بررسی رابطه بین پرخاشگری با میزان ناامیدی پیشرفت تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین پرخاشگری با میزان ناامیدی پیشرفت تحصیلی دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین پرخاشگری با میزان ناامیدی پیشرفت تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب
فصل اول(کلیات پژوهش)
مقدمه ۲
بیان مسئله۳
اهمیت و ضرورت پژوهش۵
اهداف پژوهش۷
فرضیات تحقیق۷
متغیرها ۷
تعاریف واژه ها

فصل دوم(ادبیات وپیشینه پژوهش)
مقدمه ۱۱
پرخاشگری ۱۱
اهمیت پرخاشگری ۱۳
انواع پرخاشگری ۱۴
ثبات پرخاشگری ۱۶
عوامل ایجاد کننده شخصیتی،ژنتیکی ۱۹
تکنیک هایی برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ۲۵
عوامل تشدید کننده پرخاشگری ۲۷
بلوغ وپرخاشگری ۳۰
زیانهای پرخاشگری ۳۱
نظریه های رایج مربوط به پرخاشگری ۳۲
ویزگی های افراد پرخاشگر ۳۵
پرخاشگری در زنان ۳۶
الگوهای پرخاشگری ۴۰
پیشگیری از پرخاشگری ۴۲
درمان پرخاشگری ۴۴
ناکامی ۴۵
ناکامی در مدرسه ۵۲
اضطراب و گوشه گیری ۵۶
پیشرفت تحصیلی ۵۹
ارتباط وتاثیر آن بر عملکرد دانش آموزان ۶۳
توجه والدین به فرزندان ۶۵
پیشینه تحقیق۶۶

فصل سوم(روش شناسی پژوهش)
روش تحقیق ۷۰
جامعه آماری ۷۰
نمونه آماری ۷۰
روش نمونه گیری ۷۱
ابزار جمع آوری اطلاعات ۷۲
روش اجرای پژوهش ۷۳
روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم(تجزیه وتحلیل داده ها)
جدول شماره ۱-۴ : وضعیت پاسخگویان بر حسب جنسیت ۷۷
جدول شماره۲-۴: آزمون همبستگی پیرسون جهت رابطه بین میزان پرخاشگری با ناامیدی در دانش آموزان ۷۸
جدول شماره۳-۴: آزمون همبستگی پیرسون جهت رابطه بین پرخاشگری با میزان پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان.۷۸
جدول شماره۴-۴: آزمون همبستگی پیرسون جهت رابطه بین ناامیدی با میزان پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ۷۹
جدول شماره ۵-۴: جدول مربوط به t مستقل میزان پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر

فصل پنجم(نتیجه گیری)
مقدمه ۸۱
نتیجه گیر ی فرضیات ۸۳
پیشنهادات ۸۶
محدودیت های پژوهش ۸۷
منابع ومآخذ ۸۸
ضمائم ۹۰

چکیده
مقدمه: تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین پرخاشگری با ناامیدی وپیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر وپسر پایه اول مقطع متوسطه شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی۹۳-۹۲پرداخته است.
روش: پژوهش حاضر از نوع طرح های غیرآزمایشی یا توصیفی و به طور دقیقتر طرح همبستگی است. در این تحقیق جامعه آماری،کلیه دانش آموزان دختر وپسرپایه اول مقطع متوسطه شهرستان سرپل ذهاب و نمونه اماری۶۰ نفر ازدانش آموزان دختروپسر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای در نظر گرفته شد. جمع‌آوری اطلاعات به وسیله‌ی پرسشنامه پرخاشگریAGQ ونا امیدی کازدینانجام شده است.
یافته ها: یافته‌ها نشان داد که: بین میزان پرخاشگری با ناامیدی در دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.بین پرخاشگری با میزان پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رابطه ای وجود ندارد.بین ناامیدی با میزان پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رابطه منفی و معناداری وجود دارد.بین میزان پرخاشگری در دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود دارد
نتیجه گیری: نوجوانان پرخاشگر معمولاً قدرت کنترل رفتار خود را نداشته و رسوم واخلاقیات جامعه ای را که در آن زندگی می کنند را زیر پا می گذارند،احساس مسئولیت جمعی ندارند وبیشتر از آنکه به فکر دیگران باشند منافع خود را مد نظر دارند این گروه از دانش آموزان بیشتر از بقیه گروه ها در مدرسه ایجاد اشکال نموده ومی توان گفت هرگاه از نوجوانان مشکل دار در مدرسه سؤال مطرح شود آنها در ردیف اول معرفی می گردند

