جایگاه تزیینات در معماری پهلوی دوم (تحلیل بناهای محسن فروغی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
50 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه تزیینات در معماری پهلوی دوم (تحلیل بناهای محسن فروغی) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه تزیینات در معماری پهلوی دوم (تحلیل بناهای محسن فروغی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه تزیینات در معماری پهلوی دوم (تحلیل بناهای محسن فروغی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه تزیینات در معماری پهلوی دوم (تحلیل بناهای محسن فروغی) :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

روزگاری که معماری تحت عنوان سبک بین المل در جایگاه معماری فراگیر جهانی در آمد، ویژگی هایی را دارا بود. ویژگی هایی که ریشه در باورهای پیشگامان این نوع معماری مانند لوکوبوزیه، میس وندرو،گروپیوس و تعالیم مدرسه باهاوس داشت. بارزترین این ویژگی ها، نفی تزیینات در این نوع معماری و حذف کلیه عناصر غیرکاربردی از آن بود. بررسی معماری معاصر ایران در اوایل قرن حاضر خورشیدی- مقارن با اوج معماری مدرن غرب نشان می دهد که معماری آن دوران سودای مدرن شدن در سرمی پرورانید و خواهان هر چه شبیه شدن به فرهنگ اروپا بوده است. معماری ایرانی تحت تاثیر عواملی چون اقدامات دولت در جهت ساخت و سازهای صنعتی، حضور معماران اروپایی، حضور معماران ایرانی تحصیلکرده در غرب و ورود مصالح جدید به کشور نسبت به گذشته بیشتر با معماری مدرن اروپا آشنا گردیده بود. این آشنایی نه تنها به پیشرفت معماری ایران کمک نکرد بلکه معماری ایرانی را در دو راهی بین الگوهای مدرن و سنتی قرار داد. عده ای از معماران پیرو معماری مدرن اروپا بودند. اما به علت تاخیر در انتقال مبانی و اصول این معماری به ایران و عدم تسلط و بدفهمی این اصول، صرفا به تقلید ناشیانه از آن می پرداختند. عده ای دیگر که معماری سنتی و پیوند آن با معماری مدرن اروپا را مطرح می کردند در تلفیق عناصر این دو معماری بیشتر متوجه عناصر ظاهری و سطحی بودند با توجه به دگرگونی های ناشی از این سردرگمی ها بررسی آثار فروغی از جهت استفاده از عناصر کاربردی و تزیینات این دو الگو و تلفیق آگاهانه و هوشمندانه این عناصر با یکدیگر در خور توجه است و نشان از تسلط این معمار برمبانی معماری سنتی ایران و معماری مدرن اروپا دارد. در واقع آثار وی نقطه عطفی میان معماری سنتی ایران و معماری مدرن اروپا در دوران پهلوی دوم می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.