مقاله مطالعه ژئوالکتریکی زمین لغزش واقع در دهانه تونلی در بزرگراه در حال احداث قزوین – رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مطالعه ژئوالکتریکی زمین لغزش واقع در دهانه تونلی در بزرگراه در حال احداث قزوین – رشت دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه ژئوالکتریکی زمین لغزش واقع در دهانه تونلی در بزرگراه در حال احداث قزوین – رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه ژئوالکتریکی زمین لغزش واقع در دهانه تونلی در بزرگراه در حال احداث قزوین – رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه ژئوالکتریکی زمین لغزش واقع در دهانه تونلی در بزرگراه در حال احداث قزوین – رشت :

تعداد صفحات:۱۰

چکیده:

یکی از مهمترین مسائل در زمین شناسی مهندسی، پدیده زمین لغزش می باشد . این پدیده باعث رانش زمین و ایجاد ترکهایی در سطح زمین شده و منجر به تخریب کامل برخی از سازه ها از قبیل تونل ها، جاده ها، پل ها و منازل مسکونی و ; می گردد و در نتیجه شرایط دشوار و خطرناکی را ایجاد می کند . ارائه راهکار اجرایی مقابله با لغزش و پایدارسازی آن، مستلزم شناسایی ابعاد توده لغزش، از جمله عمق دقیق سطح لغزش می باشد . برای رسیدن به این هدف از دو روش مستقیم و غیر مستقیم بهره می گیرند . در روش مستقیم، وضعیت زمین لغزش با حفاری در روش مستقیم، وضعیت زمین لغزش با حفاریِ چاه های اکتشافی مطالعه می شود که بسیار پرهزینه بوده و از نظر عملیاتِ اجرایی نیز بدلیلِ شیبِ ناپایدار، بسیار مشکل می باشد . به همین دلیل از روشهایِ غیر مستقیم از جمله روشهای ژئوفیزیکی سطحی، جهت کسب اطلاعات در مورد سطح لغزش، استفاده می شود . در پروژه حاضر، از روش مقاومت ویژه الکتریکی، که روشی سریع و ارزان قیمت می باشد، جهت ارزیابی اولیه وضعیت لغزش زمین استفاده شده است . زمین لغزش مورد مطالعه، در مسیر بزرگراهِ در حالِ احداث قزوین – رشت قرار دارد و در محدوده لغزش، تعداد ۶۰ سونداژ الکتریکی با آرایش شلومبرگر در طول ۸ پروفیل و تعداد ۳ پروفیل با آرایش CRP طراحی و اجرا شد . نخست، داده های حاصله مورد تفسیر کیفی قرار گرفتند و سپس به منظور تعیین مقاومت ویژه واقعی و ضخامت دقیق لایه ها، داده های مقاومت ویژه صحرائی، توسط روش مدلسازی معکوس دوبعدی با استفاده از نرم افزار Res2dinv ، مورد پردازش قرار گرفتند . تاکنون، مدلسازیمعکوس دوبعدی داده های مقاومت ویژه زمین لغزش در داخل کشور به ندرت انجام پذیرفته است و نتایج حاصل از این مطالعه، راهگشای خیلی از مشکلات آتی در زمینه مطالعات ژئوفیزیکی زمین لغزشها خواهد بود .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.