاله مدیریت تدارکات


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مدیریت تدارکات دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدیریت تدارکات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدیریت تدارکات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدیریت تدارکات :

مدیریت تدارکات

فهرست
عنوان صفحه

مقدمه;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;.. ۳

اهداف درسی;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ۴

شرایط شرکت کنندگان;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;.. ۴

مدت دوره;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

;;;;;;;;;;;;;;.. ۴

معیارهای ارزشیابی;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;. ۴

عنوان و سرفصل مطالب;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ۵

منابع;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;. ۷

مقدمه:
از دیر باز تا کنون تأمین نیاز و احتیاجات یکی از دغدغه های اساسی یک سازمان تلقی شده و ذهن مدیران و کارشناسان بخش خرید و تدارکات را به خود مشغول داشته است . سئوالاتی این چنین ؛ یک درخواست از چه کسی و چطور تهیه شود ؟ آیا جنس یا کالای خریداری شده با قیمت مناسب و با کیفیت دلخواه تهیه شده ؟ نحوه حمل و پرداخت چگونه است ؟ همه این سئوالات یا برخی از پرسشها در هر خرید پیش می آید که البته ا

وضاع سیاسی و اقتصادی کشور هم باید به موارد فوق اضافه کرد . اما همیشه تجربه , رابطه و شانس ابزارهایی بودند که یک سازمان را در مواجه شدن با شرائط و سئوالات بالا یاری نموده است. تجربه و رابطه که دو رکن اساسی در امر تدار

کات و خرید یک سازمان محسوب می شود متکی به فرد است و درصورتی که سازمان شخص مورد نظر را از دست بدهد، امر خرید و تدارکات یک سازمان دچار خلل و کندی می شود. لذا به منظور اجتناب از بروز چنین موضوع خطرناکی باید از ابزاری استفاده کرد که منحصر بفرد خاصی نباشد بلکه منحصر به عملیات شرکت باشد .
سیستم مدیریت خرید و تدارکات ابزاری است که به کمک سازمان آ

مده و با ساختار فراِیندی که دارد، کلیه عملیات خرید را از ابتدائی ترین مرحله یعنی درخواست کالا توسط کاربر تا آخرین مرحله خرید، تحویل کالا و تسویه حساب با تأمین کننده را مدیریت می کند .
مدیریت درخواستهای کالا و تبدیل درخواست کالا به درخواست خرید درصورت عدم وجود کالا در انبار و استعلام از تأمین کنندگان کالا و بررسی استعلامات به همراه ارزیابی تأمین کنندگان کالا و خدمات، شکستن یک درخواست خرید به چندین مرحله خرید و تعیین زمانبندی تحویل کالا و تغییر زمانبندی، تخصیص درخواست خرید به یک یا چند کارپرداز با توجه به سقف تعیین شده هر کارپرداز ، اعمال آیین نامه ها و کمیسیونهای معاملات، پیش پرداخت به تأمین کننده و کسر پیش پرداخت براساس میزان تحویل کالا نمونه ای از امکانات سیستم مدیریت خرید و تدارکات می باشد .

دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسان

ی

اهداف دوره :
انتظار می رود شرکت کنندگان در پایان دوره آموزشی با مفاهیم زیر آشنا شوند:

– شناخت اموال و روشهای تهیه
– نگهداری و توزیع آنها در سازمان بر اساس قوانین و مقررات موجود
– مراحل انبارداری را بدانند
– انواع انبار را بشناسند
– دستورالعمل های اجرایی صدور کالا را بدانند
– تعریف و شرایط مناقصه را بدانند
– تعریف استهلاک را بدانند
– شرایط خرید کالا را بدانند
– ضوابط و ویژگی‌های سیستم تدارکات و خرِید را بدانند
شرایط شرکت کنندگان:
– اشتغال در رشته شغلی مسئول خدمات و امور مالی
– دارا بودن حداقل مدرک دیپلم
معیارهای ارزشیابی
– حضور منظم و مستمر در طول دوره
– انجام آزمون کتبی در پایان دوره
– فعالیتهای کلاسی در ط

