اثربخشی آموزش درمان مبتنی بر تعامل والد_فرزندی PCIT بر افزایش تعاملات مثبت والد_فرزندی مادران کم سواد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش درمان مبتنی بر تعامل والد_فرزندی PCIT بر افزایش تعاملات مثبت والد_فرزندی مادران کم سواد دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش درمان مبتنی بر تعامل والد_فرزندی PCIT بر افزایش تعاملات مثبت والد_فرزندی مادران کم سواد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش درمان مبتنی بر تعامل والد_فرزندی PCIT بر افزایش تعاملات مثبت والد_فرزندی مادران کم سواد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش درمان مبتنی بر تعامل والد_فرزندی PCIT بر افزایش تعاملات مثبت والد_فرزندی مادران کم سواد :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان تعاملی والد- فرزند بر افزایش تعاملات مثبت یا کاهش تعارضهای والد- فرزندی در میان مادران کم سواد اداره سوادآموزی اصفهان انجام پذیرفت. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون –پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری پژوهش را زنان کم سواد (فاقد مدرک پنجم ابتدایی) و فرزندان آنها که در دوره ابتدایی در آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال ۱۳۹۵-۱۳۹۶ مشغول به تحصیل می باشند، تشکیل می دهند. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. بطورتصادفی از بین ۵ دبستان، تعداد ۱۰۰ نفر دانش آموز دارای مادر کم سواد انتخاب شدند و از آنها پرسشنامه سنجش رابطه والد-فرزندی مادر و پدر گرفته شد. در مرحله بعد ۳۰ نفر از آنها که نمرات کمتری را کسب کردند شناسایی و سپس بطور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه رابطه والد-فرزندی و برگه رمزگذاری تعامل والد -کودک بود. در مداخله آموزشی گروه آزمایش طی ۱۲ جلسه تحت آموزش های عملی مهارتهای تعاملی PCIT قرار گرفتند ولی گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش درمان تعامل والد-فرزندی به مادران کم سواد معنادار نبود .( P> 0/05)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.