ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

امروزه تعیین نرخ نفوذ و پیشروی از مهمترین عوامل در تعیین زمان اتمام حفاری تونل محسوب می شود. تاکنون تحقیقات فراوانی در زمینه ارتباط پارامترهای زمین شناسی و دستگاه و ایجاد مدل های پیش بینی نرخ نفوذ انجام پذیرفته است. محدوده مورد مطالعه ۶ ایستگاه از ۲۶ ایستگاه خط یک قطار شهری اهواز می باشد. عمده حفاری صورت گرفته در لایه های مادستون سازند آغاجاری بوده، که متوسط نرخ پیشروی برای این لایه ها ۸/۲۴ میلیمتر در دقیقه می باشد. در این تحقیق سعی گردیده است تا با تکیه بر حفاری انجام شده در تونل مورد بررسی و پایگاه داده تشکیل شده (پارامترهای حفاری و پارامترهای زمین شناسی)، مدلی جهت پیش بینی نرخ نفوذ و متعاقب آن نرخ پیشروی ایجاد گردد. برای نیل به این اهداف، اطلاعات زمین شناسی و داده های مربوط به عملکرد واقعی ماشین در مورد پروژه مورد بررسی، جمع آوری و تاثیر پارامترهای زمین شناسی مختلف بر نرخ پیشروی TBM با استفاده از روش های آماری (نرم افزار SPSS) و تکنیک های آماری رگرسیون تک متغیره و چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نقش هر یک از عوامل در کارکرد ماشین تعیین گردید. نتایج تحلیل ها نشان می دهد که از میان پارامترهای دستگاه، پارامتر ترکیبی شاخص نفوذ صحرایی(FPI) بیشترین ضریب همگرایی را با پارامترهای ژیوتکنیکی دارد. از میان پارامترهای ژیوتکنیکی، دو پارامتر RMR و مقاومت فشاری تک محوره، که همبستگی کمتری با یکدیگر نسبت به سایر پارامترها دارند و همچنین همبستگی بالایی با شاخص نفوذ صحرایی دارند را می توان در رگرسیون چند متغیره به منظور توسعه روابط و مدل های تجربی استفاده نمود. نرخ پیشروی به دست آمده از این مدل ۷/۹۲ میلیمتر در دقیقه بوده که نزدیک به مقدار واقعی نرخ پیشروی می باشد و می توان از این مدل در پیش بینی نرخ پیشروی استفاده نمود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.