تدوین برنامه روانشناختی مهارت آموزی رانندگی ایمن برای پیشگیری از سوانح رانندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تدوین برنامه روانشناختی مهارت آموزی رانندگی ایمن برای پیشگیری از سوانح رانندگی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تدوین برنامه روانشناختی مهارت آموزی رانندگی ایمن برای پیشگیری از سوانح رانندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تدوین برنامه روانشناختی مهارت آموزی رانندگی ایمن برای پیشگیری از سوانح رانندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تدوین برنامه روانشناختی مهارت آموزی رانندگی ایمن برای پیشگیری از سوانح رانندگی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

عوامل انسانی نقش مهمی در بروز سوانح رانندگی دارند. یافته های بسیاری درباره عوامل انسانی موثر در بروز سوانح رانندگی شناسایی شده است اما برنامه های مداخله ای قابل توجهی برای پیشگیری بر مشکلات روان شناختی موثر در بروز سوانح رانندگی طراحی نشده است. هدف این پژوهش تدوین یک برنامه آموزشی روان شناختی تحت عنوان رانندگی ایمن برای پیشگیری از سوانح رانندگی بود. برای تعیین محتوای برنامه این کار از روش مرور نظامند پژوهش های انجام شده استفاده شد. براساس اطلاعات به دست آمده یک برنامه مهارت آموزی شش جلسه ای طراحی شد. مهارت هایی که برای آموزش انتخاب شدند عبارت بودند از .۱:آگاه شدن از شیوه عادتی رانندگی، -۲شناسایی عوامل انسانی مخرب رانندگی ایمن، -۳ ایجاد انگیزه برای تغییر سبک رانندگی -۴ تقویت مهارت های شناختی پایه در رانندگی -۵ شناسایی و چالش با باورها و نگرش های دردسرساز در رانندگی، -۶ آموزش مهارت های تنظیم هیجانی در حین رانندگی -۷پرورش اخلاق مداری و جامعه مداری در رانندگی. در مرحله بعد از ۱۰ متخصص راهنمایی و رانندگی خواسته شد روایی محتوایی عناصر این برنامه و روشهایی را که برای آموزش این مهارت ها تعیین شده بود، ارزیابی کنند. مقایسه ضرایب روایی محتوایی با شاخص های جدول لاوشه نشان داد که همه مهارت ها ضریبی بالای ۰/۶ را به دست آورند به جز مولفه آموزش اخلاق مداری در رانندگی. به نظر می رسد برنامه آموزش روانشناختی رانندگی ایمن به لحاظ منطقی قابل اطمینان است، در پژوهش های آینده باید اثربخشی و کارایی تجربی این برنامه بررسی شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.