مقاله استفاده از تحریک لایه مرزی جهت بهبود فرایند خنک کاری پره های توربین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله استفاده از تحریک لایه مرزی جهت بهبود فرایند خنک کاری پره های توربین دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استفاده از تحریک لایه مرزی جهت بهبود فرایند خنک کاری پره های توربین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استفاده از تحریک لایه مرزی جهت بهبود فرایند خنک کاری پره های توربین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استفاده از تحریک لایه مرزی جهت بهبود فرایند خنک کاری پره های توربین :

تعداد صفحات:۱۲

چکیده:

در این م قاله بهبود فرایند خنک کار ی پره ها ی توربین با استفاده از تحریک ساختار لایه مرزی سیال عامل، به کمک موانع مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است . افزایش و یا کاهش آهنگ انتقال گرما از روی سطوح جامد از مسائل مورد توجه محققین علوم مهندسی در زمینه انرژی به حساب می آید . از آنجا که پره ها ی ردیف اول و دوم توربین گاز ی نی از به سرد شدن و انتقال حرارت شد ید دارند ، به منظور افزایش عمر پره های توربین تلاش شده است با تحریک لایه مرز ی سیال عامل، میزان این انتقال حرارت افزایش داده شود .
ایجاد محرک در داخل لایه مرزی، سبب می ش ود که در اثر برخورد جریان با آنها، الگوی جریان عوض شده و پایداری لایه مرزی تغییر کند . شکل و موقعیت مانع برای تغییر در روند تحریک لایه مرزی بسیار با اهمیت تلقی می شود . نشان داده شده است که افزایش ارتفاع مانع مثلثی و همچنین عدد رینولدز جریان باعث افزایش ضریب انتقال حرارت میانگین ازسطح م ی – شود، و افزایش طول قاعده مانع و فاصله مانع از سطح ونیز کاهش زاویه روبروی جریان از ۹۰ درجه به پایین باعث کاهش ضریب انتقال حرارت میانگین از سطح م ی شود . همچنین در مورد مانع مربعی نشان داده شده است که هر چه فاصله مانع را از دیواره پره بیشتر کنیم ضریب انتقال حرارت کاهش می یابد . با افزایش طول مانع (a) ضریب انتقال حرارت کاهش یافته، درحالیکه با افزایش ارتفاع مانع (b ) ضریب انتقال حرارت افزایش می یابد . در نهایت می توان گفت با قرار داد ن م وانع در فواصل مشخص در مسیر سیال خنک کاری، انتقال حرا رت تا ۶ برابر افزایش می یابد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.