فهرست منابع
۱- آزادی،یدالله، (۱۳۸۱)، ورزش وسلامتی،کرمانشاه،انتشارات طاق بستان.
۲- احمدوند،محمدعلی،(۱۳۸۲)، بهداشت روانی،انتشارات دانشگاه پیام نور.
۳- اینترنت،پایگاه اینترنتی،WWW.magha Leh.net
۴-اکبری،ابوالقاسم،(۱۳۸۱) ،مشکلات نوجوانان و جوانان،چاپ دوم،تهران،نشر ساوالان.
۵-بندورا،البرت،ناکامی در پرخاشگری،(۱۳۸۴)، (ترجمه نسرین پارسا)، تهران انتشارات رشد.
۶-براهنی،مهدی،(۱۳۷۱)،بررسی ویژگیهای شخصیتی با آسیب پذیری روان تنی در برابر پرخاشگری،پایان نامه کارشناسی،روانشناسی عمومی،دانشگاه پیام نور مرکز ایلام.
۷-پارسا، محمد؛ ۱۳۷۴،روان‌شناسی تربیتی، تهران، انتشارات سخن،
۸-تقی‌پور ظهیر، علی؛ ۱۳۸۳،مقدمه‌ای بر برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، تهران، انتشارات آگاه، چاپ بیستم
۹- دلاور،علی،(۱۳۸۵) روشهای تحقیق در وانشناسی و علوم تربیتی،تهران،انتشارات دانشگاه پیام نور.
۱۰- دادستان،پریرخ،(۱۳۸۷) ،روان شناسی جنایی،تهران،انتشارات سمت.
۱۱- سیدمهدی،مصطفی،(۱۳۸۹)،اختلالات رفتاری،تهران،انتشارات رشد.
۱۲-سپانلو، علی ،۱۳۷۵، روان شناسی سازگاری ، اصفهان، مؤسسه انتشاراتی مشعل
۱۳-سیف،علی اکبر ،۱۳۸۴، اندازه گیری ،سنجش و ارزشیابی آموزشی،تهران، نشر دوران،ویرایش سوم.
۱۴-سیف، علی‌اکبر؛۱۳۷۸ ،روان‌شناسی تربیتی، تهران، دانشگاه پیام نور، چاپ هشتم
۱۵- شعاری نژاد،علی اکبر،(۱۳۸۶)،نوجوانی وبلوغ، تهران،انتشارات دانشگاه پیام نور.
۱۶- کریمی،احمد،(۱۳۷۸)، غلبه بر خشم،تهران،انتشارات هنرآبی.
۱۷-کدیور ، پروین ، ۱۳۷۶،روانشناسی تربیتی ، تهران ، انتشارات رشد ، چاپ دوم ، ( ۱۳۷۸) ، جلد اول
۱۸- کریمی،یوسف،۱۳۷۷،روانشناسی اجتماعی .چاپ دوم،تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
۱۹- فراهانی،ابوالفضل،(۱۳۷۳)،طب ورزشی،تهران،انتشارات دانشگاه پیام نور.
۲۰- فرجی،ذبیح الله،(۱۳۷۵) ،انگیزش- هیجان و واکنشهای روانتنی،مشهد، انتشارات استان قدس رضوی.
۲۱-مقدم،بدری ،۱۳۷۴،کاربرد روانشناسی در آموزشگاه،انتشارات سروش
۲۲- نوابی نژاد،شکوه،(۱۳۷۲) ،رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و نوجوانان و راه های پیشگیری و درمان،تهران،انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
۲۳-هاشمیان، احمد؛۱۳۸۴، اصول و مبانی روان‌شناسی تربیتی، تهران، انتشارات تندیس، چاپ اول
۲۴-هیوسان و همکارانش،(۱۹۷۸) ،نظریه های مشاوره و روان درمانی،(ترجمه میلانی فر)،تهران،انتشارات دوران.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.