ارزیابی تاثیر برنامه های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی تاثیر برنامه های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی تاثیر برنامه های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی تاثیر برنامه های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی تاثیر برنامه های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

راهبرد تشویق صادرات به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در راستای سیاست کلان رشد اقتصادی محسوب می شود. برنامه ها و فعالیت های متعددی نیز در این راستا انجام شده است، بررسی ها نشان می دهد که کشور ایران باوجود برخورداری از پتانسیل های بالای صادراتی، سهم کمی از بازارهای بین المللی را در اختیار دارد و اگرچه از زمان تدوین برنامه سوم توسعه، صادرات ایران روند صعودی به خود گرفته است، اما همچنان فاصله زیادی با شرایط مطلوب وجود دارد. به عقیده صاحب نظران مسایل اقتصادی دلیل این رشد تا حدودی می تواند از برنامه های تشویقی دولت ناشی شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی این مسیله، شرکت های فعال در زمینه صادرات در استان آذربایجان شرقی را به عنوان جامعه آماری و مدیران و کارشناسان این شرکت ها را که شامل ۵۲ شرکت می باشند را به عنوان نمونه آماری انتخاب نمود. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه شمس الدوحه و علی (۲۰۰۶) و حاوی ۳۶ گویه استفاده شد و برای جمع آوری اطلاعات عمدتا از روش های مطالعه کتابخا نه ای از جمله مطالعه کتب و نشریات، پایان نامه ها، مقالات داخلی و خارجی و جستجو در پایگاه های اطلاعاتی اینترنت و تحقیقات پیشین استفاده شد و چون مطالعه به صورت میدانی انجام شد، محقق جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این پژوهش پرسشنامه ها را به تعداد لازم تکثیر و با مراجعه حضوری و پرسشنامه الکترونیک که در در شبکه های اجتماعی بین پاسخ دهندگان منتشر کرد، اقدام به جمع آوری داده کرد. داده های جمع آوری شده از طریق معادلات ساختاری با استفاده از دو نرم افزار Spss و Lisrel تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که رابطه بین دانش صادرات با درک مدیر از بازار صادرات، تعهد، استراتژی و عملکرد صادراتی نیز معنی دار بوده اما رابطه بین تعهد صادراتی و درک مدیر از بازار صادرات با استراتژی صادرات مورد تایید نمی باشد. همچنین نشان داده شد که بکارگیری مشوق های صادراتی دولت بر استراتژی ها و عملکرد صادراتی، تعهد و درک مدیر از بازار صادرات شرکت های صادرکننده تاثیرگذار بوده و موجب ارتقای عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.