ول دوره
مدت دوره :
۱۶ ساعت(معادل یک واحد درسی)
عنوان و سرفصل مطالب

بخش اول – مفاهیم پشتیبانی و لجستیک
– تعریف مدیریت
– مدیریت پشتیبانی و لجستیک
– انواع مدیریت پشتیبانی
– مدل هایمیریت پشتیبانی
– نقش مدیریت پشتیبانی
بخش دوم-مدیریت تدارکات

-تعریف مدیریت تدارکات
-تاریخچه تشکیل مدیریت خرید و تدارکات در انشگاه آزاد اسلامی
– تعریف ذیحسابی و وظایف آن

– تعریف اموال منقول وغیر منقول
– تعریف اموال استهلاکی وغیر استهلاکی
– تعریف کارپرداز و وظایف آن

– تعریف کمک انباردار

– تعریف جابجایی
– تعریف سیستم اطلاعاتی انبار
– تعریف استعلام بها
-انواع کلی تدارکات
-برنامه ریزی برای انجام تدارکات
-معرفی ادارات وابسته به مدیریت تدارکات
-تدارکات پروژه
-برنامه ریزی برای درخواست ها
-جنبه های حقوقی مدیریت تدارکات
بخش چهارم – انبار
– بهترین عوامل مؤثر در چیدمان کالا در انبار
– مراحل انبار داری
– وظایف انباردار
– انواع انبار ها
– حسابداری انبار
– بازرسی انبار

– انبار گردانی
بخش پنجم – استهلاک
– تعریف استهلاک
– ماهیت استهلاک
– انواع استهلاک
– علل استهلاک
– عوامل تعیین هزینه استهلا
بخش ششم – خرید
– اقسام خرید
– انواع خریدها از نظر کمیت(مبلغ)
– اصل های مهم در خرید
– دستورالعمل های اجرایی صدور کالا
– اهم مراحل سیستم تدارکات مواد
– ابزارها و شیوه های پرداخت بها

ی کالا و خدمات به فروشندگان خارجی
بخش هفتم – مناقصه و مزایده
-تعریف مناقصه و مزایده
-معرفی انواع مناقصه
-مواردی که مزایده و مناقصه صورت می گیرد
-تعریف پیمان ها و موافقت نامه ها
-انتخاب نوع مناسب پیمان
-خاتمه پیمان و مدیریت تدارکات
-قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مناقصه ها و پیمان ها

منابع :
– حسابداری ، تألیف سید محمد بهبه

انی ( سال انتشار ۱۳۷۹ )
– حسابداری در مدیریت ، مرحوم عرفانی ( اسمعیل ) . ( سال انتشار ۱۳۷۵ )
– هزینه یابی و حسابداری صنعتی ، استاد حسن سجادی نژاد . ( سال انتشار ۱۳۷۷ . )
– انبارداری ، بخشی در شماره ۱۲۶- سیستم حسابداری انبارها
– جزوه اداره آب و فاضلاب ( سال انتشار ۸۱ )
– ماده ۵ مصوبه شماره ۷۲۲/۱۳ط مورخ ۲۲/۴/۱۳۸۱ شوراِی عالی اداری موضوع ایجاد هماهنگی در استقرار سیستم‏های مکانیزه در زمینه فرآیندها

ی عمومی دستگاه‏های اجرایی، به پیوست ضوابط و ویژگی‌های سیستم تدارکات و خرید .
– مدیرِیت خرِید واصول انبار داری ، نادر دیبایی(سال انتشار ۱۳۸۳)
– سیستمهای خرید و انبارداری ، دکتر علی‌اصغر انواری رستمی(سال انتشار ۱۳۷۹)
– طراحی انبار ، گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف (سال انتشار ۱۳۸۳)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.