مقاله تأثیر تایپوگرافی در گرافیک ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر تایپوگرافی در گرافیک ایران دارای ۹۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر تایپوگرافی در گرافیک ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله تأثیر تایپوگرافی در گرافیک ایران
مقدمه
فصل اول: پروپوزال
عنوان پژوهش
هدف از پژوهش
ضرورت پژوهش
فرضیه پژوهش
مراحل تحقیق
زمان و مرحله تحقیق
فصل دوم: پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق
فصل سوم
بخش اول: مطالعات کتابخانه ای
سبک حروف نگاری جهانی در آمریکا
تایپوگرافی صدای تصویر است
تایپوگرافی در پوسترهای ایرانی
جلوه های بصری حروف
نوشتار به مثابه تصویر
روح کالیگرافیک، ذهن مدرن
تایپوگرافی از زبان مصطفی اسداللهی
تایپوگرافی و ارزش های بصری حروف
طراحی گرافیکی حروف بر روی ساختمانها و فروشگاهها
طراحی گرافیکی حروف بر روی ساختمانها و فروشگاهها
بخش دوم: تصاویر
فصل چهارم: نتیجه گیری
نتیجه گیری
چکیده تحقیق:
در آثار گرافیکی تصاویر و حروف بار پیام رسانی اثر را بر عهده دارند. در بسیاری از موارد، پیام نوشتاری با استفاده از حروف و متن به شکلی ارائه می شود که القای فرم(شکل) و تصویر را در اثر می نماید. «تایپوگرافی اثر گرافیکی است که حروف و کلمات ، ساختار اصلی آن را تشکیل می دهد و در واقع کم و کیف ترکیب بندی اثر به اعتبار نوشتار و یا حروف شکل می گیرد
هدف اصلی تایپوگرافی ، سرعت بخشیدن به ارسال هرچه سریعتر پیام و برقراری ارتباط بصورت زبان بصری نسبت به نوشتار عادی باشد و مضمونی که از تایپوگرافی در اذهان جای گرفته ، آنست که حروف را بصورت درهم ریخته بر روی کار قرار گیرند. در صورتی که تایپوگرافی چنین نیست. تایپوگرافی به معنای کشف ارزشهای بصری حروف برای بیان مفهومی جدید است و شاید بدلیل آنکه حروف چاپی فارسی به اندازه کافی دارای تنوع قلم و کاراکتر نیست ، اهمیت هماهنگی شکل و حروف با موضوع ، در جامعه ما بدرستی شناخته نشده و کمتر کسی به این نکته توجه کرده است
ما برای رشد و پیشرفت تایپوگرافی باید با شناخت و توجه به ملاکهای زیباییشناسی این هنر بر پایه گرایشهای بومی و ملی ، آن را در فضایی جهانی جستجو کنیم و با فهم صحیح از هنر ایران ، بویژه خوشنویسی ، تایپوگرافی ایران را از تایپوگرافی غربی متمایز کنیم
هدف از این پژوهش بالا بردن کیفیت تایپوگرافی در طراحیهای گرافیکی و ایجاد خلاقیت در بین گرافیستهای جوان است
ایجاد تنوعواستاندارد شدن حروف ایرانی طراحی منحصر به فرد افزایش مخاطب افزایش خلاقیت از ضروریات تحقیق می باشد
مقدمه:
تایپوگرافی شاخهای از گرافیک است که با استفاده از حروف چاپی روحیه و کاراکتر ثابتی را به حروف میدهد و با تغییرات مختلف، به مفهوم و هدف گرافیست نزدیک میشود
این اواخر، تعداد زیادی نمایشگاه تایپوگرافی در ایران و کشورهای دیگر برگزار شده است که آثار ایرانی در آنها جایگاهی خاص و برجسته داشتهاند
تایپوگرافی یکی از مهمترین وجوه تمایز گرافیک ایران است؛ به خاطر اینکه رسمالخط ما نسبت به رسمالخطی که در کشورهای غربی استفاده میشود متفاوت است. این نوع کار برای بیننده و بهخصوص طراحان گرافیک بینالمللی خیلی جذاب است. صرفا به خاطر اینکه فرم رسمالخط متفاوت است و کاراکتر حروف و الفبای فارسی یا همان الفبای عربی بسیار جذاب است، چون غربیها این حروف را به اندازهی الفبای لاتین ندیدهاند. و البته این در مورد خط چینی هم صدق میکند
دقیقا. همین داستان در مورد خط چینی هم صدق میکند. به همین دلیل تایپوگرافی چینی و استفاده از خوشنویسی آنها در گرافیک هم خیلی مطرح شده و هم در دنیا مورد توجه است
جوانان و گرافیستهای ایرانی هم این روزها به شدت علاقه دارند این سبک از هنر را یاد بگیرند. دلیلش چیست که داخل ایران هم از تایپوگرافی استقبال میشود؟
تایپوگرافی بهعنوان یکی از اصلیترین رشتههای گرافیک از حدود ۵۰۰ سال پیش در اروپا مطرح بوده و در طراحی گرافیک همه جای دنیا بسیار اهمیت دارد. یعنی فقط در ایران از این هنر استقبال نمیشود. تایپوگرافی نقش خیلی اساسی در طراحی گرافیک بازی میکند
بگذارید حروف حرف خودشان را بزنند – تایپوگرافی خوب آمیزشی از داشتهها و الهامات، هشیاری و ناخودآگاه، دیروز و امروز، وهم و واقعیت کار، و بازی و مهارت و هنر است
در گذشته های نچندان دور که هنوز روش های پیشرفته حروف چینی وجود نداشت. در غرب برای چاپ حروف از حروف سربی استفاده می کردند. این حروف سربی توسط اشخاصی موسوم به تایپوگراف در اشکال مختلف ( فونتهای مختلف ) و اندازه های مشخصی طراحی، قالب گیری و ریخته گری و خلاصه ساخته می شد
اگر از ذکر جزییات بگذریم این فرایندمشکلات فراوانی داشت. تا اینکه بالاخره پس از فراز و نشیب های تاریخی می رسیم به امروز که از کامپیوتر برای طراحی حروف و کلا حروف چینی استفاده می شود
اما از این مقدمه چینی ها که بگذریم ، امروزه کار طراحی حروف در غرب ادامه دارد ولی در ایران از همان اول هم این کار با محدودیت های خاص خودش همراه بوده است . ان موقع که از حروف سربی در ایران استفاده می شد . حروف محدودی برای حروف چینی وجود داشتند . چون کار طراحی حروف چاپی اصول خاص خودش را داشت و هر کسی قادر نبود این کار را انجام دهد و آن ها را بسازد . برای مثال خیلی از فونتهایی که ما در کار هااز انها استفاده می کنیم از لحاظ اصول طراحی درست طراحی نشدند و فقط جنبه تجاری دارند
تلاش برای دستیابی به طراحی های استاندارد و منحصر به فرد و همچنین ارتقا بخشیدن و بالا بردن کیفیت تایپوگرافی درطراحی حروفچینی و نوشتار همچنین استفاده از گرافیستها در بازاریابی و ایجاد خلاقیت در گرافیست های ایرانی از اهداف مهمی است که باید به طور جدی وپیگیرانه به آن توجه شود
ایجاد تنوع و الزاما استاندارد شدن حروف ایرانی بوسیله طراحان تازه نفس و اینکه با ایجاد طراحی منحصر به فرد مخاطب می تواند افزایش یابد
طراحی تایپوگرافی می تواند زمینه ای مناسب برای افزایش خلاقیت و سواد بصری طراح ایرانی گردد.همچنین باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در طراحان می گردد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.