مقاله شناسایی و اولویت بندی معیارها و شاخص های مؤثر در طراحی نظام ملی اطلاعات کالا با استفاده از مدلهای تصمیم گیری گروهی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله شناسایی و اولویت بندی معیارها و شاخص های مؤثر در طراحی نظام ملی اطلاعات کالا با استفاده از مدلهای تصمیم گیری گروهی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی و اولویت بندی معیارها و شاخص های مؤثر در طراحی نظام ملی اطلاعات کالا با استفاده از مدلهای تصمیم گیری گروهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی و اولویت بندی معیارها و شاخص های مؤثر در طراحی نظام ملی اطلاعات کالا با استفاده از مدلهای تصمیم گیری گروهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی و اولویت بندی معیارها و شاخص های مؤثر در طراحی نظام ملی اطلاعات کالا با استفاده از مدلهای تصمیم گیری گروهی :

تعداد صفحات:۲۴

چکیده:

در این تحقیق، با استفاده از فنون تصمیم گیری گروهی(MADM) عوامل مؤثر و شاخص های اصلی که در طراحی یک نظام ملی کالا و یا انتخاب یکی از نظامهای موجود و توسعه آن بعنوان یک نظام ملی باید در نظر گرفته شود مورد شناسایی قرار می گیرد و سپس اولویت بندی می شود. در خصوص اولویت بندی شاخص ها و معیارهای ارجحیت دار مؤثر در طراحی نظام ملی کالا چه از جنبه معیارها و شاخص های اصلی و چه از جنبه معیارهای فرعی ، از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (مدل (AHP بعنوان یکی از مدلهای تصمیم گیری چند معیاره(MADM) استفاده شده است.
در این رهگذر جهت تعیین و بدست آوردن معیارها و شاخص های موثر در یک نظام ملی کارآمد، نظامها و سیستم های فعال درزمینه کالا و خدمات و اموال منقول در سطح ملی و فراملی مطالعه گردید. در این راستا نظامهای طبقه بندی، ISIC ،HSNCS ،CPC ، EAN/UCCدر سطح فراملی و نظام سماپل ۶ که در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طراحی و پیاده سازی
شده است مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در خلال مطالعه این نظامها، خصوصیات و ویژگیهای لازم که یک نظام ملی کالای کارآمد باید داشته باشد استخراج گردیده و نظرات صاحبنظران و کارشناسان آشنا به نظامهای ملی و بین المللی در قالب ۳ پر سشنامه جمع آوری و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . نتایج پرسشنامه اول جهت تعیین شاخص ها و معیارهای اصلی و فرعی و پرسشنامه دوم جهت بررسی وضعیت نظامها و پرسشنامه شماره سه جهت مقایسه نظامهای موجود مورد توجه قرار گرفتند.در این مسیر از تکنیک تصمیم گیری گروهی و نرم افزارEXPERT CHOICE2000 جهت تحلیل داده ها استفاده گردیده است.نتیجه تجزیه و تحلیل داده ها نشان داده است که شاخص ها و معیارهای استخراج شده با قوت در تحقق یک نظام ملی اطلاعات موثر بوده ، اما میزان تاثیر آنها متفاوت می باشد. در انتها نیز با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان ، نقاط قوت و ضعف گزینه های منتخب استخراج گردیده است که مطمئنا در انتخاب و یا طراحی یک نظام ملی کالا دارای اهمیت بسزایی خواهند بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.