اثر بخشی آموزش خوش بینی مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر بر انگیزه تصوری و ابعاد آن در دانش آموزان دختر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر بخشی آموزش خوش بینی مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر بر انگیزه تصوری و ابعاد آن در دانش آموزان دختر دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر بخشی آموزش خوش بینی مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر بر انگیزه تصوری و ابعاد آن در دانش آموزان دختر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر بخشی آموزش خوش بینی مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر بر انگیزه تصوری و ابعاد آن در دانش آموزان دختر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر بخشی آموزش خوش بینی مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر بر انگیزه تصوری و ابعاد آن در دانش آموزان دختر :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

انگیزه نیرویی است که افراد را به سمت موفقیت و اهداف مطلوب زندگی سوق می دهد و در آنها انرژی الزم برای زندگی و تحرک رافراهم می آورد و لذت زندگی را در افراد تقویت می کند. خوش بینی می تواند بر بهبود انگیزه تاثیر گذاشته و جریان انگیزه های درونی و بیرونی را به سمت اهداف متعالی زندگی هدایت نماید. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش خوش بینی مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر بر انگیزه فردی و ابعاد آن در دانش آموزان دختر به مرحله اجرا درآمد. روش تحقیق حاضر آزمایشی از نوع گروه گواه و آزمایش همراه با پیش آزمون و پس آزمون بوده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه شهر اصفهان تشکیل داده بودند که از بین آنها تعداد ۹۰ نفر به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند که ۵۴ نفر از آنها به شیوه تصادفی در گروه آزمایش و ۵۴ نفر در گروه گواه قرار گرفتند. گروه آزمایش در برنامه ۸ جلسه ای خوش بینی حضور یافتند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه انگیزه با ۶۳ سوال بود. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل آماری کوواریانس چندمتغیره MANCOVA استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که در پس آزمون بین دو گروه آزمایش و گواه در ابعاد انگیزه تصوری شامل؛ انگیزه بیرونی، ابراز وجود، انگیزه درونی، عالقه و لذت، حق انتخاب و ارزشمندی تفاوت معناداری وجود دارد p‹۰.۰۱) ( بدین ترتیب نتیجه می گیریم که آموزش خوش بینی بر انگیزه دانش آموزان موثر بوده است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.