مقاله پهنه بندی خطر زمین لغزش با استفاده از روش های آماری (مطالعه موردی منطقه پیشکوه فریدونشهر )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله پهنه بندی خطر زمین لغزش با استفاده از روش های آماری (مطالعه موردی منطقه پیشکوه فریدونشهر ) دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پهنه بندی خطر زمین لغزش با استفاده از روش های آماری (مطالعه موردی منطقه پیشکوه فریدونشهر )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پهنه بندی خطر زمین لغزش با استفاده از روش های آماری (مطالعه موردی منطقه پیشکوه فریدونشهر )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پهنه بندی خطر زمین لغزش با استفاده از روش های آماری (مطالعه موردی منطقه پیشکوه فریدونشهر ) :

تعداد صفحات:۱۱

چکیده:

در این نوشتار بخشی از منطقه پیشکوه فریدونشهر به وسعت ۱۳۰ کیلومتر مربع که در غرب استان اصفهان قرار دارد، مورد مطالعه قرار گرفته است . محدوده مورد مطالعه بین طول های جغرافیایی ۳۹َ ۴۹ درجه سانتی گراد تا و ۴۵َ ۴۹ درجه سانتی گراد عرض های جغرافیایی تا قرار دارد . هدف از این نوشتار بررسی پتانسیل زمین لغزش در مسیر جاده، از محل روستای راچه تا روستای چال چرانه، واقع در منطقه پیشکوه می باشد . این جاده دارای طول ۲۳ کیلومتر می باشد و هر ساله به علت وقوع زمین لغزش دچار خسارت گشته و بخش هایی از آن تخریب می گردد . جهت انجام مطالعات ابتدا با استفاده از عکس هوایی، داده های ماهواره ای Land sat و پیمایش صحرایی پراکنش زمین لغزش ها در گستره ی مورد مطالعه مشخص گردید . در مرحله بعد کلیه عوامل مؤثر در وقوع زمین لغزش شناسایی گردید )تعداد ۷ پارامتر ( . این پارامتر ها عبارتند از : لیتولوژی، شیب، فاصله از آبراهه، فاصله از گسل، فاصله از جاده، بارندگی سالیانه و پوشش گیاهی، سپس با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیاییGISو نرم افزار ILWIS و بر اساس پارامترهای مؤثر در لغزش نقشه پهنه بندی خطر زمین لغزشتهیه گردید . برای انجام پهنه بندی از روش دو متغیره آنالیز ارزش اطلاعاتی جهت پهنه بندی منطقه استفاده گردید . در نهایت مشخص گردید که پارامترهای لیتولوژی، پوشش گیاهی و بارندگی از مهمترین عوامل مؤثر در وقوع زمین لغزش می باشند . همچنین مشخص گردید که در حدود ۳۰ درصد از محدوده جاده با عرض ۷۵۰ متر از طرفین جاده در محدوده ی با خطر خیلی زیاد قرار می گیرد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.