طراحی مدل مدیریت بیماری های قلبی عروقی رانندگان بین شهری استان تهران سال های ۱۳۸۵-۱۳۹۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی مدل مدیریت بیماری های قلبی عروقی رانندگان بین شهری استان تهران سال های ۱۳۸۵-۱۳۹۴ دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی مدل مدیریت بیماری های قلبی عروقی رانندگان بین شهری استان تهران سال های ۱۳۸۵-۱۳۹۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی مدل مدیریت بیماری های قلبی عروقی رانندگان بین شهری استان تهران سال های ۱۳۸۵-۱۳۹۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی مدل مدیریت بیماری های قلبی عروقی رانندگان بین شهری استان تهران سال های ۱۳۸۵-۱۳۹۴ :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

زمینه : بیماری های قلبی عروقی، با سیر صعودی و افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آن، به صورت یکی از موضوعات هزینه بر و قابل بحث درحیطه بهداشت و درمان کشور در آمده است. این مطالعه با هدف بررسی عوامل خطر در بین رانندگان بین شهری که بواسطه ماهیت شغلی, عمدتا در گروه افراد پرخطر محسوب می گردند, برای طراحی مدل ملی مدیریت بیماری های قلبی عروقی که یک ضرورت کشوری است, صورت گرفته است .روش کار: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری به صورت پیمایشی می باشد. بر اساس روش تجزیه و تحلیل داده ها به صورت همبستگی رگرسیونی است. متغیرها شامل داده های عوامل خطر اصلی بیماری های قلبی عروقی، ویژگی های دموگرافیک و ویژگی های جغرافیایی می باشند. سپس با استفاده از آزمون T و ضریب همبستگی , داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و برای آزمون فرضیه اول، در استان , یک متغیر روند زمانی ایجاد و با استفاده از آزمون ANOVA (آنوا) مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به مقدار آماره F محاسباتی , برای متغیرها اظهار نظر گردید و برای آزمون فرضیات دیگر از روش تحلیل مسیر(برآورد با روش حداقل مربعات جزیی) استفاده شده است .در گام بعدی در راستای مدل یابی درست، متغیرها پالایش شده و متغیرهای نهایی در برآورد مدل استان مورد استفاده قرار گرفته و سرانجام مدل پیشنهادی ترسیم شد.یافته ها : مطالعات نشان داده است که میانگین سن رانندگان در استان ۴۲/۸۵ سال و میانگین سابقه کاری برابر با ۱۱/۱۷ سال می باشد و مقدار BMI (توده چربی شکمی)برابر با ۲۷/۸ kg/m پس نمونه مورد مطالعه به طور متوسط دارای اضافه وزن می باشد. با توجه به مقدارمیانگین ۷۹/۵= فشاردیاستولی BPmin، ۱۱۹/۵= فشارسیستولی، BPMax, یعنی رانندگان از لحاظ فشار خون سیستولی و دیاستولی دروضعیت نزدیک به خطر قراردارند. مقدار میانگین TG تری گلیسیرید برابر با ۱۶۹/۰۸ است. و مقدار میانگین CHOL کلسترول برابر با ۱۷۹/۹۸ بوده و از مرز ۱۵۰ گذشته است پس از این حیث، رانندگان در مرز خطر قرار دارند. مقدار متوسط FBS قندخون ناشتا معادل ۹۶/۱۹ بوده و درحد متوسط و نزدیک به خطر در جامعه قراردارد و میزان Deppression افسردگی معادل ۴۷/۹۳ در محدوده معیار متوسط سلامت که بین ۷۰-۳۰ است می باشد. و میزان متوسط مصرف سیگار ۳/۴۶ سال می باشد. همچنین با توجه به نتایج مربوط به بیماران قلبی، بطور متوسط ۷/۸ درصد از رانندگان دارای عارضه قلبی هستند مولفه های اصلی عوامل خطر شامل: توده چربی شکمی, فشارخون سیستولی , کلسترول و تری گلیسیرید و مولفه های اصلی جغرافیایی موثر در عوامل خطر شامل درجه حرارت هوا و سرعت جریان باد می باشد. و مولفه های اصلی دموگرافیکی موثر در عوامل خطر شامل سن و سابقه کار رانندگی می باشد.نتیجه گیری : نتایج نشان داده است که رابطه بین دو متغیر دموگرافیک و عوامل خطر اصلی، منفی و معنادار است و به این معنا که عوامل خطر اصلی در بین رانندگان با سنین و تجربه پایینتر، بیشتر مشاهده شده است. همچنین نتایج نشان داده است که رابطه بین دو متغیر ویژگی های جغرافیایی و عوامل خطر اصلی منفی و معنادار نیست. و نتیجه مربوط به رابطه عوامل خطر اصلی و بیماری قلبی مثبت و معنادار است و این یعنی بین الگوی مدیریت سلامت و کاهش بیماریهای قلبی عروقی ارتباط وجود دارد. این مدل تحلیل شده میتواند در تنظیم واقع بینانه اهداف، تشخیص و پیش بینی دقیق عوامل خطر و مدیریت بر آن و آینده پژوهی به مسیولان کمک کند؛ این مدل می تواند به سایر بیماری ها و موضوعات مرتبط در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز، قابل تسری باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.