مقاله آیا ادعای سهم ۷۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات کشور قابل دفاع است؟


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله آیا ادعای سهم ۷۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات کشور قابل دفاع است؟ دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آیا ادعای سهم ۷۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات کشور قابل دفاع است؟  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آیا ادعای سهم ۷۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات کشور قابل دفاع است؟،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آیا ادعای سهم ۷۰ درصدی عامل انسانی در تصادفات کشور قابل دفاع است؟ :

تعداد صفحات:۱۷

چکیده:

سالیانه شاهد بروز تصادفات قابل توجهی در سطح کشورمان هستیم تا جایی که متاسفانه بر اساس آ مار پزشکی قانونی در سال ۱۳۸۳ بیش از ۷۲۰۰۰ تن از هموطنانمان دراین صحنه های تصادف جان خود را از دست داده ا ند . این موضوع به حدی مشکل ساز شده است که تصادفات جاده ای در ایران عامل دوم مرگ و میر بعد از حمله قلبی معرفی شده است در حالیکه در سطح جهانی این شاخص ششمین عامل مرگ و میر می باشد . شاید اولین سوالی که به ذهن هر کسی خطور کند این باشد که چه عاملی باعث این تصادفات است و چگونه میتوان این عامل را شناسایی کرد و یا چگونه می توان این عامل شناسایی شده را مهار کرد؟ پاسخ این سوالات با یک بینش خردمندانه و مطالعه علمی کامل و جامع میتواند بررسی و پ ا س خ داده شود . اما ایا این مطالعات انجام شده و پاسخ ها و امارهای ارائه شده از زبان مسئولان کشور مبتنی بر نتایج همین مطالعات علمی است ! ؟ این مقاله قصد آ ن دارد تا هر چند کوتاه اما بر پایه اطلاعات گردآوری شده از تصادفات راههای کشور در جریان انجام سایر طرحهای مر ت بط پاسخ قابل اتکایی را برای سوالات مطرح شده فوق ارائه دهد . در این راه با نگاهی به آمار و ارقام جهانیو مقایسه آن با شرایط کشور به مقایسه ای تحلیلی پرداخته و با ذکر دلایل تفاوتهای مشاهده شده به طرح چند راهکار برای حل مسئله می پردازد .
تصادف حاصل اشتباه و ن قص در عملکرد یکى از سه عامل انسان راه ( و محیط اطراف آن ) و خودرو است . مادامى که هر یک از این سه عامل وظیفه خود را درست انجام دهند و بدون عیب باشند احتمال بروز حادثه به صفر می رسد . اما زمانی که حداقل یکى از این سه عامل وظیفه خود را بدرستی انجام ندهد هیچ اتفاق ناگوارى دور از انتظار نیست . از میان ارکان اصلى تصادف انسان هوشمند ترین آنها است به گونه ای که علاوه بر سهم خود به عنوان یک عامل کنترل نقش دو عامل دیگر در بروز تصادفات نیز توسط وی امکان پذیر است . به همین دلیل هر تصادفى که اتفاق مى افتد تمام قضاوتها م توجه عامل انسانى است حتى اگر دو رکن دیگر یعنى راه و خودرو باعث تصادف شده باشند . اهمیت این موضوع بحدی است که بارها از طریق رسانه های گروهی کشور و از زبان مسئولین محترم مربوط به ایمنی و راه کشور سهم ۰۷ درصد ی خطای انسانی در بروز تصادفات در کشور اشاره شده است . بدون تردید مقایسه این سهم در چند محور نمونه کشور و مقایسه آن با معیارهای جهانی می تواند زمینه مطمئن تری را برای تحقق نقش ۷۰ درصدی انسان و بررسی علمی تر چگونگی بهبود این سهم بوجود آورد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.