مقاله بررسی علل تغییرات بار معلق طولی هم زمان پایاب رودخانه قزل اوزن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی علل تغییرات بار معلق طولی هم زمان پایاب رودخانه قزل اوزن دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی علل تغییرات بار معلق طولی هم زمان پایاب رودخانه قزل اوزن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی علل تغییرات بار معلق طولی هم زمان پایاب رودخانه قزل اوزن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی علل تغییرات بار معلق طولی هم زمان پایاب رودخانه قزل اوزن :

تعداد صفحات:۱۴

چکیده:

بار معلق در رودخانه ها ناشی از فرسایشهائی است که در سطح حوزه آبخیز و در مسیر جریان آب از طریق فرسایش کناره ها و کف در رودخانه اتفاق می افتد . بمنظور بررسی دلایل تغییرات هم زمان بار معلق از دید گسترش انواع سازندهای زمین شناسی و کاربری اراضی در پایاب رودخانه قزل اوزن، سه ایستگاه آب سنجی متوالی با فواصل حدود ۴۰ کیلومتر و ۱۵۰ کیلومتر از همدیگر انتخاب شدند . در ادامه با استفاده از داده های رسوب سنجی موجود، نسبت به استخراج مقادیر رسوب معلق هم زمان در بین سالهای ۱۳۴۷ الی ۱۳۸۱ به تعداد ۴۰ مورد اقدام گردید . سپس با استفاده از نقشه های با مقیاس ۱/۲۵۰۰۰۰ انواع و وسعت کاربریهای مختلف اراضی و گروه سازندها و واحدهای سنگی زمین شناسی در قالب گروه های فرسایشی مقاوم تا سست استخراج شده و تجزیه و تحلیل های آماری لازم انجام شد . نتیجه آنکه ایستگاه های آب سنجی پائین دست ( اوستور و بعد گیلوان ) در مقایسه با ایستگاه بالا دست ( پل دختر ) از نظر دبی جریان و غلظت بار معلق و همچنین غلظتهای هم زمان دارای رابطه خطی با ضریب همبستگی مثبت معنی دار بوده و غلظت بار معلق افزایش و کاهش می یابد . تغییرات غلظت بار معلق به عنوان تابعی از تغییرات در وسعت نوع کاربری اراضی و گروه سازندهای زمین شناسی و واحدهای سنگی قابل تبیین بوده و بر اساس این یافته مدل نمودن غلظت بار معلق در هر نقطه از مسیر پائین دست با استفاده از داده های ایستگاه بالا دست و متغیرهای مذکور قابل تبیین است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.