تاثیر آموزش مدیریت خشم بر خود تنظیمی هیجانی و کنترل عواطف والدین دانش آموزان کم توان ذهنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مدیریت خشم بر خود تنظیمی هیجانی و کنترل عواطف والدین دانش آموزان کم توان ذهنی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مدیریت خشم بر خود تنظیمی هیجانی و کنترل عواطف والدین دانش آموزان کم توان ذهنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مدیریت خشم بر خود تنظیمی هیجانی و کنترل عواطف والدین دانش آموزان کم توان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مدیریت خشم بر خود تنظیمی هیجانی و کنترل عواطف والدین دانش آموزان کم توان ذهنی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

Background: The main aim of this study was recognizing the effect of anger management training on emotional self–regulation and control of emotions about the parents of mentally-retarded students. The method of research was quasi-experimental study with pre test design and a pretest with control group. All parents of children with intellectual disability form statistical group of this research that are studying during the year 94-93. Test givers consisted of 30 mothers of children with intellectual disability who were selected using sampling in available. In this study : the emotional self–regulation questionnaires of Hafman and Kashdan and emotional regulation of ACS. Anger control skills were taught to the experimental group in eight and a half hour sessions twice a week. Using the software spss was statistical methods for data analysis, descriptive statistic (mean and standard deviation) and inferential statistics (covariance). Results: The results showed that the value of observed F is the variable that is dependent in significant emotional self-regulation. The value of observed F of dependent variable of controlling emotions between the two groups (experimental and control) showed a significant difference. Conclusion: The results show that anger management training have had an affect on emotional self-regulation and also controlling the emotions of the parents of mentally-retarded students.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.