مقاله مقایسه نواحی با نرخ شکستگی بالا در مخزن بنگستان و آسماری با استفاده از روش دایره محاطی و RFF (میدان نفتی آغاجاری)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
14 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مقایسه نواحی با نرخ شکستگی بالا در مخزن بنگستان و آسماری با استفاده از روش دایره محاطی و RFF (میدان نفتی آغاجاری) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه نواحی با نرخ شکستگی بالا در مخزن بنگستان و آسماری با استفاده از روش دایره محاطی و RFF (میدان نفتی آغاجاری)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه نواحی با نرخ شکستگی بالا در مخزن بنگستان و آسماری با استفاده از روش دایره محاطی و RFF (میدان نفتی آغاجاری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه نواحی با نرخ شکستگی بالا در مخزن بنگستان و آسماری با استفاده از روش دایره محاطی و RFF (میدان نفتی آغاجاری) :

تعداد صفحات:۸

چکیده:

وجود شکستگی در میزان بهره دهی و مقدار قابل برداشت نهایی از مخازن نفتی بخصوص در سازند های کربناته نقش اساسی و مهمی را دارا می باشد. میدان نفتی آغاجاری یکی از میادین عظیم نفتی ایران است که در جنوب غرب ایران و در ۹۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده است. میدان نفتی آغاجاری دارای سه افق مخزنی مختلف است که به ترتیب از بالا و پایین شامل مخزن های آسماری، بنگستان و خامی می باشد. افق بنگستان بر اساس پارامترهای مخزنی و خصوصیات سنگ شناسی به ۷ زون مختلف بخش بندی شده است. در این پژوهش نقاط با حداکثر نرخ شکستگی با استفاده از دو روش دایره حاطی و RFF، در افق بنگستان تعیین و با نتایج این بررسی در افق آسماری مقایسه شده است. در روش دایره محاطی فرض بر این است که حداکثر نرخ شکستگی مربوط به نواحی با حداکثر خمش عرضیتاقدیس است که با استفاده از آن، برای افق بنگستان نقاط با حداکثر نرخ شکستگی و روند افزایشی آن مشخص شده است. در روش RFF، میزان فراوانی نسبی شکستگی برای هر ۷ زون بنگستان به صورت نقشه های هم RFF مشخص شده است. با توجه به نقشه های تهیه شده، بیشترین نرخ شکستگی مربوط به زون های ۱ تا ۵(زون های کم عمقتر) و در کمان خارجی خمش طولی بخش رکزی است و علت آن افزایش نیروهای کششی در بالای سطحی خنثی و کمان خارجی خمش طولی است. هر دو روش دایره محاطی و RFF، انحنای محور تاقدیس را در این ناحیه، عامل تعیین کننده ای در مکان یابی نقاط با حداکثر شکستگی معرفی می نماید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.