شناسایی و توصیف حقوق شهروندی و نظارت در جهت نهادینه کردن در دستگاههای اجرایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
شناسایی و توصیف حقوق شهروندی و نظارت در جهت نهادینه کردن در دستگاههای اجرایی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد شناسایی و توصیف حقوق شهروندی و نظارت در جهت نهادینه کردن در دستگاههای اجرایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و توصیف حقوق شهروندی و نظارت در جهت نهادینه کردن در دستگاههای اجرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شناسایی و توصیف حقوق شهروندی و نظارت در جهت نهادینه کردن در دستگاههای اجرایی :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
در جهان امروز، آشکار شده است که یکی از مهمترین عوامل بقا و تدوام آسان دولتها، توجه و اهتمام در رعایت حقوق انسانی است. آنچه که در عملکرد دولتها، سرلوحه حکمرانی نوین و خوب را تشکیل داده است، تضمین و صیانت از حقوق شهروندی از طریق قانون گذاری و ایجاد ساز و کارهای نظارتی و نیز ایجاد بستر مناسب برای توصیف و نهادینه کردن این حقوق در دستگاههای حکومتی است. مهمترین مفهوم مورد توجه در حکمرانی خوب، برخورداری از پشتوانه انتخاب و اعتماد مردمی و کسب قدرت براساس نوعی قرارداد اجتماعیست. در این پژوهش به این پرسش پرداخته ایم که مصادیق مهم حقوق شهروندی در ادارات منتج از اسناد و متون قانونی مرتبط کدام هستند اصول و حقوقی همچون برابری در مقابل قانون، احترام و تکریم اربابان رجوع، سریع، به روز و بی وقفه بودن خدمات رسانی عمومی، حق بر دولت سالم و عاری از فساد و زد و بند، حق بر دولت مسیول و عدالت محور و … از اهم حقوقی هستند که در منشور حقوق شهروندی و دیگر متون قانونی بر آنها تصریح گشته اند. راهکارهای نظارت مردمی بر نحوه عملکرد صحیح مسیولان و ایجاد نهادهای نظارتی درون سازمانی از بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا ایجاد کمیته های حل اختلاف و در نهایت محاکم و مراجع قضایی و اداری جهت پاسبانی اجرای مفاد حقوق شهروندی پیش بینی گردیده اند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.